بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
برنده نوبل فیزیک 2010 که برای حضور در دومین مدرسه بهاری گروه مواد پیشرفته به دانشگاه صنعتی شریف می‌آید، روز یکشنبه ششم اردیبهشت ماه در جمع استادان و دانشجویان سخنرانی می‌کند.
 تدبیر24: حضور عموم دانشجویان در سخنرانی عمومی پروفسور کنستانتین نووسلو که روز یکشنبه ساعت 10:30 در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، آزاد است.

دومین مدرسه بهاری دانشگاه صنعتی شریف در حوزه گرافین طی روزهای ششم تا هشتم اردیبهشت ماه با حضور این برنده جایزه نوبل فیزیک 2010 از سوی گروه پژوهشی فیزیک مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

در این مدرسه سه روزه که ششم اردیبهشت ماه به همت دانشکده‌ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف آغاز می شود علاوه بر پروفسور کنستانتین نووسلوف، فیزیکدان برجسته روس، سخنرانان دیگری از جمله پروفسور کوشینو از ژاپن٬ پروفسور حسن از هند و پروفسور گرونیس از آلمان نیز حضور دارند و پیرامون خواص نوری و الکترونیکی مواد دو بعدی و ساختارهای مشابه، خواص الکترونیکی مواد دوبعدی کاربردی چون گرافن٬ فلزات واسطه٬ برونیترید٬ فسفرن و ...، فیزیک گرافن و مرزهای آن و روش کوانتوم شاخه‌ای سخنرانی می‌کنند.

گفتنی است، دکتر کنستانتین نووسلوف در سن 36 سالگی به همراه «دکتر آندره گیم»، جایزه نوبل فیزیک سال 2010 را دریافت کرد و نام خود را به عنوان جوانترین برنده جایزه نوبل که دارای تابعیت روسیه است، ثبت کرد.

این جایزه به پاس تحقیقات ابتکاری این دو دانشگر در زمینه «گرافن» به آنها تعلق گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها