بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۹۰۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
حمایت امام جمعه تهران از توافق هسته ای/ باید به ظریف تبریک گفت
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ماهیت بیانیه اخیر لوزان یک چارچوب کلی است، گفت: دنیای غرب پذیرفت که ایران انرژی هسته‌ای برای استفاده در مقاصد صلح‌آمیز، صنعت و تکنولوژی داشته باشد.
 تدبیر24آیت‌الله امامی کاشانی، تأکید کرد: ماهیت و چارچوب این بیانیه کلی است و در مورد جزئیات آن بعداً صحبت خواهد شد. اما چارچوب کلی آن این است که اولاً دنیای غرب ایران را به داشتن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز پذیرفت. همان چیزی که در ابتدا زیر آن زده بود. ولی جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده گفتند این حق لازمی است که در قراردادهای انرژی برای تمام کشورها وجود دارد و ایران می‌تواند در تمام مراحل انرژی هسته‌ای در حد صلح‌آمیز داشته باشد. البته جزئیات در سه ماه آینده بحث می‌شود.او ادامه داد: نکته مهم دوم لغو تحریم‌ها به صورت کلی است که در این بیانیه از کلمه لغو استفاده شده نه تعلیق. آنها لغو را قبول نداشتند. البته این که سیر لغو چگونه خواهد بود به صحبت‌ها و مذاکرات بعدی بستگی دارد.
آیت‌الله امامی کاشانی ارتقای علمی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را از عوامل دستیابی به این موفقیت دانست و افزود: کشور ما در دنیا وضع عالی دارد. ایران کشوری است که حرف برای گفتن دارد و دنیا برای او جا باز کرده است. این رشد علمی نکته‌ای است که ایران را این چنین به جلو برده است. البته اقتصاد مقاومتی هم نکته مهمی بود که رهبری حتی در سخنرانی اول سال نو نیز بر آن تأکید کردند.خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان شب گذشته باراک اوباما، گفت: رئیس جمهور آمریکا در برابر دنیا ایستاد و حرف زد و گفت نتوانستیم ایران را قانع کنیم که دست از انرژی هسته‌ای بردارد. البته او به دروغ گفت سلاح هسته‌ای. ایران اصلاً به دنبال این نبوده و سلاح هسته‌ای و آدمکشی کار دنیای استکبار است.او ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا می‌گوید نتوانسته‌ایم ایران را از داشتن انرژی هسته‌ای منصرف کنیم. ولی توانستیم با استفاده از تحریم‌ها ایران را به پای میز مذاکره بیاوریم و با کمک گرفتن از چین و روسیه به توافق خوبی برسیم. البته حاشیه‌ای نیز بر کلام ایشان است. اگر ایران پای میز مذاکره آمد نه برای تحریم بود، البته تحریم‌ها موثر بود، بلکه می‌خواست به دنیا نشان دهد که ایران اهل منطق است و حرف اساسی می‌زند و از حق خودش دفاع می‌کند و کارهای شما ظالمانه است.
امامی کاشانی افزود: رئیس جمهور آمریکا و همه شما که طرف مقابل هستید با ایران پیمانی بسته‌اید. ایران در این چارچوب تمام آنچه را که گفته رعایت می‌کند و به عهد خود عمل می‌کند. شما هم عمل کنید. اما اگر شما عهد شکستید ایران نیز عهد خود را خواهد شکست. عهدشکنی نکنید و این عهدشکنی را در تاریخ خود ثبت نکنید. اگر به عهد وفا کنید ایران هم وفادار است.او تأکید کرد: به سراغ برخی حرف‌های بی‌ربط مثل تروریسم نروید. این‌که شما گروهی را تربیت کنید و وارد کشوری کنید و این طور کشتارکنید این تروریست است. از این سخن‌های لغو دست بردارید. بحث آزادی و قوه قضائیه این حرف‌های بی‌ربط را به میان نیاورید. اگر در اصل مذاکره بر عهد پایدار بودید ایران هم استوار است. عهد شکستن‌ها در میان شماست نه در میان ایران، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران.
امامی کاشانی ملت ایران و تیم مذاکره کننده را نیز از عوامل اساسی دستیابی به این موفقیت عنوان کرد و افزود: رهبری حامی تمام این عوامل است. حضرت امام (ره) که انقلاب اسلامی را رهبری کردند ارتقای علمی را از اهداف این نظام قرار دادند. رهبر معظم نیز همان تفکر را دنبال کردند. بنابراین ولایت فقیه برای ارتقای ارزش‌های علمی، انسجام و وحدت است.
او ادامه داد: انصافاً تیم مذاکره کننده متین، باحکمت و بامتانت است و آنچان‌که مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه فرمود عمل کرد. واقعاً باید به آقایان خصوصاً رئیس جمهور و آقای ظریف تبریک و خسته نباشید گفت.
امامی کاشانی همچنین فوت خواهر مقام معظم رهبری، مادر رئیس جمهور و همسر آیت‌الله جنتی را تسلیت گفت.
خطیب موقت نماز جمعه تهران به حمله عربستان به یمن نیز اشاره کرد و گفت: عربستان که می‌گوید من حافظ حرمین هستم با حمله به یمن آبروی خود را برد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به صفات و کردار پیامبر اسلام (ص) وفاداری ایشان به عهد را از خصوصیات بارز ایشان دانست و افزود: این‌که پیروان ادیان مختلف مرتب مسلمان می‌شوند به همین دلیل است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
1
2
حاج اقا دولت کانالیزت کرده با استفاده از تخصصهای جناب استوانه. این ذلت نامه بود نه بیانیه برد-برد یا هرچیز دیگه ای.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
1
0
موافقم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها