بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

 تدبیر24:   پژوهشگران دریافته‌اند زنانی که برای جلوگیری از چاقی سیگار می‌کشند 3 برابر بیشتر از غیرسیگاری‌ها در معرض چاقی قرار دارند.

محققان موسسه اُرِگان در آمریکا، وضعیت 400 زن جوان را طی دو سال تحت بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که افراد سیگاری به‌طور مشخص اضافه‌ وزن بیشتری نسبت به غیرسیگاری‌ها داشتند. برای مثال بعد از اضافه‌وزن مربوط به زایمان، افراد سیگاری 9/2 کیلوگرم اضافه‌وزن داشتند، درحالی که افراد غیرسیگاری به اضافه‌وزنی حدود 9/0 کیلوگرم دچار شده بودند. محققان می‌گویند نتایج به دست‌آمده که در نشریه «اشتها» به چاپ رسیده است، این باور رایج درباره لاغر کردن با کشیدن سیگار را به چالش می‌کشد اما برخلاف مطالعاتی که در زمینه سیگار و لاغری منتشر شده بود، علت آن را توضیح نمی‌دهد.

از سوی دیگر نه تنها کشیدن سیگار که ترک سیگار نیز می‌تواند باعث اضافه‌وزن شود. برخی آمارها حاکی از این هستند که افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند چهار تا هفت کیلو به لحاظ وزنی سنگین‌تر شده‌اند. البته دلیل‌های متعددی برای این قضیه ذکر شده است مانند اینکه پس از آنکه از بخار و قطران و اسید هیدروسیانیک سیگار در دهان خبری نیست، اعصاب چشایی دهان این فرصت را می‌یابند که خود را دوباره احیا کنند، به همین خاطر غذاها به نظر خیلی خوشمزه‌تر می‌آیند. دلیل موجه دیگر می‌تواند این‌گونه باشد که سیگار باعث تحریک حسی فضای دهان می‌شود. فرد سیگاری پس از ترک سیگار این میل و هوس دهانی را با خوردن برآورده می‌کند.
اما با وجود تمامی این اخبار، مطالعه‌ای دیگر که سال 1998 در آمریکا روی 4 هزار نفر صورت گرفته بود، نشان داد که هیچ رابطه‌ای میان کشیدن سیگار و کاهش یا افزایش وزن وجود ندارد و تنها چند نفر از افرادی که سن‌شان میان 18 تا 30 سال بود کاهش وزن بسیار جزئی داشتند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها