بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
با توجه به اینکه نارندرامودی،نخست وزیر هند در تلاش است تا با تقویت ناوگان هسته ای هند از نفوذ چین در آب‌های منطقه‌ای جلوگیری کند، فروش این زیر دریایی‌های هسته‌ای به پاکستان، رقیب هسته‌ای هند، باعث افزایش تنش‌ها خواهد شد.
 تدبیر24در جریان سفر رئیس‌جمهور چین به اسلام‌آباد، چین فروش هشت زیر دریایی هسته‌ای را به ناوگان دریایی پاکستان ، قطعی می‌کند.

 به نقل از خبرگزاری بلومبرگ ، به گفته‌ کارشناسان اضافه شدن هشت زیر دریایی چین با قابلیت حمل و پرتاب موشک‌های هسته‌ای، گام نخست برای باقی ماندن پاکستان در رقابت با هند، در تسلیحات هسته‌ای دریایی است.

با توجه به اینکه نارندرامودی،نخست وزیر هند در تلاش است تا با تقویت ناوگان هسته ای هند از نفوذ چین در آب‌های منطقه‌ای جلوگیری کند، فروش این زیر دریایی‌های هسته‌ای به پاکستان، رقیب هسته‌ای هند، باعث افزایش تنش‌ها خواهد شد.

پاکستان سعی دارد با اضافه کردن این هشت زیر دریایی هسته‌ای به ناوگان خود، در تسلیحات هسته‌ای دریایی نیز از هند سبقت بگیرد.

کارشناسان معقتدند تسلیحات هسته‌ای دریایی خطر گسترده‌تری نسبت به زرادخانه‌ها و پایگاههای هسته‌ای نظامی دارند به علت آن که زیر دریایی‌های هسته‌ای توانایی بالایی در مخفی ماندن دارند و شناسایی آن‌ها امری دشوار است.

بنا بر اعلام شورای روابط خارجی نیویورک ، توسعه و افزایش برنامه هسته‌ای پاکستان هم اکنون رتبه‌ی یک را در جهان دارد که البته با همکاری چین دارای 100 تا 120کلاهک هسته‌ای است.

این در حالی است که هند ، همسایه و رقیب پاکستان دارای 90 تا 100 کلاهک هسته‌ای است.

روهل اصغر، رئیس هیات دفاعی مجلس پاکستان در این باره اعلام کرد: به احتمال زیاد فروش هشت زیر دریایی هسته‌ای چین به پاکستان در جریان سفر زی جین پینگ، رئیس جمهور چین به اسلام آباد تا 20 آوریل قطعی خواهد شد. 
برچسب ها: تدبیر24 ، پاکستان ، چین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها