بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در جریان انتخابات پارلمانی اخیر به دلیل اظهارات نژادپرستانه هدف انتقاد قرار گرفت بود، از اظهاراتش ابراز پشیمانی کرده و عذرخواهی کرد
  تدبیر24بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت قصد نداشته به رای دهندگان عرب اسرائیلی توهین کند. وی در جریان انتخابات پارلمانی هفته پیش گفته بود که "اعراب دسته دسته در حال رای دادن هستند".

وی در روز انتخابات در پیامی در فیسبوک به هوادارانش هشدار داده بود که "حاکمیت راستگراها در خطر است" چون سازمان های چپگرا "با اتوبوس" در حال آوردن اعراب برای رای دادن هستند.

ائتلاف موسوم به فهرست مشترک، متشکل از احزاب عرب در انتخابات عذرخواهی نتانیاهو را رد کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیم آن را داشت که رای‌دهندگان محافظه‌کار پای صندوق‌های رای نروند اما به‌رغم انتظارات پیروز شد. نتانیاهو اکنون می‌گوید امیدوار است که ظرف دو یا سه هفته دولت تشکیل دهد.

وی در مورد اظهاراتش گفت:‌ می‌دانم چیزهایی که چند روز پیش گفتم باعث ناراحتی بعضی از شهروندان اسرائیل شد. اقدامات من به عنوان نخست‌وزیر، از جمله سرمایه‌گذاری عظیم در بخش‌های اقلیت، خلاف آن را ثابت می‌کند. به همین ترتیب فکر می‌کنم که هیچ عنصری در خارج از اسرائیل نباید در فرآیند دموکراتیک ما مداخله کند.

ایمن اوده، رهبر فهرست مشترک احزاب عرب که ۱۳ کرسی در انتخابات هفته پیش به دست آورده به کانال ۱۰ اسرائیل گفت:‌ "ما این عذرخواهی را نمی‌پذیریم."

وی گفت:‌ ما می‌خواهیم شاهد اقدامات عملی باشیم، این عذرخواهی را چگونه در عمل نشان خواهد داد؟ آیا برنامه‌ها برای برابری را پیش خواهد برد؟

اظهارات نتانیاهو در روز انتخابات با انتقاد کاخ سفید روبرو شد که گفت "عمیقا نگران" این "شعارهای تفرقه‌انگیز" با هدف به حاشیه راندن اعراب سرزمین‌های اشغالی است.

نتانیاهو پیش از رای‌گیری گفته بود که اگر انتخاب شود اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد. در عوض اتحاد صهیونیسم، ائتلافی از احزاب میانه و چپ که با حزب راستگرای لیکود رقابت می‌کرد، قول بهبود روابط با فلسطینی‌ها و جامعه بین‌المللی را داده بود.

نتانیاهو بعد از زمان انتخابات در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی ام.اس.ان.بی.سی در موضع خود نرمش نشان داده است.

اما دنیس مک‌دونا مشاور کاخ سفید روز دوشنبه گفت که نمی‌توان وانمود کرد که این اظهارات هرگز بر زبان نیامده است. 
منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها