بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

   تدبیر24: دیشب حدود ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه شیراز دچار مسمومیت غذایی شدند. مسمومیت غدایی گویا به علت مصرف شام مرغ بوده است. اتفاق مشابهی که در مهر ماه ۹۲ هم زمانی که هنوز مسئولین دولت قبل در دانشگاه مسئولیت داشتند افتاده بود. واکنش متفاوت مسئولین دانشگاه و برخی تشکل های دانشجویی نسبت به این دو اتفاق جالب توجه است.


اتفاق دیشب:
۱ - واکنش مسئولان دانشگاه:


بلافاصله پس از شروع بیماری دانشجویان، دکتر ارشاد رئیس دانشگاه و تنی چند از مسئولین دانشگاه به محل خوابگاه دانشجویان رفتند و امور درمان این دانشجویان را مستقیما زیر نظر گرفتند. دانشجویان در سریعترین زمان ممکن با آمبولانس و اتوبوس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرارگرفتند. امروز صبح نیز قائم مقام دانشگاه شیراز و معاونت دانشجویی این دانشگاه در مصاحبه هایی جداگانه با ایسنا و تسنیم ضمن قبول مسئولیت حادثه مسمومیت دانشجویان و قول پیگیری ماجرا و برخورد با خاطیان به سهم خود از دانشجویان عذرخواهی کردند. اتفاقی که در ایران کمتر می افتد. ضمن اینکه مسئولین دانشگاه بر بالین دانشجویان حاضر و ضمن نظارت بر روند درمان دانشجویان از این دانشجویان دلجویی کردند.
ظهر امروز نیز دانشجویان در اعتراض به این امر تجمع کردند. دکتر موحد معاون دانشجویی دانشگاه شیراز بلافاصله در بین دانشجویان حاضر شد و ضمن عذرخواهی مجدد اعلام کرد طی ۱۰ روز آینده نظر کارشناسی خود را در این رابطه به دانشجویان اعلام خواهد کرد و پیمانکار سلف سرویس را خلع ید می کند.

۲ – واکنش تشکل های دانشجویی:


تشکل های اصولگرای دانشگاه شیراز در بیانیه ای مشترک ضمن محکوم کردن این اتفاق درخواست تجمع اعتراضی دادند. شایان ذکر است بر طبق آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکل های دانشجویی صرفا در زمینه های سیاسی و فرهنگی حق فعالیت دارند و فعالیت در زمینه صنفی بر عهده شورای صنفی دانشگاه است. متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:
بیانیه شماره (۱) پیرامون حوادث شب گذشته دانشگاه
متاسفانه شب گذشته شاهد آن بودیم که در دانشگاه شیراز حادثه تلخی رخ داد که دل دانشگاهیان دلسوز را به درد آورد. حادثه از این قرار بود که سلامت تعدادی از دانشجویان به خطر افتاد که مسئولین دانشگاه تاکنون علت آن را مسمومیت غذایی عنوان کردند.
شوربختانه وضعیت رفاهی دانشجویان دانشگاه شیراز در وضعیت مناسبی قرار ندارد و روز به روز نیز از کیفیت آن کاسته می شود، ما امضاکنندگان ذیل از مسئولان دانشگاه مجدانه خواستاریم ضمن حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی به آنها، به دلجویی از عموم دانشجویان خاصه دانشجویان مسموم پرداخته و با فرد، افراد یا مجموعه خاطی که مسئول این اتفاق بوده برخورد نمایند.
در پایان اعلام می داریم ما امضاکنندگان ذیل درخواست رسمی و کتبی خود را مبنی بر برگزاری تجمع دانشجویی در اعتراض به حوادث مذکور و پاسخگویی مسئولین به دانشگاه ارائه داده ایم که تاکنون با مخالفت شفاهی مسئولین مواجه شده ایم.
« والسلام علی من اتبع الهدی»
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
۱۲/۱۲/۹۳



حادثه مسمومیت غذایی مهر ماه ۹۲:
۱ - واکنش مسئولین وقت دانشگاه:
دکتر رخشنده رو در تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۲ معاون وقت دانشجویی دانشگاه شیراز در مصاحبه با خبرنگار خبر جنوب از اساس، وجود مسمومیت غذایی را در دانشگاه شیراز تکذیب کرد.
وی همچنین اطلاع رسانی در مورد این قضیه را نوعی انگشت اتهام گرفتن به سوی مسئولین دانشگاه شیراز دانست. این در حالی بود که دقیقا در همان تاریخ دکتر افشین امینی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبر جنوب گفته بود بیش از ۱۵۰ دانشجوی دانشگاه شیراز به علت مسمومیت غذایی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند.
طبیعتا از مسئولین وقت دانشگاه شیراز که از اساس وجود مسمومیت غذایی را انکار کرده اند وحتی در مورد اطلاع رسانی در این باره موضع گرفته اند انتظاری نیست که از دانشجویان عذر خواهی کنند و یا با خاطیان برخورد کنند.
۲ – واکنش تشکل های اصولگرای دانشگاه:
سکوت محض
در پایان قضاوت را بر عهده خواننده می گذاریم.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها