بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
دزدان قفل در را شكسته و پس از ورود به واحد مورد نظر در طبقه دوم مجتمع مسكوني با خيال راحت دست به سرقت زده بودند. اين شگرد براي مأموران آشنا بود. چرا كه آنها درگير چند پرونده مشابه ديگر هم بودند كه در همه آنها دزدان همزمان با تاريك شدن هوا، درورودي خانه‌هاي خالي را تخريب كرده و پس از ورود به داخل خانه اموال باارزش را دزديده بود.
تدبیر24اعضای باند سرقت همزمان با تاریک شدن هوا به‌دنبال خانه‌هایی می‌گشتند که چراغ‌هایشان هنوز خاموش بود.

 آنها كه مطمئن بودند در اين خانه‌ها كسي نيست، قفل در را تخريب كرده و پس از ورود به داخل خانه دست به سرقت مي‌زدند.

اواخر اسفند سال گذشته، مأموران پليس پايتخت در جريان سرقت از خانه‌اي در خيابان فرجام قرار گرفتند. در اين سرقت دزدان حدود 20ميليون تومان اموال باارزش شامل طلا و جواهرات، لپ‌تاپ و... را دزديده و متواري شده بودند. كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي كه مأمور رسيدگي به اين پرونده شده بودند در بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند كه سرقت با شگرد تخريب در ورودي صورت گرفته است.

دزدان قفل در را شكسته و پس از ورود به واحد مورد نظر در طبقه دوم مجتمع مسكوني با خيال راحت دست به سرقت زده بودند. اين شگرد براي مأموران آشنا بود. چرا كه آنها درگير چند پرونده مشابه ديگر هم بودند كه در همه آنها دزدان همزمان با تاريك شدن هوا، درورودي خانه‌هاي خالي را تخريب كرده و پس از ورود به داخل خانه اموال باارزش را دزديده بود. 

كارآگاهان شواهد ديگري نيز به‌دست آوردند كه نشان مي‌داد همه اين سرقت‌ها از سوي اعضاي يك باند صورت گرفته‌اند. با اين اطلاعات تحقيقات براي يافتن ردي از دزدان ادامه يافت تا اينكه اطلاعاتي از يك خريدار اموال مسروقه به‌دست آمد.

اين مرد با دزدان منازل ارتباط داشت و از آنها اموال سرقتي را با قيمت پاييني مي‌خريد. مرد جوان در يك عمليات ضربتي دستگير شد و در بازجويي‌ها گفت كه به‌تازگي با يك باند سرقت آشنا شده و اعضاي اين باند مقدار زيادي اموال مسروقه ازجمله لپ‌تاپ، تلويزيون و حتي طلا و جواهرات به وي فروخته‌اند. 

با اطلاعاتي كه اين مرد در اختيار پليس قرار داد سرنخ‌هايي از دزدان خانه‌ها كه 3جوان 20تا 22ساله به نام‌هاي سعيد، محمد و بهزاد بودند در منطقه پرديس شهرستان بومهن به‌دست آمد. محل اختفاي سارقان شناسايي و محاصره شد و آنها در عمليات ضربتي كه صبح 20فروردين صورت گرفت دستگير شدند. متهمان كه چاره‌اي جز اعتراف نداشتند در بازجويي‌ها به سرقت از ده‌ها خانه در شرق تهران ازجمله منطقه تهرانپارس اعتراف كردند.

آنها گفتند: همزمان با غروب آفتاب در خيابان‌ها و كوچه‌ها مي‌گشتيم و واحدهاي مسكوني را كه به‌رغم تاريك شدن هوا هنوز چراغ‌هايشان خاموش بود شناسايي مي‌كرديم. چند دقيقه‌اي خانه را زيرنظر مي‌گرفتيم و بعد زنگ مي‌زديم و وقتي مطمئن مي‌شديم كسي داخل خانه نيست با شگردهاي مختلف از بالارفتن از بالكن گرفته يا تخريب در ورودي، قدم به داخل خانه مي‌گذاشتيم و همه اموال باارزش را سرقت مي‌كرديم.

سرهنگ گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: هر چند متهمان در اعترافات اوليه مدعي بودند در شرق تهران سرقت مي‌كردند اما در ادامه مشخص شد كه آنها به خانه‌هاي زيادي در غرب تهران مانند جنت‌آباد، اشرفي‌اصفهاني و خيابان پيامبر نيز دستبرد زده‌اند.

اعضاي اين باند با پول‌هايي كه از اين راه به‌دست آورده بودند به خريد ويلا در شمال كشور و همچنين خودروهاي مدل بالا و شاسي‌بلند اقدام كرده بودند كه در حال حاضر تحقيقات تكميلي براي شناسايي ديگر سرقت‌هاي آنها ادامه دارد.
برچسب ها: تدبیر24 ، سرقت ، خانه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها