بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
وی کسب آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را رکن اساسی توسعه اقتصادی دانست و تصریح کرد: در صورتی که کسب مهارت در کشور مورد غفلت و کم توجهی قرار بگیرد به اشتغال کاذب و درآمد ناپایدار منجر می‌شود و به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد می‌کند.
تدبیر24مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران مهمترین علت بیکاری در کشور را فقدان مهارت مورد نیاز بازار کار دانست و مهمترین برنامه و سیاست این سازمان در سال جاری را شناسایی مشاغل جدید و توسعه آموزشهای بازار محور عنوان کرد.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال رشته‌های دارای ارزش افزوده را که بر تولید و اقتصاد و اشتغال مولد تأثیرگذارند در دستور کار اساسی خود قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: وجود صنایع بزرگ تولیدی و خدماتی در تهران امتیاز بزرگی جهت توسعه آموزشهای فنی و حرفه‌ای و ایجاد بستر اشتغال پایدار است چرا که آموزشهای فنی و حرفه‌ای مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت و بازار کار را به وجود می‌آورد و امکان به روز شدن و ارتقای مهارت شاغلان را فراهم می‌کند.

وی کسب آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را رکن اساسی توسعه اقتصادی دانست و تصریح کرد: در صورتی که کسب مهارت در کشور مورد غفلت و کم توجهی قرار بگیرد به اشتغال کاذب و درآمد ناپایدار منجر می‌شود و به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد می‌کند.

مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در عین حال با تاکید بر نگاه اقتصاد مقاومتی و توجه دولت به سیاستهای منتهی به شغل گفت: یکی از علل بیکاری در کشور فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است از این رو بهره‌گیری از آموزشهای فنی و حرفه‌ای به دلیل انعطاف پذیری نشات گرفته از بازار کار و ایجاد مهارت لازم در افراد نقش موثری در اشتغال دارد.

خانپور همچنین از کارآفرینی به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته آموزشهای مهارتی یاد کرد و گفت: افراد پس از کسب مهارت، تخصص و دانش فنی لازم توانایی خلق فرصتهای شغلی مناسب را به دست می‌آورند.
برچسب ها: تدبیر24 ، بیکاری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها