بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
 تدبیر24: مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارفرمایان بلافاصله پس از تأسیس کارگاه برای بیمه نمودن کارگران شاغل در کارگاه اقدام کنند.
مهرداد قریب افزود: کارگران از اولین روز اشتغال به کار، مشمول بیمه تأمین اجتماعی می شوند و کارفرمایان مکلف به پرداخت حق بیمه آنها هستند.
وی با بیان اینکه کارفرمایان برای تشکیل پرونده کارگاهی و اختصاص شماره کارگاهی باید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند، اظهار داشت: کارفرمایان دارای شخصیت حقوقی می بایستی اساسنامه شرکت، روزنامه رسمی مبنی بر تأسیس و آخرین تغییرات، پروانه کسب یا بهره برداری، جواز کار صادره از سوی مراجع ذیصلاح، اسناد مالکیت، اسناد اجاره، صلحنامه، اقرارنامه، شراکتنامه را برای تشکیل پرونده کارگاهی در هنگام مراجعه به شعبه واقع در محدوده جغرافیایی  به همراه داشته باشند.
وی افزود: کارفرمایان دارای شخصیت حقیقی نیز می بایست پروانه کسب، پروانه تأسیس یا بهره برداری، اسناد مالکیت یا اجاره اعم از رسمی یا غیر رسمی، شناسنامه و کارت ملی خود را برای تشکیل پرونده کارگاهی به شعبه مربوطه اقدام کنند.
قریب ادامه داد: شعب تأمین اجتماعی پس از بررسی مدارک و درصورت تکمیل بودن آن، کد کارگاهی به کارگاه حقیقی یا حقوقی اختصاص داده و بازرسان سازمان تأمین اجتماعی نسبت به بازرسی از کارگاه اقدام خواهند کرد.
مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: پس از  طی این مراحل، کارفرما مکلف است، لیست صورت دستمزد و مزایای ماهانه هر یک از کارکنان را تا آخرین روز ماه بعد تهیه و نسبت به پرداخت مبلغ حق بیمه اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها