بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۹۴۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
در بیانیه لوزان عقب‌نشینی ایران ادامه یافت به نحوی که توافق شده است که بیش از ۵ هزار سانترفیوژ باقی نماند و مابقی حتی زیرساخت‌های آنها جمع‌آوری شود
تدبیر24: حجت‌الاسلام نبویان با بیان اینکه در بیانیه لوزان وعده‌های نقد بدون عمل، کارهای نسیه و امور مبهم و نامشخص بسیار دیده می‌شود، گفت: دشمن در مذاکرات با سیاست و تدبیر کامل عمل می‌کند و در صدد است گام به گام سبد هسته‌ای را از ایران بگیرد.
 
وی با اشاره به فرمایشات رهبری در روز نخست سال ۹۴ از مشهد مقدس مبنی بر اینکه همدلی و همزبانی میان دولت و ملت منافی با انتقادهای سازنده و در چارچوب منطقی است، گفت: اعتماد به دولت و حمایت همه جانبه از دولت وظیفه مردم است و در مقابل خدمتگزاری و پیگیری مطالبات مردم از وظایف دولت جمهوری اسلامی است.
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری، تخریب و تضعیف مسئولان نظام و دولت از سوی مردم نباید رخ دهد، عنوان کرد: این تعبیر به معنای بی‌تفاوتی و عدم نظارت مردم بر حرکت و رفتار و گفتار دولت نیست.
 
وی در پاسخ به اینکه عده‌ای بر ما اشکال می‌گیرند که چرا منابعی پیرامون لوزان ۲ قبل از بیان مواضع رهبری بیان می‌کنید و در اصطلاح گامی جلوتر از رهبری بر می‌داریم گفت: بر طبق فرمایش خود رهبری افراد باید بر طبق تقوا و بصیرت خود نسبت به مسائل سیاسی حساس و نظر خود را بیان کنند و هرگز منتظر مواضع رهبری ننشینند.
 
نبویان در ابتدا پیرامون بیانیه مشترک لوزان سوئیس تاکید کرد: عنوان صحیح این بیانیه بر اساس محتوای لاتین منتشر شده برنامه جامع مشترک برای اقدام است.
 
وی تصریح کرد: محتوای بیانیه از دو بخش مقدمه و محتوای اصلی که مبنا و چارچوبی برای متن نهایی است تشکیل شده است.
 
تنها مرکز غنی سازی ایران در بیانیه اخیر نطنز معرفی شده که این خطرناک است
 
نماینده مردم تهران در ادامه تحلیل خود از متن بیانیه مشترک گفت: در مورد سایت هسته‌ای نطنز چند نکته قابل تأمل است، در دولت سابق این سایت مرکز غنی‌سازی بود و در توافق ژنو نیز بر این امر تاکید شده ولی در بیانیه لوزان سایت نطنز عنوان تنها مرکز غنی‌سازی ایران محسوب شده است که این امر خطرناک است.
 
وی توضیح داد: در سایت نطنز در دولت قبلی بالغ بر ۱۵ هزار سانترفیوژ نسل یک و ۱۰۰۰ سانترفیزوژ نسل ۲ نصب و راه‌اندازی شده بود ولی در توافق ژنو قرار بر توقف نسل ۲ و ادامه غنی‌سازی با سانترفیوژ نسل یک شد، متاسفانه در بیانیه لوزان عقب‌نشینی ایران ادامه یافت به نحوی که توافق شده است که بیش از ۵ هزار سانترفیوژ باقی نماند و مابقی حتی زیرساخت‌های آنها جمع‌آوری شود و به مدت ۱۰ سال غنی‌سازی بدون داشتن خروجی توسط سانترفیوژها ادامه یابد.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطر نشان کرد: بر اساس بیانیه مشترک لوزان زیرسازی به طور کل بیش از ۳.۵ درصد تا ۱۵ سال ممنوع است.
 
وی اذعان کرد: متاسفانه عقب‌نشینی گام به گام تیم مذاکره کننده ایرانی را در بحث سایت هسته‌ای فوردو مشاهده می‌کنیم از جمله آن که در بیانیه لوزان توافق شده است سایت فوردو نباید مرکز غنی‌سازی باشد و باید به مرکزی هسته‌ای، فیزیکی و فناوری تبدیل شود.
 
نبویان افزود: بر اساس بیانیه مشترک لوزان، سایت فوردو به طور کامل غنی‌سازی خود را از دست داده و به تعبیر صحیح‌تر غنی‌سازی در فوردو ممنوع است.
 
وعده نقد بدون عمل، کار نسیه و امور مبهم از ویژگی‌های بیانیه لوزان ۲ است
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه داشت: دشمن در مذاکرات هسته‌ای با سیاست و تدبیری بسیار دقیق‌تر از ما حرکت می‌کند چرا که پیشروی گام به گام ۱+۵ و به‌ویژه آمریکا در گرفتن سبد هسته‌ای بسیار مشهود است.
 
وی تصریح کرد: آب سنگین اراک یکی از خطوط قرمز نظام است چرا که برای ایران بسیار با اهمیت است، خروجی پلوتونیوم آن برای مصارفی چون تأمین برق، تولید رادیو ایزوتوپ برای مصرف پزشکی و بحث آموزشی و تخصصی برای پرورش دانشمندان هسته‌ای تنها بخش کوچکی از دلایل اهمیت آن است.
 
وی ابراز کرد: آب سنگین اراک بر اساس بیانیه مشترک لوزان باید با همکاری بین‌الملل طراحی و بازسازی شود و هرگونه بازفراوری در آن ممنوع بوده و قلب راکتور آب سنگین اراک باید نابود شود.
 
نبویان اظهار کرد: متاسفانه در بیانیه مشترک ۲ وعده‌های نقد بدون عمل، کارهای نسیه و امور مبهم و نامشخص بسیار دیده می‌شود.
 
انتشار فک‌شیت ایرانی بهترین پاسخ منطقی و دندان‌شکن به فک‌شیت دروغ آمریکایی است
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور در صدور فک‌شیت ایرانی کوتاهی کرده است، گفت: ما به تیم مذاکره کننده ایرانی اعتماد و اطمینان داریم ولی صدور و انتشار فک‌شیت ایرانی از سوی دستگاه دیپلماسی با توجه به تاکیدات رهبری بهترین پاسخ منطقی و دندان‌شکن به فک‌شیت دروغ آمریکائیان است.
 
نبویان عنوان کرد: در بحث توافقات، نظارت‌ها مجامع بین‌المللی و نحوه ورود آنها به ایران برای نظارت به سایت‌های هسته‌ای ایران امری حساس و خطرناک است بر همین اساس رهبری در چند روز گذشته در بیان مواضع خود صراحتاً بر نظارت کارشناسان آژانس بر حفظ حالت متعارف و معمول تاکید کردند.
 
وی خاطر نشان کرد: بر طبق گفته کارشناسان آژانس هیچ‌ کشوری چون ایران در معرض نظارت مجامع بین‌المللی در بحث هسته‌ای نیست.
 
دشمن در سایه توافقات هسته‌ای امنیت کشور را هدف قرار داده است
 
نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه یکی از اصرارهای زیاد نمایندگان ۱+۵ نظارت بر مراکز نظامی ایران است، گفت: اصرار و مصمم بودن دشمن در مذاکرات هسته‌ای برای افزایش نظارت خود بر مراکز نظامی ایران مصداق بارز آن است که دشمن در لوای توافقات هسته‌ای در صدد است امنیت داخل ایران را مورد خدشه قرار دهد.
 
نبویان اضافه داشت: علت عدم اعتماد ما به آمریکا و نمایندگان ۱+۵ این است که علاوه بر تاریخ و سابقه سیاه آنها نسبت به ملت ایران حتی بعد از گذشت ۱۶ ماه از امضای توافقنامه ژنو، آمریکا و غرب تعهدات مالی و پرداخت‌های لازم را انجام نداده‌اند.
 
نبویان در پایان در تحلیل فصل ۷ منشور سازمان ملل اذعان کرد: قرار گرفتن در فصل ۷ منشور سازمان ملل به نفع منافع ملی ایران نیست و باید رؤسای دستگاه دیپلماسی نسبت به این امر هوشیارانه برخورد کنند، ما برای ادامه مذاکرات جداً نگران هستیم و این نگرانی ما حاصل از تقلب‌های متعدد صورت گرفته از سوی غرب نسبت به ایران، خنجر زدن از پست صفت آمریکائیان می‌باشد.
منبع:رجا نیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
2
2
اخه این دولت بزدل گند زده و اگر فکت شیتی رو کنه یا نمیتونه پاسخگوی امریکا باشه یا ابروش پیش ملت میره.
این دولت خیلی .... ..به فکر منافع جناحی و حزبی هستند و لت را به بازی گرفته اند.
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
2
احسنت
محمدرضا فارسینجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
صدای این طبل بعدها درخواهد امد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها