بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۸۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
محمد موسوی افزود: گرانی روزهای اخیر مرغ ناشی از گرانی آخر سال و مشکلات حمل و نقل بین استان‌ها است.
تدبیر24:  با تعطیلی چند روزه کشتارگاه‌ها و کاهش عرضه مرغ گرم به بازار، قیمت این محصول افزایش یافته به طوری که امروز هر کیلوگرم مرغ در برخی مناطق شهر تهران به ۹ هزار تومان هم رسیده است.

در آخرین روز های سال ۹۳ دولت با افزایش توزیع ذخایرمرغ منجمد تلاش زیادی برای کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف انجام داد و مرغی که در اسفند ماه پرگشوده و قیمت خود را تا ۹ هزار تومان بالا برده بود تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان پایین کشید.

مرغداران نیز که از ابتدای سال مرغ زنده را به قیمت کمی فروخته بودند با کاهش جوجه ریزی پایان سال، قیمت مرغ را که تا بهمن ماه ۵ هزار تومان قیمت داشت، افزایش دادند. از طرفی ستاد تنظیم بازار با عرضه مرغ منجمد در سطحی گسترده، کمی قیمت این محصول را کاهش داد اما مرغ ۸ هزار تومانی به عنوان یک کالای پر مصرف فاصله زیادی تا قیمت کارشناسی ۷ هزار تومان وزارت جهاد کشاورزی داشت.

بنا بر گزارش میدانی خبرنگار تسنیم با تعطیلی چند روزه کشتار گاه‌ها و کاهش عرضه مرغ گرم به بازار، دوباره قیمت این محصول افزایش یافته به طوری که امروز هر کیلو گرم مرغ در منطقه مجیدیه ۹ هزار تومان، سعادت آباد ۸۹۷۰ تومان، نارمک ۸۸۵۰و گوهردشت استان البرز ۸۷۵۰ به فروش می‌رسد.

*توزیع ۶۸۰ تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این ارتباط گفت : با داشتن ۱۲۰ هزار تن ذخیره در گردش مرغ نگرانی بابت تامین مرغ وجود ندارد به طوری که در آخرین روز سال علاوه بر مرغ گرم، ۶۸۰ تن مرغ منجمد و در مجموع ۱۴۰۰تن مرغ برای کنترل قیمت ها به بازار تزریق شد.

محمد موسوی افزود: گرانی روزهای اخیر مرغ ناشی از گرانی آخر سال و مشکلات حمل و نقل بین استان‌ها است.

وی خاطرشان کرد: بخش زیادی از مرغ مورد نیاز استان تهران از طریق استان‌های بزرگ تولید کننده مرغ کشور نظیر گلستان، مازندران و خراسان تامین می شود، این در حالی است که در روزهای اخیر با افزایش ورود مسافر به این استان‌ها امکان انتقال مرغ تازه به تهران ندارند.

موسوی تصریح کرد: با افزایش روند تولید مرغ امیدوارم که از هفته سوم فروردین ماه سال جاری شاهد سیر نزولی و افت قیمت مرغ باشیم.

گفتنی است که طبق روال هر ساله با پایان تعطیلات رسمی از پنجم فروردین ماه دوباره عرضه مرغ گرم افزایش می یابد و این امر بر روی قیمت‌ها تاثیر گذارخواهد بود.
برچسب ها: تدبیر24 ، قیمت مرغ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
0
1
عجیب از پرواز مرغ بی بال و پر ب سمت اوج گرانی و...!!
کاش حقوق من کارمند کارگر معلم هم ب سمت بالا پرواز میکرد!!
فردوس توسیوند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها