بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
نفاق درجاتی دارد ، همین که کسی به دیگری می گوید مشتاق دیدار شما بودم و در درونش هیچ شوقی نداشته است ، بلکه حتی میلی خلاف آن داشته ، نقطه آغاز نفاق است.
تدبیر24در لغتنامهٔ دهخدا، سرواژهٔ «منافق» چنین آمده است که نفاق یا دورویی یا دوزبانی در اصل به معنای مخالفت ظاهر با باطن است، امام موسی صدر در سحرگاهان ماه مبارک رمضان در رادیو لبنان و در آخرین روزهای حضور پربرکت وی در آن کشور ، گفتارهای تفسیری بسیار روان و اثرگذاری داشتند و برای درمان این رذیله اخلاقی ، راه حلی را ارائه کرده است که در زیر اشاره می شود:

نفاق درجاتی دارد ، همین که کسی به دیگری می گوید مشتاق دیدار شما بودم و در درونش هیچ شوقی نداشته است ، بلکه حتی میلی خلاف آن داشته ، نقطه آغاز نفاق است.

می گویند این ها تعارف است ... اما هنگامی که سخن نفاق آمیز آغاز شود، با کلام، با لبخند ، با ملاقات ، با تعارف ، با مدح گویی در منبر و با مدیحه گویی در شعر یا با مدح در شهادت دادن ، بیماری نفاق وخیم می شودو رشد می کند .... به این سبب هر کدام از ما باید مبارزه با نفاق را در درون خودمان شروع کنیم و از گفتن چیزی جز آنچه به آن ایمان داریم و بیان چیزی جز آنچه احساسمان است ، اجتناب کنیم .

این چنین فردی می تواند خودش را درمان کند و آن گاه از انتقال آن به دیگران جلوگیری کند یا دیگران را نصیحت کند.
منبع:صلات 
برچسب ها: تدبیر24 ، امام صدر ، نفاق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها