بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
نتانیاهو شخصی است که همواره از شیوه ایجاد مناقشه و هرج و مرج بهره جسته است

   تدبیر24:  خوشرو در این مقاله هدف اصلی اظهارات بی پایه و اساس نتانیاهو در جمع نمایندگان کنگره آمریکا را انحراف افکار عمومی جهان از جنایات و تجاوزات گسترده این رژیم علیه فلسطینیان عنوان کرد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در این مقاله نوشت: با سخنرانی روز سه شنبه نتانیاهو ما بار دیگر شاهد اوج گیری تبلیغات تحریک آمیز پیرامون برنامه هسته ای ایران بودیم که مدتهای مدید در جریان است.

وی افزود: این تبلیغات مثل همیشه نشان داد که همه پیش بینی های مبنی بر دستیابی قریب الوقوع ایران به سلاح های هسته ای، بی اساس و مغرضانه بوده است.

نتانیاهو که همواره مروج اصلی این گونه ادعاها بوده در تابستان سال 1996 در صحن کنگره آمریکا با شور و حرارت از سایر ملل دنیا خواست تا برای جلوگیری از رسیدن ایران به توانمندی هایی هسته ای به او بپیوندند و تاکید داشت که فرصت از دست خواهد رفت و لازم است همگی مسئولانه و در یک جبهه متحد عمل کنیم.

خوشرو درادامه گفته است: نتانیاهو در سال 1992 به عنوان نماینده مجلس این رژیم همچنین پیش بینی کرده بود که ایران ظرف 3 تا 5 سال قادر به تولید سلاح هسته ای خواهد بود و از آن زمان تاکنون وی همواره این ادعای بی اساس را تکرار کرده است.

نتانیاهو در مصاحبه ای که اواخر سال 1997 با بی بی سی انجام داد ایران را متهم به انباشت مخفیانه موشکهای هسته ای و دوربرد نمود و پیش بینی کرد که موشکهای ایران بزودی مرکز شهر نیویورک را هدف قرار خواهند داد و فهرست بلندبالای مورد ادعای وی همچنان پابرجا است.

سفیر کشورمان به سخنرانی نتانیاهو در تابستان 2012 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرده و نوشته است که وی در حضور رهبران جهان با طرح ادعاهای بی اساس دیگری اظهار داشت که ایران درفاصله یک سال و یا کمتر تمام مراحل لازم برای ساخت بمب هسته ای را پشت سر گذاشته و به تولید آن دست پیدا خواهدکرد و دراین رابطه حتی به گزارشات دستگاه جاسوسی این رژیم نیز اعتنایی نکرد.

خوشرو در ادامه نوشته است که طبق اسناد فوق محرمانه موساد که اخیرا توسط روزنامه گاردین و تلویزیون الجزیره منتشر شده دستگاه اطلاعاتی این رژیم در آن زمان به این نتیجه رسیده بود که ایران به فعالیت لازم برای تولید سلاح های هسته ای مشغول نیست واضافه کرده است که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا نیز قبلا به نتیجه مشابهی رسیده بودند.

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل در ادامه این مقاله یادآور شده است که برغم بازرسی های گسترده آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات ایران هیچگونه شواهدی دال بر اقدامات مغایر با تعهدات صریح مسئولین ایران در همه سطوح، مبنی بر عدم فعالیت در ساخت، انباشت و کاربرد سلاح هسته ای بدست نیامده است.

وی اضافه کرده است که تاکنون چنین حجمی از گزارش ها و بازرسی ها تنها در مورد کشور ژاپن که دهها برابر ایران تاسیسات هسته ای دارد انجام شده است.

نتانیاهو طی یک سخنرانی در هفته جاری نتیجه تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی را عمیقا تحریف نمود و ادعا کرد که از نظر آژانس، ایران برنامه هسته ای نظامی دارد ،در صورتی که این دروغی کاملا آشکار است.

خوشرو اضافه کرده است که موضوع باصطلاح ابعاد احتمالی نظامی که همواره نتانیاهو از آن سخن به میان می آورد ادعاهایی است نه بر اساس اسناد آژانس بلکه بر اساس اشارات برخی کشورها با اهداف و انگیزه سیاسی خاص که قبلا به دلیل کمبود منابع معتبر و قابل استناد و تناقضات زیاد و نواقص بی شمار مربوط به تاریخ صدور اسناد مورد ادعا ، ازسوی مدیر کل سابق آژانس رد شده اند.

وی افزوده است که چگونه جمهوری اسلامی ایران درهمین راستا آژانس را از اشکالات بیشمار اسناد مذکور مطلع ساخت و نظرات دقیق ایران در این خصوص از سوی کارشناسان مستقل عدم اشاعه مورد تائید قرار گرفت.

سفیر کشورمان با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه این ها همچنان به منظور حل وفصل مسئله هسته ای به همکاری با آژانس ادامه داده است، نوشت: این ماجرا به وضوح یادآور اسناد جعلی مربوط به کیک زرد نیجر است که سبب شد تا شورای امنیت سازمان ملل حمله به خاک عراق در سال 2003 را مجاز بداند.

ایران به عنوان یکی از طرفین مذاکرات جاری در ژنو هجمه تبلیغاتی نتانیاهو را تلاشی برای گمراه کردن مردم جهان در مورد جزئیات مربوط به مذاکرات هسته ای از طریق انتشار اخبار نادرست می داند.

همزمان با نهایی شدن طرح اقدام مشترک در آذر ماه 1392، نتانیاهو مدعی شد که با کاهش تحریم ها 50 میلیارد دلار نصیب ایران خواهد شد، در صورتی که رقم واقعی 7 میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داده است که از طرف دیگر نتانیاهو پیش بینی کرده بود که ایران به هیچ وجه مفاد طرح اقدام مشترک را اجرا نخواهد کرد، حال آن که دیدیم ایران بنا برتائید آژانس بین المللی انرژی هسته ای به تمام تعهدات خود در طرح اقدام مشترک پایبند بوده است.

از نظر ما هدف اصلی نتانیاهو با استفاده از شگرد دروغ افکنی بهره برداری های سیاسی داخلی و مهمتر از آن به حاشیه کشاندن مساله فلسطین است و ما همواره شاهد بوده ایم که چگونه رجزخوانی های او به تناسب افزایش فشارهای بین المللی بر این رژیم برای توقف شهرک سازی ها و پایان دادن به اشغال اراضی فلسطینی شدت می گیرد.

در ادامه مقاله خوشرو در نیویورک تایمز آمده است: طنز تلخ روزگار این است که رژیمی که به انباشت سلاح هسته ای مبادرت کرده، درخواست ها برای ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه را رد می کند، همسایگان را مورد تجاوز نظامی قرار می دهد و با اشغال سرزمین های دیگران همه حقوق بین المللی را نقض می کند و حالا به انتقاد از کشوری مثل ایران برخاسته که از زمان تشکیل ایالات متحده آمریکا به عنوان یک کشور مستقل هیچ سرزمینی را مورد حمله قرار نداده است.

این مقاله می افزاید: نتانیاهو از اقدامات ایران برای رفع نگرانی های جامعه بین الملل و حل موضوع جاری پیرامون فعالیت های هسته ای ایران دچار وحشت شده و از این که ابزار لازم برای حمله به ایران را از دست رفته می بیند بشدت نگران است.

تلاش های ایران در چارچوب طرح اقدام مشترک سال گذشته با کشورهای 1+5 با هدف یافتن راه حلی برای این مساله بوده است و از آنجا که نتانیاهو شخصی است که همواره از شیوه ایجاد مناقشه و هرج و مرج بهره جسته است، لذا ما نسبت به نیات و طرح های آینده وی برای مسموم ساختن فضا و کاشتن بذر اختلاف میان طرف های این تلاش تاریخی هشدار می دهیم.

به نوشته خوشرو، ما در حال حاضر مبتلابه مسائل عمده دیگری در خاورمیانه هستیم و برای مقابله موثر با افراطی گری خشونت آمیزی که امروز در سوریه و عراق شاهد آن هستیم ضروری است تا آنجا که می توانیم تنش های بین المللی راکاهش بدهیم.

وی بااشاره به این که همه کشورها بایدتلاش کنند تا زمینه هایی را که باعث جذب افراد به اردوگاه تروریستها می شوند از بین برود افزوده است که تجاوزات صهیونیستی و اشغال سرزمین های فلسطینی همواره عاملی برای جذب و بکارگیری افراط گرایان بوده است .

خوشرو تصریح کرد: طی 25 سال نتانیاهو و همفکرانش تلاش کرده اند برنامه هسته ای ایران را در صدر دستور کار جهانی قرار دهند تا بدین وسیله تعداد ساکنین شهرک سازی های غیرقانونی در کرانه باختری و بیت المقدس را از 300 هزار نفر به 800 هزار نفر افزایش دهند و همزمان فلسطینیان را از خانه و کاشانه خود آواره کنند.

این اشتباه تاریخی درکنار محاصره غزه، بمب واقعی هسته ای در خاورمیانه به شمار می رود و لازم است تمام کشورهای جهان از همه توان خود استفاده نمایند تا با غلبه بر سیاست بازی ها و ممانعت از لابی گروههای فشار این بمب را خنثی نمایند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها