بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
تدبیر24:  دکتر علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص خوشامدگویی مهمانداران هواپیماها اشاره کرده و آن را "مصلحانه" خوانده است. در این یادداشت که در اختیار «آفتاب» قرار گرفته، آمده است: در ایام تعطیلات نوروز خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که رهبر انقلاب در جریان سفر به مشهد زمانی که مهماندار هواپیما در خوشامدگویی ابتدایی به مسافران گفته است «و با آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب» دستور دادند این جمله از متن خوشامدگویی پروازهای شرکتهای هواپیمایی حذف شود. 

مطهری در ادامه یادداشت خود با اشاره به اینکه "این دستور نشان می‌دهد که ایشان با هر کاری که شائبه تملق و چاپلوسی داشته باشد مخالف‌اند و اقدام برخی کارگزاران حکومت که بی‌مناسبت از نام مقام رهبری استفاده می‌کنند یا به تعریف و تمجید می‌پردازند مورد رضایت ایشان نیست"، می‌نویسد: بدیهی است که آرزوی سلامتی برای مقام رهبری در مواقعی که زمینه استجابت دعا فراهم‌تر است مانند شبهای احیاء، کاری قابل قبول بلکه ستودنی است اما این که در ابتدای هر پروازی یا در ابتدای نطق هر نماینده‌ای آرزوی سلامتی برای مقام رهبری شود، گذشته از مسئله تملق، لوث کردن موضوع است چرا که در این مواقع اساسا ذهن ها متوجه این موضوع نیست.  

در ادامه این یادداشت آمده است: جالب است که اینجانب حدود یک سال پیش همین موضوع بی‌مناسبت بودن «آرزوی سلامتی برای مقام رهبری» در ابتدای پروازها را با وزیر راه و شهرسازی مطرح کردم و خواستار حذف آن شدم. آن طور که به یاد دارم ایشان گفت از دست من خارج است. همین طور چند ماه پیش این موضوع و نیز بی‌مناسبت بودن نصب عکس رهبر انقلاب در قسمت جلوی هواپیما را به مدیرعامل یکی از شرکتهای هواپیمایی به صورت پیغام گوشزد کردم ولی اقدامی ندیدم.  

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه "این زشت است که این کارها را که شائبه تملق و چاپلوسی دارد آنقدر ادامه بدهیم تا خود مقام رهبری دستور لغو آن را صادر کنند. گویی قبل از این که ایشان بگویند خودمان بی‌مناسبت بودن و عدم ضرورت و آثار منفی آن را درک نمی‌کنیم."، نوشته است: قطعا باز هم از این دست کارها وجود دارد که باید کنار بگذاریم و کاسه‌های داغ تر از آش نباشیم. نگرانم که برخی افرادی که ادعای ولایتمداری آنها گوش فلک را کر کرده و البته در عمل ضربه می‌زنند، مقام رهبری را نیز به دلیل این دستورشان متهم به ضدیت با ولایت فقیه نمایند! این گونه دستورات موجب اصلاح جامعه است و باید این دستور را "دستور مصلحانه" نامید. به هرحال از رهبر گرامی انقلاب به خاطر توجه به این موضوع و صدور دستور مناسب صمیمانه سپاسگزارم.
منبع: آفتاب
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها