بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۹۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
اصلاح‌طلبان براي موفقيت در انتخابات مجلس دهم باید در وهله اول از امروز رايزني‌هاي جدي خود را با افراد تاثير گذار آغاز کنند
 تدبیر24 هرچه می‌گذرد بیش از پیش و خواه ناخواه توجه افكارعمومی به سوي انتخابات مجلس شوراي اسلامي بیشتر می‌شود. از اين رو بار دیگر سوا‌ل‌هاي تكرار ذهن‌ها را مشغول ‌مي‌كند. آرايش انتخاباتي اصلاح‌طلبان، آرايش انتخاباتي اصولگرايان و نحوه مواجهه اين دو جریان چطور خواهد بود؟ مهم تر اينكه صحنه رقابت به چه شکل ترسیم می‌شود و آيا هر دو طرف اصلاح‌طلب و اصولگرا كفه هموزني براي شركت در انتخابات خواهند داشت یا خیر! به نظر مي‌رسد عوامل موفقيت و عدم موفقيت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس در يك معادله دو مجهولي، با يك عامل بيروني و يك عامل دروني قرار دارد. اولين و بزرگترين مجهول شرايط حضور نامزدهاي اصلاح‌طلب در انتخابات است. آيا نامزدهايي كه از طريق ليست اصلاح طلب در انتخابات شركت خواهند كرد، احراز صلاحيت خواهند شد یا نامزدهايي كه به عنوان مستقل شركت مي‌كنند چه وضعیتی خواهند داشت. به نظر مي‌رسد براي حضور فعال در صحنه انتخابات، اصلاح‌طلبان باید اولين و بزرگترين مجهول خود را به نحوي رفع كنند. آنها از هم اكنون بايد وارد رايزني‌های جدي و استوار شوند تا بتوانند بی‌دغدغه در انتخابات حضور پیدا کنند. هر چند یک یا دو مرد برای حضور پرشور کاندیداهای اصلاح‌طلب در مجلس کافی نیست اما مهمترين و تعيين كننده‌ترين امری است كه بايد انجام شود. اگر کاندیداهای اصلاح‌طلب مورد تایید قرار نگیرند به طور حتم توان رقابت با اصولگرایان نخواهند داشت بنابراين آرايش مجلس دهم نيز مانند مجلس کنونی با اكثريت اصولگرايان تشكيل خواهد شد. اما گام بعدي و اقدام ضروري ديگر اتحاد و وحدت اصلاح‌طلبان است. اصلاح طلبان بايد ائتلاف‌هاي بزرگ تشکیل دهند تا افكارعمومي را به سمت خود جلب كنند. همان اتفاق موثري كه در انتخابات رياست جمهوري سال92 رخ داد و نتيجه به نفع اصلاح‌طلبان تحقق پيدا كرد. اتحاد و ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان نيز در گرو برنامه‌ريزي‌هاي دقيق است بنابراين اصلاح‌طلبان براي موفقيت در انتخابات مجلس دهم باید در وهله اول از امروز رايزني‌هاي جدي خود را با افراد تاثير گذار آغاز  کنند تا نامزدهاي شناخته شده اصلاح طلب، كساني كه محبوبيت و مقبوليت عمومي دارند بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند و در گام بعدي در اندیشه ائتلاف‌هاي بزرگ باشند كه افكار عمومي را به سمت خود جلب كنند. چنان که همين امروز اصولگرايانی كه دغدغه کمتری بابت احراز صلاحيت‌ها دارند، گردآمدن به دور احمدی‌ن‍ژاد را در رئوس امور خود قرار داده‌اند. البته اين به آن معنا نيست كه اصولگراها خواهان حضور احمدي‌نژاد در انتخابات هستند، بلكه آنها با آگاهي از اين كه وی در اقشار ضعیف هنوز هم مقبوليت دارد يا در برخي از شهرها و نزد برخی طیف‌ها چهره‌اي شناخته شده است، او را از خود معرفي مي‌كنند تا از شهرت و محبوبيت او بهره ببرند. همان كاري كه اصلاح‌طلب‌ها با ائتلاف گسترده مي‌توانند خنثي كرده و مديريت معادلات انتخاباتي را در دست داشته باشند.
منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
بنام خداوند حکیم سلام
م... در اظهاراتی بی سابقه جامعه عشایر استان کرمانشاه را مورد هتاکی بی سابقه قرار داد.
وی برخی از شرکت کنندگان در این کمپین علیه تجاوز به دو نوجوان ایرانی از سوی جانیان سعودی را بی سواد عنوان کرد و با هتاکی بی سابقه به عشایر مرزدار و جان برکف استان کرمانشاه آنها را “قشری بی سواد که جهان رویایی آنها در ییلاق و قشلاق محدود می شود”
این هتاکی و توهین بی سابقه و گستاخانه به جامعه عشایری از سوی احزاب اصلاح طلب در حالی انجام می شود که همین احزاب با چهره ای دیگر در منزل بزرگان عشایری که آنها را بی سوادانی که دنیای رویایی آنها ییلاق و قشلاق است می خوانند، حاضر می شوند و برای رای آنها در مسیر منافع سیاسی خود نقشه ها کشیده اند. باید سوال کرد که آیا همین عشایر هنگام رای خود به دولت روحانی بی سواد نبودند و دنیای رویایی آنها فقط ییلاق و قشلاق نبود؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها