بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
در نشست معرفی برنامه‌های نوروزی سیما، مدیر شبکه سه از پخش برنامه هشت ساعته با اجرای احسان علیخانی ویژه تحویل سال خبر داد و به حضور نرگس آبیار در برنامه «مهربانو» اشاره کرد.
 تدبیر24:   نشست خبری معرفی ویژه برنامه‌های نوروز شبکه‌های سیما صبح امروز شنبه ۲۳ اسفند با حضور علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، مدیران شبکه‌های سیما و اهالی رسانه در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بهرام محمدنیا مدیر شبکه قرآن درباره ویژه برنامه‌های نوروز توضیح داد: در تلاشیم با برنامه‌هایمان مردم را به سمت فهم مفاهیم قرآنی هدایت کنیم. برنامه سال تحویل ما نیز ۱۱ ساعت خواهد بود و از اذان مغرب تا اذان صبح با نام «هفت سلام» روی آنتن می رود. آقایان ربیعی و صنعتی و خانم‌ها ایزدی و امیری اجرای برنامه را بر عهده دارند و مسابقه پیامکی نیز خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین با حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاه‌چراغ و مسجد جمکران ارتباط برقرار می‌کنیم. ارتباط تصویری نیز با حرم حضرت عبدالعظیم (ع) خواهیم داشت. به مناسبت ایام فاطمیه سوم تا پنجم فروردین ماه فضای عزاداری در شبکه‌های سیما حاکم خواهد شد و ما خانواده تصویربردار شهید آزادسازی حرم حضرت زینب (س) را دعوت کردیم.

حامد زمانی خواننده تیتراژ برنامه تحویل سال شبکه قرآن

مدیر شبکه قرآن یادآور شد: گزیده‌هایی از برنامه‌های موفق همچون «۱۴۴۸»، «اسرا»، «بشرا» و «مفتاح» روی آنتن می‌روند تا میزبان دختر شهید طهرانی‌مقدم که حافظ کل قرآن است، خواهیم بود و گزارشی از روستاهایی که اهالی آن حافظ قرآن هستند، پخش خواهیم کرد.

محمدنیا تصریح کرد: همچنین با مجید مجیدی، کارگردان سینما مصاحبه کردیم و بخش‌هایی از فیلم «محمد رسول الله» نیز در برنامه تحویل سال روی آنتن می‌رود. شهریار بحرانی و همچنین سیدمحمود رضوی و بهروز شعیبی تهیه‌کننده و کارگردان سریال «پرده‌نشین» از دیگر افرادی هستند که با آنها گفتگو خواهیم کرد. خواننده تیتراژ این برنامه نیز حامد زمانی است.

وی ادامه داد: برنامه کودک ما نیز «گل باغ خورشید» نام دارد و ۱۴ بعدازظهر روی آنتن می‌رود. پخش این برنامه قبل از «عموهای فیتیله‌ای» و «عمو پورنگ» است و امیدوارم دیده شود. همچنین در راستای الگو نشان دادن حضرت زهرا (س)، گفتگوهایی خواهیم داشت که با قهرمانان قرآنی و جوانان موفق روی آنتن می‌رود. مشاعره قرآنی ما نیز پخش خواهد شد و در شورای معارف سیما برنامه‌های بسیار کوتاه سه تا پنج دقیقه‌ای با نام «ارمغان بهار» و «ارمغان فاطمی» تولید کرده‌ایم که در اختیار همه شبکه‌ها قرار می‌گیرد.

در ادامه تقی رستم‌وندی، مدیر شبکه ۴ با اشاره به رویکرد علمی و فرهنگی این شبکه، برنامه تحویل سال را نیز دارای همین رویکرد دانست و گفت: برنامه ما از ساعت ۲۰:۳۰ با اجرای رشید کاکاوند، فائزه نعمتی و شیرین صمدی پخش می‌شود و گزارش‌های فرهنگی و اجتماعی درباره نقش مادر در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: شبکه چهار کار نمایشی تولید نمی‌کند و سریال ایرانی نیز روی آنتن نمی‌فرستد اما سریال خارجی با عنوان «پائولا» محصول سال ۲۰۱۱ فرانسه را در نظر گرفته‌ایم. «تماس کوتاه» نیز برنامه‌ای است که با اجرای ابوالفضل جلیلی روی آنتن می‌رود. «سینما ۹۴» به پخش و تحلیل بیش از ۱۵ فیلم می‌پردازد و مستند «نگاه‌نو» نیز رویکرد اجتماعی و سیاسی دارد.

پخش برنامه «مهربانی» در ادامه «گفتگوی تنهایی»

رستم‌وندی یادآور شد: تکنیک‌های مستند‌سازی در برنامه «فرمول ۴» آموزش داده می‌شود و «دنیای وارونه» برنامه گفتگومحور ماست. برنامه دیگری در همین ساختار با نام «مهربانی» داریم که در سبک گفتگوی تنهایی تولید شده و با چهره‌های فرهنگی و هنری درباره مسائل مختلف گفتگو می‌کند.

در ادامه محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه ۲ از رویکرد اجتماعی این شبکه نام برد و گفت: در دو روز پایانی سال ویژه برنامه چند ساعته «خوبی از خودتونه» با اجرای شهرام شکیبا روی آنتن می‌رود و جمعه آخر سال نیز در گروه کودک و نوجوان، مجریان برنامه‌های مختلفی خواهند داشت. «تنها در خانه» نیز ویژه تحویل سال شبکه ۲ است که از اذان مغرب تا اذان صبح روی آنتن می‌رود. «خانه، خانواده و زن» در چهار مقام دختری، خواهری، همسری و مادری، محوریت این شبکه است.

وی ادامه داد: شعار «با هم بودن و برای هم بودن» در شبکه دو مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای سال تحویل نیز دو مجری زن و مرد و زوج‌هایی از هنرمندان، اجرا را بر عهده خواهند داشت و مهمانانی در طیف‌های گوناگون از جمله ورزشکاران، هنرمندان و ... در برنامه حضور خواهند داشت. سال ۹۴ نیز برنامه‌های گوناگونی را در ۱۴ روز تعطیل روی آنتن خواهیم فرستاد.

مدیر شبکه ۲ با اشاره به متفاوت بودن نوروز امسال به خاطر تقارن آن با ایام فاطمیه به پخش مجموعه نمایشی «کلاه قرمزی» و «عمو پورنگ» از روز ششم فروردین ماه از ساعت ۲۱ و ۱۶:۳۰ تاکید کرد و ساعت ۱۸ هر روز نیز آثار خوبی از سینمای ایران و جهان روی آنتن می‌رود. مسابقه «دست‌پخت‌های خودمانی» و «نشان برتر» نیز در جدول پخش شبکه قرار گرفته‌اند. برنامه‌های خاص مناسبی چون «آیینه‌ خانه» با حضور شهاب مرادی و با اجرای رسالت بوذری و برنامه «کوی محبت» روی آنتن می‌رود.

اضافه شدن عروسک‌های جدید عروسک‌های قبلی را تحت شعاع قرار می‌دهد

جعفری‌جلوه در پاسخ به اینکه آیا عروسک‌های جدیدی به مجموعه «کلاه قرمزی» اضافه خواهد شد یا خیر؟ توضیح داد: تعدد عروسک‌ها می‌تواند تجربه عروسک‌های خوب قبلی را تحت‌الشعاع قرار دهد بنابراین به نحو مقتضی، عروسک‌ها اضافه می‌شوند. به ویژه اینکه مجموعه «کلاه قرمزی» هر سال به سوی مخاطب عام می‌رود و مورد استقبال قرار می‌گیرد. مجموعه «خانه سبز» نیز دوشنبه این هفته به پایان پخش خود می‌رسد و در ویژه برنامه «خوبی از خودته» با عوامل پشت صحنه «خانه سبز» از جمله بیژن بیرنگ به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان گفتگو خواهیم کرد.

در ادامه امیر تاجیک مدیر شبکه مستند که پیش از این در نشست خبری مفصلی، ویژه برنامه‌های نوروز این شبکه را تشریح کرده بود، در سخنان کوتاهی اظهار کرد: از آنجایی که ساختار شبکه ما مستند است، برای برنامه تحویل سال نمی‌توانیم از مجری استفاده کنیم اما روش خلاقانه‌ای را برای این مناسبت در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در لحظه سال تحویل ما یک ساعت برنامه در حرم امام رضا (ع) خواهیم داشت و همچنین یادی از کسانی می‌شود که لحظه حلول سال جدید کنار ما نیستند.

گفتگوی با فرزندان شهدای هسته‌ای در شبکه مستند

گفتگو با فرزندان شهدای هسته‌ای و پخش برنامه «یک هفت‌سین، یک هنرمند» از جمله دیگر موضوعاتی بود که تاجیک از آن به عنوان برنامه نوروز نام برد.

در ادامه آبتین مهدی‌پور، مدیر شبکه سلامت از ضبط برنامه تحویل سال با حضور در بیمارستان و گفتگو با پزشکانی که شیفت هستند، خبر داد و اعلام کرد: ما پیام‌های آموزشی مورد نیاز مخاطبان را در قالب برنامه‌های کوتاه در اختیار آنها قرار می‌دهیم. برنامه‌ای را نیز با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی در پنج قسمت آماده کرده‌ایم. تکریم سالمندان موضوع دیگر برنامه ما است. برنامه «کوله‌بار» نیز با موضوع حضور پزشکان در دوران دفاع مقدس در راهیان‌نور ضبط می‌شود.

در ادامه محمد احسانی، مدیر شبکه یک با اشاره به پخش سریال «فوق سری» در ساعت ۲۲ ایام نوروز و باز پخش آن در ساعت‌های ۸ و ۱۴:۳۰، تاکید کرد: برنامه «سین مثل سریال» نیز امسال با عنوان جدید «روزگار مادری» روی آنتن می‌رود و علاوه بر سریال‌ها، به فیلم‌هایی که به موضوع مادر پرداخته‌اند، توجه می‌کند و با اجرای امیرحسین مدرس روی آنتن خواهد رفت.

وی افزود: گزیده‌ای از برنامه «حدیث سرو» را پخش خواهیم کرد و «نشان مهربانی» برنامه دیگر ماست که در پل طبیعت ضبط شده است. همچنین برنامه «عید شرقی»، آداب و آیین اقوام مختلف را مورد توجه قرار می‌دهد و از بین مستندها نیز «آفریقای رام نشده» و «ایرانگرد» مهم‌ترین برنامه‌های ما هستند.

تفاوت برنامه تحویل سال شبکه یک با شبکه‌های دیگر

مدیر شبکه یک یادآور شد: برنامه تحویل سال شبکه با نام «اینجا آینده» ساعت ۲۰ جمعه ۲۹ آذرماه روی آنتن می‌رود. سپس ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳۰ اخبار را خواهیم داشت و پس از آن تا ساعت تحویل سال، پخش برنامه ادامه دارد. تفاوت عمده این برنامه این است که خود مردم برای حضور مهمانان رای می‌دهند و مهمانان متناسبی در حوزه‌های فرهنگی، علمی، فناوری، ورزشی، سیاسی و اقتصادی با نظر خود مردم برای حضور در برنامه انتخاب خواهند شد.

احسانی اعلام کرد: سال ۹۴، سال بازگشت گروه کودک به شبکه یک خواهد بود و ما این امر را با پخش برنامه‌های تامینی آغاز خواهیم کرد. در باکس ساعت ۱۵:۳۰ ویژه کودکان، انیمیشن و برنامه‌های خاطره‌انگیز قدیمی را پخش می‌کنیم.

وی ادامه داد: پخش فیلم‌های سینمایی ما از سه‌شنبه ۲۵ اسفند ماه همزمان با چهارشنبه‌سوری آغاز می‌شود و ما در مجموع ۲۱ فیلم را برای پخش در نظر گرفته‌ایم.

در ادامه میرحسینی، مدیر شبکه سه با بیان اینکه از هفته قبل رنگ و بوی این شبکه به سمت نوروز سوق داده شده است، اظهار کرد: برنامه‌های زنده ما که قابل انعطاف بودند، همگی به استقبال نوروز رفتند. از سه‌شنبه نیز پخش فیلم‌های سینمایی‌مان آغاز خواهد شد و ۱۹ فیلم پخش خواهیم کرد که از آثار سال‌های ۹۲ و ۹۳ سینمای ایران و آثار کشورهای انگلیس، چین، آمریکا، اندونزی و هند انتخاب شده‌اند.

اجرای برنامه ۸ ساعته توسط احسان علیخانی

وی افزود: سریال شش قسمتی مناسبتی ما از ۲۹ اسفند با نام «کوچه‌های خواب» به تهیه‌کنندگی حمید رحیمی نادی روی آنتن می‌رود و از ششم فروردین ماه سریال «در حاشیه» ساخته مهران مدیری پخش می‌شود. برنامه تحویل سال ما نیز «بهار نارنج» نام دارد که احسان علیخانی از ساعت ۱۹ تا سه بامداد در هشت ساعت آن را اجرا خواهد کرد.

مدیر شبکه سه یادآور شد: تلاش کردیم با رویکرد ویژه و با نگاهی به اهداف ملی و ارزش‌های دینی و معنوی، بخش‌های مناسبی برای این برنامه در نظر بگیریم و این برنامه آیتم‌های جذابی خواهد داشت. تیتراژ آن نیز به چند زبان کار شده و فرهنگ اصیل ایرانی را نشان می‌دهد. میهمانان ما از بین نخبگان و هنرمندان خواهند بود و گفتگوهای جذابی شکل خواهد گرفت.

میرحسینی بیان کرد: برنامه «گزارشگر برتر» در ادامه سری اول «آقای گزارشگر» روی آنتن می‌رود. «به رنگ طلا» برنامه‌ای است که در حوزه ورزش و در حاشیه بازی‌های اینچئون تولید شده است. ساعت پخش سریال ما نیز ۲۳:۱۵ خواهد بود.

نرگس آبیار راوی و مستندساز برنامه «مهربانو»

وی از تولید یک برنامه توسط کارگردان فیلم تحسین شده «شیار ۱۴۳» خبر داد و اعلام کرد: نرگس آبیار، راوی و مستندساز برنامه «مهربانو» است. مسابقه «۱۰۳» نیز با اجرای مسعود روشن‌پژوه روی آنتن می‌رود. برنامه‌های «یادگاری» و «با من بخوان» را نیز برای پخش در نظر گرفته‌ایم.

میرحسینی همچنین اعلام کرد پخش «در حاشیه» ساخته مهران مدیری تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و برای این ماه نیز سریال ویژه‌ای در نظر خواهند گرفت.

ماجرای جابجایی ضیاء بین شبکه‌ها و تکلیف «بعضیا»

مدیر شبکه سه درباره حضور سید علی ضیاء در شبکه یک و سرنوشت نامعلوم برنامه «بعضی‌ها» توضیح داد: تمام مجموعه سیما هماهنگ با هم می‌خواهند در خدمت مردم باشند و بهترین‌ها را به آنها ارائه دهند. بنابراین زمانی که قرار شد ضیاء برنامه تحویل سال شبکه یک را اجرا کند، با این موضوع موافقت کردیم و در صورتی که ضرورت باشد، باز هم او را در اختیار شبکه یک قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: «بعضی‌ها» جٌنگ ترکیبی بود که در چینش کنداکتور تصمیم گرفتیم پخش آن را به پنجشنبه‌ها موکول کنیم. اما از آنجایی که این برنامه در زمینه دعوت از میهمان‌ها و پشتیبانی دچار مشکل شد، یک ماه پیش آخرین قسمت آن روی آنتن رفت. ضمن اینکه او باید در جلسات متعددی برای برنامه تحویل سال شبکه یک نیز حاضر می‌شد. ما سال آینده برای پنجشنبه و جمعه برنامه‌های خاصی تدارک خواهیم دید.

در ادامه زین‌العابدین، مدیر شبکه پنج نیز با اشاره به تغییر ماموریت این شبکه از حوزه استان تهران به عنوان شبکه سراسری که تغییر رویکرد آن را نیز به دنبال داشته، اظهار کرد: ما سعی کردیم برنامه‌ریزی مناسبی را برای نوروز ۹۴ داشته باشیم. از ۲۰ اسفند برنامه «بهاری شو» با اجرای بهمن هاشمی به استقبال نوروز رفته است و «مثلث» با اجرای عبدالرضا امیراحمدی را نیز روی آنتن داریم.

پخش «شب در موزه سه» در شب تحویل سال

وی افزود: پخش فیلم‌های سینمایی ما از سه‌شنبه آغاز خواهد شد و «لاک‌پشت‌های نینجا» در اولین روز روی آنتن خواهد رفت. برای شب تحویل سال نیز فیلم سینمایی «شب در موزه سه» را در نظر گرفته‌ایم و در اول فروردین ماه «پسر آدم، دختر حوا» روی آنتن می‌رود. فیلم‌های سینمایی دیگری نیز در باکس اصلی و همچنین باکس فیلم‌های سینمایی کودک روی آنتن خواهند رفت که از آثار سینمای هند، کره و ایران است.

مدیر شبکه پنج از پخش «سر به ‌راه» به عنوان سریال نوروزی این شبکه خبر داد و گفت: این سریال هر شب ساعت ۲۰:۱۵ روی آنتن می‌رود و باز پخش آن نیز ۳۰ دقیقه بامداد و ۱۰ صبح خواهد بود. بعد از «سر به راه» نیز سریال «خاتون» کار مشترک با مرکز استان‌ها به مناسبت هفته زن و روز مادر از شبکه روی آنتن می‌رود.

پیوستن بچه‌های امروز به بچه‌های دیروز

زین‌العابدین تاکید کرد: «بچه‌های دیروز، بچه‌های امروز» با اجرای گیتی خامنه پخش خواهد شد و ما علاوه بر اینکه می‌دانیم نوستالژی دهه ۶۰ برای برخی از مخاطبان جذاب خواهد بود، برای در نظر گرفتن علایق کودکان امروز، بخش‌ تازه‌ای را به این برنامه اضافه کرده‌ایم و «عروسک پنگول» و «چرا» و تیم «رنگین‌کمان» در برنامه حاضر خواهند بود. مستندهای شاخصی را ساعت ۱۵ هر روز پخش می‌کنیم و برنامه «اقتصاد ایران» نیز بعد از آن روی آنتن می‌رود. «ایوان بهار» نیز برنامه‌ای است که هر شب از برج میلاد روی آنتن خواهد رفت.

وی خاطر نشان کرد: مسابقه «تاکسی تهران»، برنامه «پنجره» و برنامه موسیقی محور «ساعت ۲۵» نیز در جدول پخش نوروزی ما قرار گرفته است. عنوان برنامه سال تحویل نیز «فرش بهشت» است که به تهیه‌کنندگی محمد قنبری روی آنتن می‌رود و برای اجرای آن نیز با چند مجری صحبت کرده‌ایم که حضور محمد سلوکی از همه قطعی‌تر است؛ ضمن اینکه به هیچ وجه قرار نبوده بازیگر زنی مجری این برنامه باشد.

ساری، مدیر شبکه آموزش نیز گفت: شبکه ما برنامه سال تحویل و سریال ندارد. ما برنامه‌هایی از جمله «زندگی ما قصه نبود»، «مشاعره فاطمی»، «قند پهلو» با حضور شاعران افغانستان و تاجیکستان و «دستان» با اجرای عباس سجادی را در ساعات پایانی شب خواهیم داشت. برنامه فرهنگی هنری «سفید» نیز در ایام نوروز ادامه خواهد داشت.

پخش سریال کره‌ای با بازی بازیگر معروف جومونگ

در پایان این نشست محمد حسام‌پور، مدیر تامین برنامه شبکه نمایش به پخش آثار نمایشی جدید در سال ۹۴ از این شبکه اشاره کرد و گفت: ما گلچینی از سینمای ملل را برای پخش در نوروز آماده‌ کرده‌ایم. همچنین ساعت ۱۹ سریال «خانواده کینگ‌چی» را پخش می‌کنیم که بازیگر معروف سریال جومونگ در آن ایفای نقش کرده است. ساعت ۲۲ شب نیز باز پخش «نشانی» ساخته رامبد جوان را خواهیم داشت. در روز سال تحویل، شبکه نمایش از ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد پخش سه فیلم سینمایی را در دستور کار دارد.

به گزارش مهر، علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما در این نشست حضور داشت اما سخنرانی نکرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها