بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
جانشین رئیس پلیس کشور با انتقاد از روند تولید و عرضه خودروهای بی کیفیت در کشور گفت: برخی آقایان کار را به جایی رساندند که گفتیم نکند ما باید به جای 40 مسافر جانباخته اتوبوس از آنها عذرخواهی کنیم.
تدبیر24:به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان روز شنبه در اختتامیه دومین جشنواره سراسری رسانه، ایمنی و فرهنگ ترافیک اظهار داشت: متاسفانه خودمان نیز تا چند سال قبل پذیرفته بودیم که هر سال باید به تلفات رانندگی اضافه شود. می گفتیم به دلیل این که به سفرها و خودروها اضافه شده است تلفات نیز باید افزایش یابد این در حالی بود که در سال 85 تلفات راندگی به 28 هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: اگر در آن زمان جهاد آغاز نمی شد امروز با توجه به افزایش جمعیت و میزان سفرها باید سالانه 48 هزار نفر در جاده ها کشته و 200 هزار نفر نیز مجروح می شدند. خوشبختانه با متوقف کردن روند افزایش تلفات امروز میزان تلفات رانندگی به کمتر از 19 هزار نفر رسیده است.

جانشین رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه در نیمه نخست امسال نیز میزان تلفات هزار نفر کاهش یافته است گفت: این در حالی است که در جنگ هشت ساله تلفات و شهدا معادل کشته های تصادفات رانندگی بود. درست است که توانسته ایم میزان تلفات را از 28 هزار نفر به 19 هزار نفر کاهش دهیم اما همین میزان نیز برای ما بسیار بد است باید فکر دیگری در این باره انجام شود.

رادان با اعلام اینکه قوانین نیز اصلاح شده و قانون جدید بازدارندگی لازم را دارد افزود: در گذشته قوانین بازدارندگی لازم را نداشت اما امروز خوشبختانه قانون جدید بازدارندگی خوبی دارد و پلیس باید با یک درصد متخلف که باعث می شوند سالانه 19 هزار نفر در تصادفات کشته شوند برخورد کند. نباید با داشتن این وضعیت خوشحال باشیم و باید بدانیم اگر مسئولی کاری از دستش بر می آید و آن را انجام نمی دهد فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این اینکه خبرنگاران در حوزه کاهش تصادفات انقلابی عمل کردند تصریح کرد: خبرنگاران در سرما و گرما و در هر شرایطی حتی زودتر از ماموران در صحنه های تصادفات حاضر شده و نقش بازدارنده خود را به خوبی ایفا کرده اند.


جانشین رئیس پلیس کشور  با بیان اینکه می توان عدد کشته ها را به عددی که جزو تعاریف بین المللی است رساند، گفت: چرا نباید به ایمنی توجه شود، تا چه زمانی باید ارابه های مرگ را تولید و به دست مردم بدهیم. مگر قیمت جان انسان چقدر است که ما با شوخی نسبت به آن رفتار می کنیم.وی با بیان اینکه یک حادثه فرصت محور با تبدیل به حادثه ای تهدید محور می کند تاکید کرد: 40 تن در تصادف دو اتوبوس در آتش سوختند و چند روز طول کشید تا اجسادشان شناسایی شود وقتی هم در این باره اطلاع رسانی کردیم برخی آقایان گفتند چرا اطلاع رسانی شده است و کار را به جایی رساندند که گفتیم باید به جای 40 مسافر جانباخته از سازنده خودرو و دیگر دستگاه ها به خاطر اینکه خاطرشان مکدر شد عذرخواهی کنیم. وقتی در جایی اشکال دیده می شود چرا جرات نمی کنیم اشتباه مان را بپذیریم. سازندگان خارجی وقتی اشکالی در خودروی شان به وجود می آید ضمن عذرخواهی آن ضعف را برطرف می کنند.

رادان در پایان افزود: اگر امروز بتوانیم با جهادی دیگر سطح تلفات را پایین بیاوریم علاوه بر اجر اخروی شان و منزلت مردم مان را در میان سایر کشورها ارتقاء داده ایم چرا که همیشه انضباط رانندگی یکی از شاخص های مهم سنجش کشورها است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها