بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۹۲۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
بسته ویژه مشاور سلامت
مشاوران سلامت امروز در پاسخ به پرسش‌ شهروندان از عوامل خطرساز ابتلا به بیماری چشمی، عوامل موثر بر کاهش تهوع در زنان، درمان مو خوره و تاثیر گرما بر آب‌های بطری سخن گفتند.
تدبیر24: صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس برای ارتقای سطح دانش سلامت مردم جهت حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود، مطالب آموزشی را منتشر می‌کند،‌همچنین به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می‌دهد.
 
 
 عوامل خطرساز ابتلا به بیماری چشمی
 
علیرضا لاشیئی، چشم‌پزشک، در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بیماری وابسته به سن شبکیه یا AMD معمولاً‌ از سن 50 سال به بالا در افراد دارای زمینه‌های ژنتیکی بیماری شروع می‌شود ولی عوامل خطری نیز دارد که در ابتلا به بیماری تاثیرگذارند.
 
وی تصریح کرد: استعمال سیگار، بالا بودن فشار و چربی خون و همچنین تابیدن آفتاب به مقدار زیاد به چشم در سالهای عمر نقش مهمی در بروز بیماری دارند.
 
وی به مردم توصیه کرد: افراد باید به بهداشت عمومی خود مانند نکشیدن سیگار، کنترل فشار خون و چربی خون توجه کنند و در هنگام حضور در فضاهای باز از عینک آفتابی استفاده کنند.
 
لاشیئی اعوجاج تصویر و خطوط مستقیم و دیدن این خطوط به شکل منحنی و دست‌ انداز را علایم شروع بیماری وابسته به سن شبکیه عنوان کرد و گفت: بیمار در این گونه موارد باید سریعا به پزشک مراجعه کند.
 
این چشم پزشک گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر این بیماری با تزریق داروی خاصی به داخل چشم درمان و کنترل می‌شود و نزدیک به 70 تا 80 درصد موارد با استفاده از این دارو می‌توان بیماری را متوقف کرد.
 
لاشیئی خاطر نشان کرد: در 30 تا 40 درصد موارد این درمان حداقل در سال اول باعث بهبود دید می‌شود و در 20 الی 25 درصد موارد افراد نسبت به دارو مقاومت می‌کنند و نهایتا به افت شدید بینایی می‌رسند ولی این 20 درصد در مقایسه با گذشته که تمامی بیماران به سمت کم‌بینایی شدید می‌رفتند رقم زیادی نیست..
 
متن کامل خبر
 
عوامل موثر بر کاهش تهوع در زنان
 
ماریا صادقی، دبیر انجمن علمی مامایی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با بیان علت تهوع زنان در دوران قاعدگی، اظهار داشت: 20 تا 30 درصد زنان در دوران قاعدگی از عوارض سندروم پیش از قاعدگی رنج می‌برند. این سندروم شامل مشکلاتی فیزیکی است که از 2 تا 7 روز قبل از قاعدگی شروع و با آغاز قاعدگی تمام می‌شود. همچنین در تعدادی از زنان این علائم تا پایان قاعدگی ادامه دارد.
 
وی افزود: تهوع، استفراغ، مشکلات گوارشی و احتباس مایعات جزو این علائم است و توجه به رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی مناسب می‌تواند به طور محسوسی موجب کاهش مشکلات این سندروم شود.
 
دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: افسردگی شدید، حساسیت و زودرنجی از جمله مسائلی است که گریبانگیر زنان در این دوران می‌شود. همچنین افزایش اشتها، تپش قلب، سرگیجه، افزایش وزن، ورم و حساسیت در دست و پا، حالت کرختی و بی‌خوابی جزو علائم این سندروم است.
 
وی ادامه داد: برای کاهش مشکلات این سندروم استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین B6 کمک‌کننده است و توصیه می‌شود زنان در این دوران از مصرف حبوبات بپرهیزند.
 
متن کامل خبر
 
درمان موخوره
 
حمید افراسیابی، متخصص طب سنتی،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس،‌ اظهار داشت: دلیل موخوره تغذیه نادرست است به همین دلیل برای درمان موخوره باید تغذیه را سالم کرد.
 
وی ادامه داد: ابتدا می توان شامپو و صابونی که استفاده می شود را تغییر داد و از صابون قهوه ای که در عطاری موجود است استفاده کرد همچنین برای تقویت مو می توان عسل یا روغن زیتون، کنجد یا بادام تلخ را به مو مالید.
 
این متخصص طب سنتی گفت: همچنین به صورت نشسته بهتر است موها را شانه زد و شست. از طرفی یکی از عواملی که موجب بروز موخوره می‌شود زیاد بودن خشکی در بدن است.
 
افراسیابی افزود: علاوه بر خشکی بروز اختلال‌های مختلفی در بدن ممکن است موجب بروز موخوره در موها یا چندشاخه‌شدن تارهای مو شود. برای بهبود آن می توان از روغن گل بنفشه و روغن بادام به‌طور همزمان استفاده کرد.
 
متن کامل خبر
 
تاثیر گرما بر آب‌های بطری
حسین رستگار،‌ رئیس آزمایشگاه مرجع غذا و داروی وزارت بهداشت،‌ در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مسئولان بهداشتی باید فکری برای استاندارد نگهداری مواد غذایی در مغازه‌ها بکنند، در بسیاری موارد شرایط نگهداری مواد غذایی در فروشگاههای شهری و جاده‌ای استاندارد نیست و آلودگی های زیادی در آنها ایجاد می‌شود که برای سلامت مردم خطرناک است.
 
معاون سازمان غذا و دارو اضافه کرد: به عنوان مثال چیپس و پفک‌هایی که در فضای بیرون مغازه‌ها و مقابل آفتاب و گرما قرار دارند و به خصوص در تابستان در دمای بالای 40 درجه قرار می‌گیرند، روغن موجود در آنها اکسیده شده و تبدیل به سم خطرناکی می‌شود  که می‌تواند عامل بروز بیماریهای قلبی و عروقی و حتی سرطان باشند.
 
وی ادامه داد: این مشکل در مورد آبهای بطری شده هم مطرح است، قرار گرفتن آبهای معدنی و بطری شده در مقابل گرما و نور مستقیم خورشید باعث ایجاد بوی بد و مواد مضر در آن می‌شود که در بلند مدت می‌تواند عوارضی را برای افراد به وجود آورد..
 
رستگار افزود: باید ضوابط سختگیرانه‌ای برای نگهداری استاندارد مواد غذایی در مراکز خرده فروشی ابلاغ و اجرا شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد، برخی از این مواد حتماً باید در فضای بسته نگهداری شوند، برخی از آنها نیز باید در یخچال یا فریزر نگهداری شوند که متأسفانه در موارد زیادی این اصول رعایت نمی‌شود
برچسب ها: تدبیر24 ، چشمی ، AMD
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
0
بارداری و داشتن فرزند هم نعمتیسست
خدایا همسری زیبا با فرزندان بسیار نصیب بفرما!
تا اینکه همسرانی با یک فرزند!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
0
جالب بود
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها