خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد

مینو خالقی» خاتمی را دوست دارم چون در ایام ریاست‌جمهوری‌اش، دانشگاه رنگ دانشگاه بود و کتاب و سینما و میتینگ و تحزب و هزار مولفه دیگر جامعه پویای سیاسی، جانی تازه یافته بود
کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

فاطمه راکعی» یک طیف تندرو از جناح راست، تصور می‌کنند که کشور فقط ملک طلق رادیکال‌ها است و مردم سهم و نقشی در آن ندارند. اما واقع آن است که کشور متعلق به همه مردم با تفکرات مختلف است.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۴۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

معمای «ظریف» برای غربی‌ها!

مشاور وزارت خارجه انگلیس با بیان این‌که «ظریف» به خوبی می‌داند که باید در عرصه‌ دیپلماسی خندان به نظر برسد گفت: ظریف به خوبی می‌داند که نباید به آمریکا اعتماد کرد.
 تدبیر24: بلومبرگ در گزارشی در مورد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه‌ کشورمان نوشت: ظریف، وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی ایران برای خیلی از غربی‌ها نوعی معماست، برای برخی از سیاستمداران غربی اخلاق خوش و تسط او بر زبان انگلیسی بیانگر اشتیاق کشور به بازگشتن به عرصه‌ بین‌المللی است. برخی دیگر نیز معتقدند دیپلماسی نرم ظریف نوعی نقاب بوده و او نیز با تندروهای ایران هیچ تفاوتی ندارد.

کریم سجادپورکارشناس موسسه صلح بین‌الملل در واشنگتن در این‌باره می‌گوید:‌ پس از انقلاب اسلامی ایران، ظریف ، تاثیر گذارترین و برجسته‌ترین دیپلمات ایرانی است.

برخی از سیاست‌مداران غربی می‌گویند ظریف در واقع یک چهره‌ غیرواقعی از نظام ایران نشان می‌دهد؛ چراکه اگر همه‌ مقامات ایرانی مثل او بودند ایران و آمریکا سال‌ها پیش روابط‌شان عادی شده بود.

وی معتقد است: ظریف یکی از نیروهای انقلابی ایران است که از رفتار سیاسی متعادلی برخوردار است او در واقع عامل از سرگیری مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا پس از سال‌ها بی‌اعتمادی میان دو طرف است. شاید بتوان گفت که ظریف و کری، وزیر امور خارجه آمریکا که از سوی جمهوری‌خواهان متهم به تمایل زیاد به توافق با ایران است، به یکدیگر شبیه‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین حسین رسام، یک کارشناس سیاسی و مشاور پیشین وزارت خارجه انگلیس درباره‌ او می‌گوید: ظریف به خوبی می‌داند که در عرصه‌ دیپلماسی باید خندان و مشتاق به نظر رسید اما او هیچگاه به آمریکا اعتماد نخواهد کرد. او به خوبی می‌داند که روابط ایران و آمریکا هیچگاه نمی‌تواند مثل پیش از انقلاب شود.
منبع: آفتاب
برچسب ها: تدبیر24 ظریف غرب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: