بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۹۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
شهردار تهران با بیان اینکه هیچ نقشی مهم‌تر از نقش مادری برای زنان نیست، گفت: بارها عنوان کردم که اگر هر کاری بر نقش مادرانه زنان سایه بی‌افکند، حتما بزرگترین خدشه را به جامعه وارد می‌کند.
تدبیر24شهردار تهران از راه‌اندازی و بهره‌برداری از بوستان «حضرت خدیجه (س)» خبر داد و گفت: این بوستان متعلق به بانوان خواهد بود.
محمدباقرقالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم نگین آفرینش که به منظور تقدیر از 400 بانوی برتر پایتخت توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد، در تشریح مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری تهران در سال 94 گفت: اولویت‌های امسال شهرداری تهران براساس برنامه پنجم توسعه و بودجه سال 94 طراحی شده است که خوشبختانه این بودجه ابلاغ و اقدامات نیز آغاز شده است.

اتمام پروژه بوستان ولایت در دستور کار قرار دارد

وی با بیان اینکه توجه ویژه به مسائل اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در سال جاری است، گفت: همچنین در حوزه پروژه‌های عمرانی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز یکی از اولویت‌ها است.

شهردار تهران با بیان اینکه چند پروژه عمرانی به صورت خاص در دستور کار قرار دارد، به نیمه کاره بودن بوستان ولایت اشاره کرد و گفت: طراحی بوستان ولایت به اتمام رسیده است و به زودی مجددا کار در باقی مانده بوستان ولایت آغاز می‌شود چراکه تمام مراحل قانونی این کار طی شده و قطعا امسال اتمام پروژه بوستان ولایت در دستور کار قرار دارد.

قالیباف اتمام پروژه ناتمام مصلی تهران را یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی خاص شهرداری در سال 94 عنوان کرد و گفت: پروژه مصلی تهران 30 سال است که ناتمام مانده و از آنجایی که مصلی تهران جزو مجموعه اراضی عباس‌آباد محسوب می‌شود، امیدواریم این کار با دستور مقام معظم رهبری نهایی شود.

به گفته وی، پیگیری بحث آسمان آبی - زمین پاک، یکی از اولویت‌های شهرداری در حوزه ترافیکی است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر عیدی شهردار به بانوان پایتخت در هفته گرامیداشت مقام زن نیز گفت: همواره اعلام کرده‌ایم که مدیریت شهری نتوانسته حقوق شهروندی عمومی را آنچنان که شایسته زنان است پیگیری کند اما به شورای شهر پیشنهاد شده است که یکی از بهترین پارک‌ها در غرب تهران به نام حضرت خدیجه (س) نامگذاری شود که این پارک به زنان تعلق گیرد.

اختلاط بی‌دلیل و طولانی مدت برای بانوان کانون خانواده را خدشه دار می‌کند

قالیباف همچنین در مراسم جشنی که به مناسبت پاسداشت مقام زنان پایتخت برگزار شد، با بیان اینکه یکی از نعمت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی افزایش و ارتقای جایگاه اجتماعی زنان بود، اظهار کرد: بدون تعارف انقلاب در راستای عظمت زنان اقدامات موثری انجام داده است.

وی با طرح این سوال که زنان در قبل از انقلاب چه جایگاهی داشتند؟، افزود: شرایط زشت فرهنگی قبل از انقلاب هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر زنان در بسیاری مسائل بنیادی نقش آفرینی می‌کنند و دیگر نگاه صرف زنان خانه‌نشین معنا ندارد.

شهردار تهران با بیان اینکه هیچ نقشی مهم‌تر از نقش مادری برای زنان نیست، گفت: بارها عنوان کردم که اگر هر کاری بر نقش مادرانه زنان سایه بی‌افکند، حتما بزرگترین خدشه را به جامعه وارد می‌کند.

قالیباف با بیان اینکه چند وقت پیش در محیط شهرداری بحثی مطرح شد، (اشاره به بحث تفکیک جنسیت در شهرداری) گفت: ما به طور روشن بیان کردیم که اگر در محیط شهرداری این امکان در فضای اداری وجود دارد که کرامت زنان حفظ شود، این اقدام را انجام می‌دهیم اما همه شما به عنوان بانو، مادر و همسر حتما در محیط کاری باید احساس امنیت و راحتی داشته باشید و قطعا اختلاط بی‌دلیل و طولانی مدت برای بانوان و چه برای مردان کانون خانواده را خدشه دار می‌کند و باید حتما در محیط کار به جایگاه و شخصیت زنان توجه شود.

10 درصد مدیران شهرداری را باید زنان تشکیل دهند

وی با بیان اینکه معتقدم باید 10 درصد مدیران شهرداری را زنان تشکیل دهند، گفت: در حوزه پلیس نیز هنگامی که فرمانده بودم انتقادات زیادی در مورد ورود زنان پلیس مطرح بود، اما با تلاش بنده و پشتیبانی مقام معظم رهبری، این اتفاق رخ داد، چراکه معتقد بودم حتما افسری آموزش دیده که مراحل انتظامی را طی کرده باشد، در کلانتری‌ها حضور داشته باشد که اگر زنی بنا به دلایلی به کلانتری مراجعه کرد، احساس آرامش داشته باشد.

شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه محیط‌های شهری مردانه است، گفت: حتما تلاش می‌کنیم با توجه به جمعیت بانوان در شهر تهران، حتما خدماتی خوب و صادقانه به آنها ارائه دهیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
متنفر از اصولگرایان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
0
از کیسه خلیفه می بخشد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها