بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۸۶۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
دکتر حسن روحانی در آیین افتتاح فاز 12 پارس جنوبی
ایثار و فداکاری ملت ما تحریم‌بردار نیست و این ملت روز به روز در مسیر موفقیت بیشتر اهتمام می‌ورزد.
تدبیر24: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دقایقی قبل در آیین افتتاح فاز 12 پارس جنوبی با بیان اینکه امروز دولت یازدهم در پیشگاه مردم شرمنده نیست و به بسیاری از وعده‌های خود عمل کرده است اظهار داشت: راه‌اندازی فاز 12 در شرایط تحریم امری بسیار ارزشمند و مهم است و امیدواریم در تکمیل سایر فازها نیز به اهداف خود برسیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پارسال اعلام کرده بودیم میزان تورم را از 34.7 درصد در اسفند 92 تا اسفند سال جاری به 25 درصد برسانیم، افزود: با اعلام این مسئله، بلافاصله خیلی‌ها از جمله نمایندگان مجلس و سایرین به من نامه نوشتند که نباید عدد و رقم اعلام می‌کردی و این امکان ندارد؛ یک دولت در تحریم نمی‌تواند 10 درصد واحد تورم را کاهش دهد.

وی ادامه داد: اما به فضل الهی با تلاش مستمر و با حمایت رهبر معظم انقلاب و همکاری مردم، تورم از 35 درصد به زیر 16 درصد رساندیم و تا به امروز و در کمتر از یکسال تورم 20 درصد کاهش یافته که این یک موفقیت عظیم است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در یکسال و نیم اخیر دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان، بیمه همگانی، کشاورزی، صنعت، نفت و گاز، راه، بنادر و راه‌آهن و شرکت‌های دانش‌بنیان به موفقیت‌های اساسی دست یافته و روز به روز به سمت موفقیت بیشتر حرکت کرده‌ایم.

وی یادآور شد: افتتاح فاز 12 به این معناست که وقتی ما می‌گوییم، تحریم نمی‌تواند مانع موفقیت ما باشد، شاهد ادعای ما همین فاز 12 پارس جنوبی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌ها خلاف قوانین و خلاف حقوق بشر است خاطرنشان کرد: تحریم‌ها، فشارها و اقدامات غیرقانونی و ضدانسانی نمی‌تواند این ملت را به عقب وادار کند و این ملت راه خود را ادامه خواهند داد.

روحانی با بیان اینکه توسعه میادین مشترک مهم‌ترین اولویت وزارت نفت است گفت: در ابتدای کار دولت، با مهندس زنگنه صحبت شد و اعلام کردم که مهم‌ترین اولویت ما در صنعت نفت، توسعه و بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز در کشور است و الحق وزارت نفت در این راستا موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه امید ما و تدبیر ما را نمی‌توانند تحریم کنند افزود: ایثار و فداکاری ملت ما تحریم‌بردار نیست و این ملت روز به روز در مسیر موفقیت بیشتر اهتمام می‌ورزد.

روحانی با اشاره به همزمانی افتتاح فاز 12 با مذاکرات هسته‌ای گفت: امروز و همزمان با افتتاح فاز 12 پارس جنوبی، مذاکرات با 5+1 در حال انجام است و این پروژه در واقع بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ صنعت نفت است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت به معنای واقعی کلمه ملی شده است اظهار داشت: ما به مسیر خود با قدرت ادامه می‌دهیم و صنعت نفت در مسیر تعالی قرار دارد.

رئیس‌جمهور بر لزوم اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در پارس‌جنوبی تاکید کرد و یادآور شد: باید در استان‌هایی که پروژه‌های بزرگ همانند پارس جنوبی اجرا می‌شود، مردم بومی استان نیز بهره ببرند و در این منطقه، اولویت استخدام با نیروهای استان بوشهر است.
منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
0
0
برای مردم تشریح کن که فاز ۱۲ پارس جنوبی دست کمی از سانترفیوژ ندارد :

پلمپ فاز ۱۲ پارس جنوبی که در دولت قبل به دلیل فشار تحریم ها تعطیل شد امروز توسط " متخصصان داخلی " شکسته شد

عظیم‌ترین فاز پارس جنوبی که به دلیل سوء مدیریت در برابر تحریمها متوقف گشته بود امروز توسط متخصصان داخلی تکمیل و افتتاح شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
0
0
اجماع روی اقای روحانی یک اشتباه برزگ بود و مردم هم فریب خوزدن...با وجود اینکه اقای عارف گزینه مناسبی نبود ولی اجماع روی ایشان خیلی بهتر بود تا روی یک اصولگرا که مثل بقیه اصولگریان فقط شعار می دهد و ارزشی برای رای و اعتماد و قولها و وعده که داده قاءل نیست و کلا اعتقادی به تغییر ندارد و حفظ و ادامه قدرت را در شعار و همسویی با اقلیت اصولگرا به جای همسویی با نظر مردم می بیند ...ایشان نه تنها پیگر رفع حصر نبودن و نیستن حتی نه حرفی از ان قول و وعده می زنند...بدتر از ان اقای خاتمی که همه رای خود را مدیون ایشان هستند در ناباوری بعد دوسال ممنوع التصویر و بیان می شود و اقای روحانی که ریس شورای امنیت است حتی پیگیر این مسله نبوده و نیست...واقعا حیرت اور است...اقای روحانی حتی در سیاست اقتصادی هم ادامه روی سیاست ارزی احمدی نژاد است و با بالا بردن و بالا نگه داشتن دلار از رانت ارز از جیب مردم درامد کسب می کند و فشار بر مردم هم زره ای برای ایشان مهم نیست....
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها