بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
برخی منابع خبری همچنین احتمال افزایش تعداد تلفات این زمین لرزه را به بالای 40 هزار نفر پیش بینی کرده اند. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از اجساد قربانیان زلزله همچنان در خیابان ها رها شده اند و احتمال شیوع بیماری ها نیز وجود دارد.
تدبیر24دولت نپال در پی وقوع زمین لرزه شدید روز گذشته در این کشور از کشورهای مختلف جهان خواست کمک های فوری خود را به این کشور ارسال کنند.
زلزله ای به بزرگی 7.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین - ریشتر - حوالی ظهر دیروز - شنبه - منطقه کاتماندو پایتخت نپال را لرزاند. منابع مختلف گزارش های متفاوتی از شدت این زمین لرزه مخابره کرده اند.

منابع خبری نپالی در گزارشی از وضعیت امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله اعلام کردند که به علت قطع برق، تخریب جاده ها، پل ها و شبکه ارتباطی، امدادرسانی با مشکل مواجه است و هنوز در بسیاری از مناطق دورافتاده و صعب العبور امدادرسانی به کندی صورت می گیرد.

به گفته برخی شاهدان عینی به رغم تلاش نیروهای امدادی، هنوز تعداد زیادی از مصدومان از زیر آوار خارج نشده اند.

برخی منابع خبری همچنین احتمال افزایش تعداد تلفات این زمین لرزه را به بالای 40 هزار نفر پیش بینی کرده اند. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از اجساد قربانیان زلزله همچنان در خیابان ها رها شده اند و احتمال شیوع بیماری ها نیز وجود دارد.

مقام های امدادی نپال نیازهای فوری زلزله زدگان را دارو، تجهیزات پزشکی، آب آشامیدنی و مواد خوراکی اعلام کردند و از کشورهای جهان خواستند کمک های خود را برای زلزله زدگان نپالی ارسال کنند.

بر اساس گزارش رسانه ها، بیش از 80 درصد از ساختمان ها مناطق روستایی و حدود 30 درصد ساختمان های مناطق شهری در اثر شدت زلزله تخریب شده است.

وزارت کشور نپال در آخرین اطلاعیه خود از کشته شدن بیش از دو هزار نفر و مجروح شدن پنج هزار نفر خبر داد.
برچسب ها: تدبیر24 ، دولت نپال
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها