بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
تدبیر24: پرويز زهره وند پس از پایان جنگ تحمیلی کشورهای غربی به رهبری آمریکا برای مواجهه با انقلاب اسلامی و به جهت جلوگیری از نفوذ انقلاب ایران در خاورمیانه و همچنین تامین منافع بلند مدت خود طرحی با نام "نقشه خاورمیانه جدید" را طراحی نمودند.

در ابتدا کمتر کسی از زوایای پنهان و نحوه اجرای این طرح و این که چگونه قرار است نقشه خاورمیانه جدید پیاده شود آگاه بود. اما پس از بروز وقایع 11 سپتامبر و تولد سازمان تروريستي القاعده، آمریکا به بهانه از بین بردن القاعده به افغانستان لشکرکشی کرد ، و لذا گوشه ی نقشه خاورمیانه جدید نمايان شد و به دنبال آن با حمله به عراق اين سناريو نمايان تر شد.

اما می توان گفت با روی کار آمدن دولت شیعی در عراق و انقلابهای عربی قدری اجرای این طرح با مشکل مواجه و طراحان را در ابتدا غافلگیر کرد. اما آمریکا که در واقع كارگردان اصلی نقشه خاورمیانه جدید بود، با هماهنگی تعدادی از کشورهای غربی و منطقه ای و انجام برخی اقدامات سعی در منحرف نمودن انقلابهای مردمی و ایجاد انقلابهای کاذب در برخی کشورها نمود.

از جمله این کشورها سوریه بود که روابط نزدیکی با ایران داشت. با نفوذ عناصر اطلاعاتی و نظامی کشورهای غربی و همکاری چند کشور عربی و غیر عربی تروریست هایی از کشورهای مختلف همچون افغانستان ، عربستان ، تونس و لیبی و .. به سوریه گسيل شده و با حمایت های مالی ، لجستیکی و اطلاعاتی فراوان آتش جنگ در این کشور شعله ور شد و گروههای زیادی از جمله جبهه النصره و به دنبال آن داعش(دولت اسلامی عراق و شام) که می توان گفت شکل جدید گروه تروریستی القاعده بود پدیدار و به سرعت بخش عمده ای از خاک سوریه را اشغال و سپس با سوء استفاده از خلع قدرت نظامی در شمال عراق استانهای نینوا، الانبار و صلاح الدین را در عراق تصرف نمود.

این گروه تروریستی با تغییر نام، خود را دولت اسلامی نامید و نقشه قلمرو خود را منتشر نمود. در این میان کشورهایی نظیر عربستان ، قطر ، ترکیه و اردن به صورت آشکار و البته چندین کشور عربی به صورت پنهان در راستای اهداف آمریکا برای اجرای نقشه خاورمیانه جدید ايفاي نقش كردند  تا این که با ظهور جنبشی تحت عنوان انصارالله در یمن مانع جدیدی برای آمریکا و متحدانش پدیدار شد.

آمریکا و متحدانش به خصوص عربستان در ابتدا سعی داشتند از راه دخالت های سیاسی و روی کار آوردن گزینه خود به عنوان رئیس جمهوری مانند منصور هادی اداره امور یمن را در دست بگیرند که با هوشیاری مردم و جنبش انصارالله و در نهایت فرار منصور هادی شکست خوردند.

در اینجا عربستان با چراغ سبز آمریکا حمله نظامی خود را به یمن آغاز نمود. به عقیده نگارنده این حمله را باید در راستای اجرایی شدن همان طرح نقشه خاورمیانه جدید دانست. علاوه بر آن همگان واقفند این گونه اتفاقات و بروز نا امنی ها و درگیری ها از یک سو برای آمریکا و کشورهای غربی با فروش تسلیحات نظامی سود فراوانی دارد و از سویی دیگر هر چه در کشورهای اسلامی درگیری باشد بیشتر از مسئله فلسطین و جنایات رژیم غاصب سهیونیستی غافل شده و این رژیم می تواند هر اقدامی را بدون مزاحمت انجام دهد. لذا در یک جمله می توان گفت حمله نظامی به یمن در راستای تحقق نقشه خاورمیانه جدید می باشد. و كشورهايي همچون عربستان دانسته يا ندانسته بعنوان مزدوران جبهه استكبار ايفاي نقش مي كنند.

منبع:ناطقان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها