بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
تدبیر24: با تلاش یک کشاورز نمونه قلعه‌گنجی برای نخستین‌بار در کشور هندوانه تزئینی مکعبی تولید و مخصوص صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس در بازار عرضه شده است.  
هندوانه قلعه‌گنج در چند سال گذشته به تسخیر بازارهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس پرداخته و اکنون یکی از کشاورزان پیشرو این شهرستان در یک نوآوری جدید توانسته است از جدیدترین مدل‌های فروش هندوانه بهره ببرد.
کشاورزان قلعه‌گنجی و غیربومی در بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان هرساله هندوانه خطی تولید و سالانه بیش از 4 هزار تن به کشورهای اتریش، روسیه و اوکراین و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌کنند.
اما اکنون فصل تازه‌ای در کشت هندوانه به وقوع پیوسته و با تلاش یک کشاورز نمونه قلعه‌گنجی برای نخستین‌بار در کشور هندوانه تزئینی مکعبی تولید و مخصوص صادرات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس در بازار عرضه شده است.
با توجه به بحران آب و تمهیدات دولت در راستای کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده آب‌های زیرزمینی سطح زیر کشت هندوانه نیز در شهرستان قلعه‌گنج کاهش یافت، اما با این شیوه جدید در کاشت و قیمت خوب هندوانه تزئیناتی در سایر کشورها می‌توان بسیار امیدوار بود تا بهره‌وری از این سرزمین حاصلخیز بیشتر و بهتر شود.

ناصر جهانگیری کشاورز قلعه‌گنجی در کنار کشت 50 هکتار هندوانه خطی و میکادو توانست هندوانه شکل مربعی را تولید و روانه بازار کند.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به مسافرت‌های خارج از کشور و شرکت در نمایشگاه‌های کشاورزی با این روش جدید آشنا شدم و برای نخستین‌بار این روش را در منطقه جنوب کرمان پیاده کردم.
جهانگیری بیان کرد: این محصول بسیار خوش خرید و زیباست و مشتریان زیادی در خارج از کشور دارد و امیدواریم بتوانیم سطح زیر کشت این نوع هندوانه را افزایش دهیم.
اشتغال بیش از 50 کارگر به‌صورت مستقیم در مزرعه هندوانه
این کشاورز قلعه‌گنجی عنوان کرد: این هندوانه به‌شکل مربع در حمل و نقل بسیار مرتب و از ضرب‌خوردگی کمتری در مسیر برخوردار است، طعم هندوانه قلعه‌گنج تا مدت‌ها دل را خنک می‌کند.

جهانگیری با استفاده از دو موتور پمپ کشاورزی، 300 هکتار زمین را به زیر کشت انواع محصولات کشاورزی برده که آبیاری قطره‌ای و تحت فشار از مزیت این کشاورزی است.
وی در ارتباط با اشتغال نیز گفت: در این مزرعه بیش از 50 کارگر به‌صورت مستقیم کار می‌کنند تا بهترین میوه و صیفی‌جات به‌دست مردم برسد.
کشاورز قلعه‌گنجی افزود: با اشتغال این تعداد نیروی کار حدود 500 نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم وارد این عرصه می‌شوند که امیدواریم با حمایت مسئولان این اشتغالزایی ادامه پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: منطقه چاه‌دادخدا از آب و زمین‌های حاصلخیز بسیار خوبی برخوردار است و با مدیریت آب، می‌توان جوانان متخصص را پای کار کشید و با تجربه و تخصص نوآوری و اشتغالزایی کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها