بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۹۰۳۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
صدور بیانیه در عرف دیپلماتیک نه از نظر حقوقی نه از نظر سیاسی الزام آور نیست. اگر بود نام آن را توافق نامه می‌گذاشتند. لذا همانطور که آقای ظریف فرمودند؛ فعلاً هیچ چیز قطعی نیست.
تدبیر24محمد کاظم انبارلویی در خصوص صدور بیانیه لوزان گفت: صدور بیانیه در عرف دیپلماتیک  نه از نظر حقوقی نه از نظر سیاسی الزام آور نیست. اگر بود نام آن را توافق نامه می‌گذاشتند. لذا همانطور که آقای ظریف فرمودند؛ فعلاً هیچ چیز قطعی نیست.
وی افزود: صدور بیانیه نوعی دور زدن از چیزی است که قبلاً از آن به نام توافق دو مرحله‌ای یاد می‌شد و پیش از آن هم عزم ایران بر این بود که به چنین سمتی نرود.
انبارلویی با اشاره به سخنان ظریف در گفت‌وگو با خبرنگاران و نیز مطالب گفته شده از سوی وی در کنفرانس مشترک با وزیر خارجه اتحادیه اروپا خانم موگرینی گفت: بیانیه نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات را نشان می‌دهد. همچنین یک سری تعهدات را برای طرفین تعریف کرده است و در حقیقت یک راهنمای مفهومی برای نگارش متن نهایی توافق بیان کرده است. که هر طرف می‌تواند قرائت خاص خود را از آن داشته باشد لذا حاوی صراحت مفهومی برای حل اختلافات نیست. به همین دلیل با متن منتشره از سوی سایت وزارت امور خارجه آمریکا تفاوت ماهوی دارد.
وی تأکید کرد: همین اتفاق در توافق ژنو سال گذشته افتاد و هر طرف قرائت خود را از توافق ارائه دادند و چون توافق مبانی حقوقی درستی نداشت، فاقد صراحت‌های لازم و نیز از همه مهمتر فاقد ضمانت پایبندی به تعهدات بود. بلاموضوع ماند و هیچ چیز را حل نکرد و عملاً ماه‌ها گفتگو پیرامون آن را بی‌خاصیت جلوه داد.
وی گفت: آنچه از نظر ملت ایران مهم است این است که در ازای لغو یک باره تحریم‌های ظالمانه چه امتیازی می‌دهیم. این امتیاز، نباید منجر به برچیده شدن دانش هسته‌ای در ایران شود.
انبارلویی افزود: ما تا کنون امتیازات فراوانی را داده‌ایم در حالیکه هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و تحریم‌های ظالمانه همچنان به قدرت خود باقی است.
وی خطاب به تیم هسته‌ای ایران گفت: بی تردید باید از تلاش‌های شبانه روزی شما تقدیر شود اما با توجه به فریب و نیرنگ حریف باید جلوی هر نوع ذوق‌زدگی و شتاب‌زدگی در داوری نسبت به این تصمیم گیری تصمیم سازی تاریخی گرفته شود. چون بالاخره سطر به سطر توافق احتمالی زیر چکش نقد صاحب نظران و دلسوزان جامعه قرار می‌گیرد. نباید در حالیکه موضوع مناقشه هسته‌ای نه به بار است و نه با دار است آن را فتح الفتوح تفسیر کنیم.
وی با اشاره به قرارداد الجزایر و بد عهدی آمریکایی‌ها گفت: باید این معنا را از ذهن دور نداریم ما با یک مشت گرگ بین المللی روبرو هستیم که هر لحظه غفلت منجر به از هم دردیدگی می‌شود. آمریکایی‌ها در قرارداد الجزایر به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند.
وی با طرح این پرسش که واقعاً مرجع داوری بین ما و 1+5 کیست گفت: مرجع داوری در این منازعه یک سویه معلوم نیست آنها خود را هم شاکی و هم قاضی می‌دانند لذا حضور در چنین محکمه‌ای هوش فوق‌العاده و هوشیاری مضاعف می‌خواهد.
وی گفت: در مورد امتیازات واگذار شده جدید سخن بسیار است که بعداً در این‌باره باید مفصل سخن گفت. اما پذیرش پروتکل الحاقی که نیازمند تصویب مجلس می‌باشد امتیاز کمی نیست متأسفانه طرف مقابل در برابر این سخاوتمندی ایران کمترین نرمش را داشته است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
4
1
جواب شما این است شما ودوستان د... این انقلاب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
10
5
...بی کفایتترین دولت تاریخ ایران و... نالایق ترین دیپلمات تاریخ.
متنفر از اصولگرایان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
4
5
خفه
محمد آيتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
6
زنده باد دكتر ظريف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
4
6
اینها از اینکه در پیش اکثریت مردم هیچ جایگاهی ندارند ناراحتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
منظورت همون اکثریت نیم درصدی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
7
2
مبارک اصلاح طلبها(سکولار لیبرالها) باشه، وقتی بعد از چند سال توافق رو که روحانی اجرا کردو تحریمها برداشته نشد (و با اجرای pmd نیروهای نظامی ایران تضعیف شدند)، اونوقت آمریکا وقتی ایران خواست بدلیل نقض عهد اونها تعهد رو ملغی کنه به ایران حمله کرد و ایران شد مستعمره. اونوقت ببینم باز هم ساده لوحها پایکوبی میکنن یا فقط افساد طلبان به خاطر خوش خدمتیشان جشن خواهند گرفت.
برای ساده لوحهای تاریخ متاسفم.
پاسخ ها
رجبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
شما اگر فرق گوشت کوبیده با گوشت کوب فهمیدی چی هست انوقت میتونی در باره انرزی هسته ای صحبت کنی
سیدمحمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
1
0
اقای متنفر از اصولگرایان
میتونی خفه کنی نفهم خان
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها