بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۹۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
آقای دکتر «زالی»! درست گفتید. این سریال طنز نیست، بلکه درد است، غصه است. بیشتر از یک‌سال است که صداوسیما تخریب وسیعی را برای مخدوش‌کردن چهره پزشکان سازماندهی کرده و با برنامه‌هایی غیرطنز، جدی و گزارش‌های جدی مردمی، آمار و ارقام نادرستی درباره درآمد پزشکان و...، به صورتی آشکار به نبرد برخاسته. حالا همه کاسه‌کوزه‌ها سر یک‌برنامه طنز انتقادی شکسته است.
 تدبیر24یاشیل احدی‌مقدم جراح و دندانپزشک در شرق نوشت: حکایت زندگی یک پزشک متخصص درسخوان و باوجدان جوان که تخصص نادری خوانده و خودش و خواهر پرستارش، از مال دنیا سرجمع یک پراید اوراقی دارند و نه کار دارند و نه حمایت.

حکایت زندگی استاد محبوب این پزشک متخصص که مرد وارسته‌ای است و مطبش غلغله است، چون که ویزیت از مریض نمی‌گیرد! و مریض‌هایش به این قصد آمده‌اند که دکتر برایشان داروها و قرص‌های سفارشی‌شان را بنویسد! حکایت زندگی یک متخصص زبردست و ثروتمند جراحی زیبایی، که همه برایش کیسه دوخته‌اند! خانواده‌اش او را سرکیسه کرده‌ و از خانه بیرون انداخته‌اند، مریضش شکایت کرده و مطبش را پلمب‌ کرده، وکیل قلابی‌اش شارلاتان است و به بهانه‌های مختلف، او را تیغ می‌زند. حکایت زندگی یک جوان علاف بی‌مایه و بی‌استعداد که ظرف پنج‌سال! در یک دانشگاه سطح‌پایین در یک‌کشور خارجی مثل فیلیپین مدرک دکترا و تخصص گرفته و برگشته و قصد طبابت دارد. حتی اسم رشته‌اش را بلد نیست بگوید. سواد پزشکی پیشکش! نخندید! واقعیت دارد! و آن دکتر باوجدان باسواد جوان متخصص بی‌پول، برای راه‌انداختن حرفه‌اش، سعی می‌کند پراید قراضه خواهرش را بفروشد، سعی می‌کند از اقوام ثروتمندش پول قرض کند، به هر دری می‌زند الا اینکه برود وزارتخانه و سازمان نظام‌پزشکی‌اش و بگوید: عالی‌جنابان! مگر من دانش‌آموخته کوشا و فرزند بااستعداد این مرزوبوم نیستم؟ مگر من در مناطق محروم طرح نگذرانده‌ام؟ مگر من خدمت نکرده‌ام؟ چه تسهیلاتی برای من دارید که بتوانم کار کنم؟ چه فکری برای آینده من کرده‌اید؟ 

باری با کمک آن استاد وارسته‌اش، ملکی در حاشیه‌ای پیدا می‌کند که آنجا را بیمارستان کند و در ادامه داستان، کسی که گوسفند می‌فروشد و در حیاط ملکش صافکاری بدون رنگ راه انداخته، می‌گوید: «اینجی ملکش واسماس»! قصد توهین به صاحبان هیچ شغل شریفی را ندارم، اما وقتی که یک گوسفندچران یا یک دلال یا یک شارلاتان بخواهد بشود صاحب بیمارستان و پزشکان و کادر تخصصی بیمارستان مجبور باشند در جلسات هیات‌مدیره، با ایشان که به‌واسطه پول و ملکشان تصمیم‌گیرنده شده‌اند، شرکت کرده و حرف او را اطاعت کنند، آیا متولی امور صنفی پزشکان نباید احساس شرم کند؟ 

آقای دکتر «زالی»! درست گفتید. این سریال طنز نیست، بلکه درد است، غصه است. بیشتر از یک‌سال است که صداوسیما تخریب وسیعی را برای مخدوش‌کردن چهره پزشکان سازماندهی کرده و با برنامه‌هایی غیرطنز، جدی و گزارش‌های جدی مردمی، آمار و ارقام نادرستی درباره درآمد پزشکان و...، به صورتی آشکار به نبرد برخاسته. حالا همه کاسه‌کوزه‌ها سر یک‌برنامه طنز انتقادی شکسته است. 

این اعتراض‌ها و این امضاجمع‌کردن‌ها و این نامه‌نوشتن‌ها، آن روزی باید شروع می‌شد که برنامه‌های تخریبی در طول یک‌سال‌ونیم گذشته، در برنامه‌های خبری و بعد از خبری ساعت‌های اصلی تلویزیون و رادیو، به بدترین لحن، پزشکان را «زیرمیزی‌گیر» و بی‌وجدان و میلیاردر و «مالیات‌نپرداز» جلوه می‌دادند. الان هم جامعه پزشکی، ناخواسته و نادانسته، می‌شود چماق دست کسانی که نمی‌خواهند لبخند را بر لبان مردم ببینند. اجازه ندهیم اندک‌آبروی باقیمانده صنف پزشکی هم با این اقدام‌ها برود تا نگویند پزشکان، هم بی‌وجدانند و هم میلیاردر و هم زیرمیزی‌گیر و هم «بی‌جنبه» که جنبه طنز و نقد هم ندارند! نگذارید مدیر شبکه سه تلویزیون ما را به ریشخند بگیرد و بگوید که چرا «روحانیت» برای پخش سریال اعتراض نکرد و شما اعتراض کردید! طوری نشود که ایشان بگوید جامعه نیازمند شادی و نشاط است! انگار پزشکان مخالف شادی و نشاط اجتماع‌هستند! 

ریاست محترم سازمان نظام‌پزشکی! در یافتن مشکل و حل مسائل شغلی و صنفی دکتر «صحرایی»ها بکوشید. اینها فرزندان نخبه کشورمان هستند. جمع می‌کنند می‌روند استرالیا یا جاهای دیگر! مجال جولان‌دادن دکتر «بهروز عشقی»ها را بگیرید که نروند از هر موسسه بی‌دروپیکر مجهول‌المکانی یک‌تکه کاغذ بیاورند و مقداری پول واریز کنند و بشوند دکتر فلانی، فارغ‌التحصیل از خارج! دست دلال‌ها و ملاک‌های بیسواد را از اعمال‌نظر و کاسبی در رشته‌های پزشکی کوتاه کنید.
منبع: آفتاب
برچسب ها: تدبیر24 ، درحاشیه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
0
سریالها خارجی‌ رو ببینید .مثلا انگلیس طوری گداهای کنار خیابونشون رو نشون میده انگار شاهزدهای بی‌ ادعا هستن پزشکاشون که جای درمان معجزه می‌کنن و پرستاراش عاشقانه در خدمت مریض هستن اونوقت سیما ایران افراد تحصیل کرده داخل و خارج رو که سالها زحمت کشیدن تا چیزی یاد بگیرن و از علمشون زندگی‌ کنند رو افرادی مجرم نشون میده که مدرک جعلی داران و حقشونه با دست بند و بی‌ آبرویی برن زندان. نه مردم درس نخونن بیان بشن هنرمند نمای سیما که نه تخصصی لازم داره نه هنری کارشم فقط مسخره کردن کسانی که از موقعیت بهتر اجتماعی برخوردارن باهوشتر و و خوش لباس تر هستن .سؤ استفاده از حسادت عمومی‌ مردم برای جلب مخاطب کار کثیفی هست
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها