بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
داورانی از کشورهای فرانسه، روسیه، هنگ‌کنگ، استرالیا، ترکیه و ایران، فیلم‌های بخش سینمای جهان (سینمای سعادت) سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را داوری می‌کنند.
تدبیر24علیرضا رضاداد دبیر این رویداد هنری در نشست رسانه‌ای که امروز 30 فروردین ماه در موزه سینما در حال برگزاری است، اسامی داوران را که در جمع آنها رضا میرکریمی و نیکی کریمی حضور دارند، اعلام کرد.
اسامی داوران با مشخصات مختصری از آنها که در سایت جشنواره آمده به شرح ذیل اعلام شد:

** آن هیو:

«آن هیو» در سال ۱۹۷۹ اولین فیلم بلند خود را ساخت و به سرعت به عنوان شخصیت اصلی‌ «موج نو فیلمسازی هنگ‌کنگ» شناخته شد. او در همان سال موفق به دریافت جایزه اصلی جشنواره فیلم برلین شد. دریافت جوایز متعدد از جشنواره‌های بین‌الملل جهانی مانند جشنواره فیلم برلین، هنگ‌کنگ، تایوان و... از دیگر موفقیت‌های وی است.

** ایگور گوسکو:

ایگور گوسکو فارغ‌التحصیل سال ۱۹۹۳ از دانشگاه دولتی مسکو است و از جمله روزنامه‌نگاران و منتقدان سینما در روسیه محسوب می‌شود. وی چندین مقاله در سینما برای مطبوعات روسیه به عنوان گزارش از جشنواره کن به بزرگترین ایستگاه رادیویی روسیه، «اروپا پلاس» از سال۱۹۹۳ تا به امروز نوشته است. گوسکو همچنین عضو هیئت منصفه فیپرشی در جشنواره کن (۲۰۱۰) و مدیر برنامه‌نویسی جشنواره VOICES در ولوگدای روسیه از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ بوده است.

** پیر- هنری دلینیو:

پیر- هنری دلینیو دبیر جشنواره، پایه‌گذار و مدیر بخش ۱۵ روزه کارگردانان در فستیوال کن (۱۹۹۸-۱۹۶۹)، پایه‌گذار و مدیر FIPA در شهر بیاریتس (فرانسه) (۲۰۰۹-۱۹۸۷) بوده است. وی داوری ۴۸ جشنواره معتبر جهانی از جمله جشنواره‌های فیلم کن، برلین، شیکاگو، ونیز و... را در کارنامه‌ کاری خود دارد.

** رولف دو هیر:

رولف دو هیر نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان استرالیایی است که آخرین فیلم وی‌ به نام «کشور چارلی» نامزد دریافت چهار جایزه از جشنواره فیلم کن شد. او همچنین جایزه انجمن کارگردانان استرالیا را در سال ۲۰۰۶ دریافت کرده است. علاوه بر این، دو هیر توانسته است جوایزی را از انستیتو فیلم استرالیا، انجمن نویسندگان استرالیا، جشنواره فیلم مونترال، جشنواره فیلم پاریس، جشنواره فیلم سیاتل، جایزه فیپرشی جشنواره فیلم ونیز و... دریافت کند.

** سمیح کاپلان‌اوگلو:

سمیح کاپلان‌اوگلو یکی از بنام‌ترین کارگردانان روز سینمای ترکیه است که کارگردانی فیلم‌های بلند را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است. او برنده جوایزی متعدد از جمله بهترین کارگردانی از جشنواره برلین و سنگاپور شده است. «تخم مرغ» که از جمله فیلم‌های کاپلان‌اوگلو است، برنده جایزه بهترین کارگردان از جشنواره فجر شده‌ بود.

** نیکی کریمی:

نیکی کریمی، بازیگر، کارگردان و مترجم ایرانی است‌ که در سال‌های فعالیتش در سینمای ایران، علاوه بر کسب جوایز جهانی متعدد، تجربه داوری در جشنواره‌های بین المللی مختلف را در کارنامه دارد.

این کارگردان و بازیگر زن سینمای ایران جوایزی را برای جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر برای «دیوانه‌ای از قفس پرید» و «واکنش پنجم»، بهترین بازیگر زن جشنواره قاهره برای «نیمه پنهان»، صدف نقره‌ای جشنواره سن سباستین برای «سارا»، بهترین فیلم جشنواره مانهایم – هایدلبرگ برای کارگردانی «سوت پایان» کسب کرده است. کریمی همچنین در جشنواره‌هایی مانند پراگ، کارلووی واری، دوربان، لوکارنو، تسالونیکی، کلکته، ادینبرو، پونا و... داور بوده است.

** سیدرضا میرکریمی:

سیدرضا میرکریمی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران است که فیلم‌هایی مانند «یه حبه قند»، «زیر نور ماه» و... را در کارنامه دارد. تاکنون با فیلم‌هایش توانسته است جایزه بهترین فیلم هفته منتقدین جشنواره کن برای «زیر نور ماه» و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره آسیا پاسیفیک را برای «اینجا چراغی روشن است»، جایزه گئورگ طلایی بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی مسکو را برای «به همین سادگی» و جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو را برای «زیر نور ماه» دریافت کند.

علاوه بر این، میرکریمی جوایز متعددی را از جشنواره‌ی فیلم فجر، جشن خانه سینما و جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم رباط، جشنواره فیلم ابن عربی، جشنواره فیلم کازان (منبر طلائی)، جشنواره فیلم کلکته، جشنواره فیلم بالی، جشنواره فیلم بیروت دریافت کرده است.

در این نشست، آرش امینی به عنوان مدیر بخش بین الملل جشنواره و سیداحد میکائیل زاده مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره،رضاداد را همراهی می‌کنند.
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها