بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۹۳۲۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
لزوم همزبانی و همدلی عمومی برای توقف عمره مستحبی
زخم زبان ها و رفتارهای آزار دهنده شرطه های سعودی در اماکن مذهبی، قصه پر غصه ایست
تدبیر24 هر از چندگاهی که فردی از زائران سرزمین وحی به کشورمان باز می گردد و شروع به گفتن خاطراتش از این سفر معنوی می کند؛ در کنار شیرینی وصف ناپذیری که از زیارت خانه خدا و حرم نبوی بیان می کند، به مجموعه ای از رفتارهای زشت ماموران و مسئولان سعودی نیز اشاره می کنند که همچون بغض در گلوی مسافران ایرانیست.

از بی حرمتی در مبادی ورودی فرودگاه های جده و مدینه که بگذریم، زخم زبان ها و رفتارهای آزار دهنده شرطه های سعودی در اماکن مذهبی، قصه پر غصه ایست که گفتنش در این مجال ناممکن است.

 در سال های اخیر هم مزاحمت ها و آزارهای مسئولان آل سعود در قبال مسلمانان از مرزهای جغرافیایی خودشان فراتر رفته و یک روز با فرستادن نیروی نظامی اقدام به سرکوب قیام مردمی بحرین می کنند و روز دیگر با حمایت از گروه های جنایتکار و تروریست در آتش درگیری های سوریه و عراق می دمند.

و در هفته های اخیر هم جنگنده های آل سعود راهی آسمان یمن شده اند و زنان و کودکان بی گناه را به گلوله می بندند.

در این بین انتشار خبر تعرض ماموران سعودی در فرودگاه جده به 2نوجوان ایرانی، ننگ تازه ایست که بر سیمای نکبت زده آل سعود خودنمایی می کند.

و البته مسئولان کشورمان هم یکی پس از دیگری پشت تریبون می روند و با محکوم کردن این حرکت غیرانسانی به پیگیری موضوع از طریق گفتگو(!) تاکید دارند و اینگونه که از ظاهر ماجرا پیداست گویا مسئولان دولتی و خصوصا سازمان حج، خیال دارند ماجرای این فضاحت اخلاقی را به صرف چند محکومیت لسانی خاتمه دهند.

اما در این بین یکی از مراجع تقلید سخنی قابل تامل به میان آورد که شاید با همدلی و همزبانی مردم و مسئولین بتوان از آن بعنوان تودهنی محکم در قبال رفتارهای غیرانسانی رژیم آل سعود در حق مسلمان منطقه استفاده کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به تعرض ماموران سعودی به 2نوجوانان ایرانی در ایام نوروز گفت:  مسئولان ما باید فکر کنند که آیا ما تا کی قرار است که به مکه و حج مستحبی برویم؟ در مسجد النبی به علمای ما اهانت می‌کنند و در فرودگاه هم اهانت می‌کنند؛ نباید این چنین تحقیر شویم.

حال باید دید افکار عمومی و رسانه ها در یک همدلی و همزبانی منسجم، از مسئولان دولتی خواهند خواست تا با توقف اعزام های عمره مستحبی، مراتب اعتراض جدی به رفتارها و سیاست های خصمانه آل سعود را فراهم کنند؟

در این بین باید توجه داشت رژیم آل سعود برای حمایت های گسترده مالی از گروهک های تروریستی از جمله "داعش" و تهاجم به به ملت های مظلومی همچون یمن و بحرین، در کنار درآمدهای افسانه ای نفت، بخش قابل توجهی از اقتصادش را بوسیله توریسم مذهبی اداره می کند و البته ایرانی ها نیز درصد عمده ای از مسافران عمره گذار را در طول سال تشکیل می دهند که توقف عمره مستحبی می تواند گامی عملی در راستای اعتراض به رفتارهای جنون آمیز عربستان در منطقه باشد.
منبع:ناطقان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
1
2
دلارهای حجاج از قدیم به جیب اسرائیل میرفت ولی کسی باور نداشت تا از کنار دلارهای حجاج طالبان و داعش و وهابیون متولد شدند گه دودش دارد به چشم مسلمانان میرود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
1
1
چرا عمره مستحبی را لغو کنیم عمره واجب را که مهمتر هم است لغو خواهیم کرد نمیشود با دلارهایمان هم به دشمن کمک کنیم و هم روز بعد در راهپیمای هایمان مرگ به تمامی دشمنانمان بفرستیم ...عربستان با دلارهای ما به دشمنان ما کمک مالی میکند و به اسرائیل باج می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
شما با این همه نظرات عمیقت چرا مر... نشدی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
2
چرا عمره مستحبی را لغو کنیم عمره واجب را که مهمتر هم است لغو خواهیم کرد نمیشود با دلارهایمان هم به دشمن کمک کنیم و هم روز بعد در راهپیمای هایمان مرگ به تمامی دشمنانمان بفرستیم بخدا عربستان با دلارهای ما به دشمنان ما کمک مالی میکند و به اسرائیل باج می دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
3
مرگ بر آل سعود
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
1
ما گول نمی خوریم...




دلار های حجاج شیعه خرج ، مخارج نوسازی کعبه و حرم رسول الله شده

خرج روشن شدن چراغ های حرمین

خرج نظافت حرمین شده

خرج مخارج مربوط به حجاج شیعه ( هتل ها ، بلیت هواپیما ، ناهار و شام و هزینه ایاب و ذهاب و... ) خود حجاج شیعه می شود




سود پول های دزدی آقازاده ها و اختلاس کننده های بی ایمانی که دربانکهای سویس و اروپایی داره جمع میشه

اون ها خرج داعش میشه برادر من


به همین زودی دود این تصمیم گیری بدون تفکر و متأسفانه عجولانه ، در چشم خودمان خواهد رفت..



ضمنا یادمان باشد هنوز رسوایی کارمند سفارت خانه ایران در استخر مختلط ! برزیل پایان نیافته...!!!!



واسلام
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها