بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۹۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
برخی در کشور حضور دارند که هرگاه خبر خوشی به مردم می‌رسد، با یک نگاه بدبینانه به آن خبر می‌نگرند
تدبیر24برخی در کشور حضور دارند که هرگاه خبر خوشی به مردم می‌رسد، با یک نگاه بدبینانه به آن خبر می‌نگرند. باید پذیرفت که وزیرخارجه کشور، معتبرترین نماینده دولت در خارج مرزهاست که در یک مذاکرات شرکت کرده است و در مقابل وزیر خارجه نیز جمعی از وزرای خارجه کشورهای بزرگ جهان حضور دارند و با یکدیگر به توافق رسیده‌اند ولی ممکن است در بیان جزئیات توافق هر طرف نکاتی را در کلام خود مورد تاکید قرار دهند. در هر صورت باید توجه داشت که روی سند لوزان توافق و امضا صورت گرفته است و این سند قول‌های شفاهی نیست و به نگارش درآمده است و متن آن نیز در روزهای آینده به‌طور یقین منتشر خواهد شد. اینکه برخی در اولین ساعات بهانه‌گیری کنند که جزئیات در کلام طرفین باهم اختلاف داشته است، صرفا یک بهانه‌جویی است و نباید این موارد را جدی تلقی کرد. به‌ هر حال اگر نواقصی هم در اطلاع‌رسانی از هر یک از طرفین وجود داشته باشد نهایتا این مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد و روی تمام جزئیات توافق خواهد شد و آقای ظریف هم بر این نکته تاکید کرده‌اند. بنابراین دست گذاشتن روی این جزئیات کم‌اهمیت و ایجاد تلخکامی در جامعه نوعی کج‌سلیقگی است ولی اینکه عده‌ای می‌گویند، توافق باید به مجلس برود و در آنجا مورد تصویب قرار بگیرد جای بحث دارد چراکه این موضوع یک توافقنامه سیاسی بین ایران و قدرت‌های جهانی است و معمولا در همه جای دنیا، دولت‌ها این اختیار را دارند که توافقنامه را امضا کنند چراکه دولت نماد حاکمیت ملی است در این پرونده، دولت به معنی قوه مجریه دخیل نبوده است. شورای‌عالی امنیت ملی در این پرونده دخالت داشته و مقامات عالی نظام از بالا بر تمام جزئیات نظارت داشته‌اند و اینگونه نیست که آقای ظریف با اختیار خود چیزی را امضا کند و اگر براساس قوانین لازم باشد موردی به تصویب مجلس برسد دولت باید لایحه را تنظیم کند وبه مجلس بفرستد. مجلس می‌تواند در مواردی که لایحه‌ای هم وجود نداشته باشد اعمال نظارت کند. طبیعتاً در روزها و هفته‌های آینده آقای ظریف در مجلس حاضر خواهد شد و در کمیسیون‌های مربوطه توضیح خواهد داد و نمایندگان مجلس را در جریان خواهد گذاشت ولی اینکه این موافقتنامه بخواهد در مجلس به تصویب برسد باید گفت که تفاهمنامه‌های سیاسی امکان طرح به این شکل را در مجلس ندارند و همه جای دنیا نیز به این شکل است. ولی آنچه در این مذاکرات مهم است دستاورد دیپلماتیک این مذاکرات است و این تفاهم نشان می‌دهد که این مذاکرات تا چه اندازه اهمیت داشته است و درواقع حل و فصل یک پرونده که به شورای امنیت رفته است و بتواند از این مرحله خارج شود هیچ‌گونه سابقه‌ای ندارد. به عبارت دیگر این نوع رفتار سیاسی می‌تواند یک الگو قرار بگیرد و شاخصی شود برای اینکه مناقشه‌های بزرگ بین‌المللی را با عقل و تدبیر حل و فصل کرد. ایران کشور بسیار مهمی است و با لیبی که مشمول فصل7 شده بود تفاوت دارد و اصولا برخورد با ایران به‌ دلایل سیاسی بوده و تحت شرایط خاصی قدرت‌های جهانی تصمیم به رودررویی سیاسی با ایران گرفتند که ادامه این رودررویی نه به صلاح غرب و نه به صلاح منطقه است و طبیعی است که به دلیل اهمیت کشور و مردم ایران جامعه جهانی نمی‌توانست این مساله را به صورت بلاتکلیف درآورد و در واقع قدرت و دیپلماسی ایران بود که طوری مساله را مدیریت کرده که بدون موارد خاصی به شکل کاملا متفاوتی پرونده فصل هفتمی حل شود و اگر این موافقتنامه اجرا شود و در شورای امنیت به تصویب برسد شاید یک استثنای بزرگ و الگوی خیلی جدیدی در حل و فصل مناقشات بین‌المللی باشد.
منبع: روزنو
برچسب ها: تدبیر24 ، شیرزاد ، توافق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
سیدمحمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
1
0
نمیدانم چرا تصویر و متن یا صحبت ...به مملکت را میبنم ناراحت میشم
خائنین بی تدبیر 24
سیدمحمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
1
0
هر موقع از این ادم ... نظر گذاشتید به جزء من نظری نیامده !!!!!!!!
من هم چون به ...به مملکت الرژی دارم نظر میدم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها