بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۸۲۵۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
مخالفان آقای هاشمی در خبرگان سر و صدای زیادی دارند، اما در اقلیتند. اما حامیان ایشان در مجلس خبرگان رهبری فراوانند و اکثریت مطلق را دارند ...
    تدبیر24:  آقای هاشمی به دلیل مسئولیتهای متعددی که از ابتدای انقلاب بر عهده داشته، اشباع شده و هیچ ولعی برای به دست گرفتن کرسی ریاست خبرگان ندارد. خود من هم با ایشان صحبت کردم و به من گفتند علاقه ای برای این کار ندارند اما اگر نیاز باشد دریغ نخواهند کرد.
در حدود ربع قرنی که آقای هاشمی در مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند نایب رئیس این مجلس بودند و حتی زمانی که آیت الله مشکینی ریاست این مجلسی را بر عهده داشتند بارها از ایشان خواستند که ریاست را بپذیرند اما هیچوقت آقای هاشمی قبول نکرد. زمانی هم که مرحوم آقای کنی اعلام آمادگی کردند، آقای هاشمی به احترام ایشان کاندیدا نشد. اما حالا اگر ایشان ضرورت ببیند که کاندیدا بشوند یا این که دیگران به ایشان اصرار کنند در صحنه حضور خواهند یافت. اینها را برای این می گویم که برخی در روزهای گذشته در حملات خود علیه آیت الله هاشمی طوری صحنه را جلوه دادند که انگار ایشان به دنبال ریاست هستند در حالی که اصلاً اینگونه نیست.
آقای هاشمی در زمان ریاست آقای مشکینی همیشه برای نایب رئیسی این مجلس کاندیدا می شدند و از طرف دیگر آقای مشکینی نیز برای آن که آقای هاشمی این مسئولیت را قبول کنند از انتخابات کنار می کشیدند. من در بسیاری از این صحنه ها حضور داشتم. آقای هاشمی به آقای مشکینی می گفت شما وزنه این نظام هستید. مسئله این نیست که من رئیس باشم یا شما. مسئله این است که این مجلس وزانت خود را حفظ کند. بنابراین آقای هاشمی در دوران زندگی آیت الله مشکینی همیشه کاندیدای نایب رئیسی می شد و همواره هم بیشترین رأی را می آورد و به عنوان نایب رئیس این مجلس خدمت می کرد. آقای هاشمی همین است. تنها عده ای هستند که تلاش می کنند شخصیت ایشان را گونه ای دیگر جلوه دهند و هر چقدر آن ها این کار را بیشتر انجام دهند محبوبیت آقای هاشمی بیشتر می شود.

آقای هاشمی در راه انقلاب زجرهای زیادی کشیده و قدر آن را می داند. خیانت نمی کند، کسی را خراب نمی کند. تمام محرومیت ها را تحمل می کند تا انقلاب زنده بماند. اما در طرف مقابل دیدیم با وجود همه چیزهایی که علیه ایشان می گویند و با وجود همه جنجال هایی که به راه انداختند، وقتی هم که مملکت به دست مخالفان آقای هاشمی افتاد حتی نتوانستند یک برگ سند علیه ایشان بیابند. مطمئن باشید اگر اینها یک برگ سند علیه ایشان می یافتند زمین و آسمان را به هم می دوختند اما شکست خوردند. در مقابل هم الان شاهد هستیم که هزاران سند از دولت مدعی پاکدستی وجود دارد که کسی آنها را مورد رسیدگی قرار نمی دهد؛ چون از این دولت حمایت کرده بودند.

من یادم هست آن زمان آقای هاشمی نایب رئیس مجلس بود و مخالفان ایشان از تریبون مجلس برای تهمت زنی به ایشان استفاده می کردند. هرچه می خواستند می گفتند اما آقای هاشمی دم نمی زد و فقط جلسه را اداره می کرد. ایشان نه جواب می داد و نه حتی تذکر اتمام وقت به ناطقان. نفر اول می رفت دومی می آمد و همینطور ادامه می یافت. هرکسی جای آقای هاشمی بود بلوا ایجاد می کرد اما آقای هاشمی هیچ اعتراضی نمی کرد. در رابطه با خود آقای مهدوی کنی نیز در ابتدای انقلاب همین حرف ها را می زدند. ایشان آن زمان به شدت مظلوم واقع شد. جالب است که در همان روزها هم تبلیغات علیه آقای هاشمی فراوان اتفاق می افتاد. با این وجود ایشان رأی بسیار خوبی را کسب کرد.
مخالفان آقای هاشمی سر و صدای زیادی دارند اما در اقلیت هستند. از آن سو اما حامیان ایشان در مجلس خبرگان رهبری فراوان بودند و هستند. علاقمندان به آقای هاشمی اکثریت مطلق را دارند اما آن اقلیت مخالف ایشان بسیار کم تعداد و جنجال ساز هستند. چرا که مخالفان آقای هاشمی مجبور نیستند در مقابل برخی مطالبی که بیان می کنند به کسی جواب پس بدهند و در کمال آرامش و امنیت کار خود را جلو می برند.

منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۷
سیدمحمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
3
حاج اقا خاطره 2
پس ان زمان ایت الله های زیادی میدانستند ایشان چه ریگی در کفش دارند
حاج اقا خاطره 1 سکوت کردند تا عالمین به عمل از این دنیا بروند و با امثال شما خاطره گو ها مجالست کنند
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
4
در جواب نویسنده ی این مقاله باید عرض کنم:

تدبیر24: آیت‌الله محمد یزدی به ریاست مجلس خبرگان رهبری رسید.
سیدمحمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
4
یک سوم خبرگان از نظر شما اکثریت حساب میشوند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
داری خاطره میگی حاج اقا
ماشا الله به این همه قاطعیت ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
3
آقای هاشم زاده این بار نیز پیشگویی جنابعالی غلط از آب در آمد؟!!!!!!!!!!!!!!!! کمی اسپند دود کن چشم نخوریی با این تفاسیر و پیشگویی کردنت.
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
4
اولا مگر در نظام اسلامی کسی که رییس می شود ولع دارد ان هم مجلس خبرگان که همه از بزرگان علم وفقاهت هستند بسیار حرف سخیفی را زدید جناب هاشم زاده ثانیا ان اکثریت که شما گفتید چه شد چرا رای ندادند معلوم دوستان اصلاح طلب در بقیه موارد هم این گونه تحلیل می کنند مواظب با شید در اتخاب های آینده قدری واقع نگر باشید
انتخاب جناب روحانی اتفاقی بود خیلی مغرور نشوید که شاید رای اکثریت را دارید آقای روحانی با 250هزار رای بیشتر برنده شد آن هم بدلیل کثرت طرف مقابل بود که اگر یکی می شدند شما حالا ته خط بودید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
2
خبرا می رسه بهتون اصلا؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
0
0
زرشک
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها