بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
مدیر پایگاه پژوهشی شوش گفت: باید مطالعه دقیقی بر روی گرد و غبارها صورت گیرد تا اسیدی بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود، اما هنوز مطالعه دقیق روی آن صورت نگرفته است.
تدبیر24مدیر پایگاه پژوهشی شوش درباره تاثیر گرد و غبار بر آثار تاریخی گفت: تا ماهیت ریزگردها مشخص نشود، نمی‌توان برای حفاظت از بناها در برابر آن کاری کرد.

محمدحسین ارسطوزاده  اظهار کرد: عوامل انسانی و طبیعی دو عاملی هستند که موجب عارضه بر آثار تاریخی می‌شوند. عوامل طبیعی می‌تواند موجب خارج شدن بنا و اثر تاریخی از تعادل شوند.

او بیان کرد: گرد و غبارها اگر اسیدی باشند یا عامل شیمیایی در آن‌ها باشد، در نتیجه بنا تحت تاثیر آن عامل شیمیایی قرار می‌گیرد و به تدریج تخریب می‌شود.

مدیر پایگاه پژوهشی شوش گفت: باید مطالعه دقیقی بر روی گرد و غبارها صورت گیرد تا اسیدی بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود، اما هنوز مطالعه دقیق روی آن صورت نگرفته است.

او توضیح داد: ما در شوش آزمایشگاهی مجهز داریم و یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم، پایش عوامل آسیب‌رسان طبیعی و بررسی آن‌ها است.

ارسطوزاده ادامه داد: باید بر اساس رفتارشناسی اثر به راهکارهای مناسب برای مقابله با گرد و غبار بپردازیم. همچنین تا زمانی که ماهیت آسیب را متوجه نشویم، نمی‌توانیم نسخه مناسبی برای حفاظت از آثار تاریخی بپیچیم.
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها