بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۰۲۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
مردم ، همان پابرهنگانی که چند سال پیش از فرط تبعیض و فساد اقتصادی به خیابانهاریختندوباامیدبه عدالت توزیعی ورفع فقروفسادانقلاب کردندو برای آن تا پایان جان ایستادند سرنوشتشان چه شد؟
 تدبیر24مردم ، همان پابرهنگانی که چند سال پیش از فرط تبعیض و فساد اقتصادی به خیابان ها ریختند و با امید به عدالت توزیعی و رفع فقر و فساد انقلاب کردند و برای آن تا پایان جان ایستادند سرنوشتشان چه شد؟

پورشه سواران از کجا می آیند؟


طی روز های اخیر مساله ای که بر سر زبانها افتاد مساله ی پسر و دختر جوانی است که سوار بر ماشینی بودند که دیدن عکس آن خودرو برای خیلی از مردم ایران هیجان آور و آرزوست.

اینکه دو جوان ایرانی در سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند قصه ای است تلخ و دردناک که هیچ کس از آن خوشحال نیست ،اما با بررسی در حال و اوضاع این دو جوان اندکی تامل نیاز است که چنین خودروی گرانقیمتی را چه کسانی با چه ثروت ودر چه خانواده ای سوار میشوند و ثروتهای این چنینی از کجا می ایند؟

در طی سالهای اخیر اعتراضات بسیاری بر اینکه ورزشکاران علی الخصوص قشر فوتبالیست در جامعه مزایا و حقوقی فراتر از عرف جامعه دارند شده است و همین قضیه باعث قهر مردم درمانده در معیشت خود ، با فوتبال و عصبانیت آنها از این شکاف طبقاتی شد. اما پس از قصه ی پورشه سواری این دو جوان مردم بیش از پیش در فکر فرورفتند ، پولهایی که تبدیل به این خودرو شد کجا قرار دارد؟چه کسانی غیر از فوتبالیستها که وضع مالی آنها اظهر من الشمس است طعم زندگی این چنینی را میچشند؟

پس ازآنکه هویت شخص پورشه سوار مشخص شد شاید اکثر کسانی که از شغل و خانواده صاحب پورشه یعنی جناب ربانی شنیدند اندکی در فکر فرو رفتند، برخلاف تمامی گمان ها و حدس ها پدر جوان پورشه سوار یعنی جناب مهدی ربانی کارمند یکی از ارگانهای نظامی می باشد.

جایی که علامت سوال بزرگی ایجاد میشود اینجاست که حقوق و مزایای کامندی که در این رده و در این ارگان خدمت میکند چقدر میتواند باشد که تنها یکی از فرزندان وی میتواند خودرویی با قیمت چند صد میلیونی سوار شود؟با یک حساب سرانگشتی تمام ذهن ها به این سمت میرود که وقتی خودروی فرزند فردی چند صد میلیون قیمت دارد خانه و زندگی و حساب های بانکی وی خبر از چه ثروتی میدهند؟

سوال بزرگتر اینجاست که این پولها چگونه به این سمت سرازیر شدند و این ثروت عظیم از کجا بدست می اید؟ چه تعداد دیگری از این دست کارمندان رده بالا که فرزندانشان پورشه سوار شدند یا میتوانند بشوند وجود دارد؟ در وضع اقتصادی ای که عده ای از مردم تنها با پول یارانه خود گذران زندگی میکنند و در وضعی که یک جوان برای وام ازدواج سه میلیونی باید مدتها در نوبت وام باشد و قضایایی ازاین دست و فقری که در جامعه موج میزند خودروها و حسابهای بانکی بی حساب عده ای اندک زندگی چه تعدادی را میتواند سر وسامان دهد و چگونه دیگر مردم نیز میتواننداز این سرمایه و پول ها سهمی داشته باشند

و باز جای این سوال هنوز باقیست که وقتی برخی اقشار مانند معلمان زحمت کش که فرهنگ و تربیت نسل ها در دست آنهاست بر سر حقوق و مزایای خود چانه میزنند و با این جواب مواجه میشوند که بودجه نیست و جوانهایی که استخدام نمیشوند چون بودجه نیست و مملکت در تنگنای اقتصادی است، این مبالغ هنگفت چگونه به جیب پورشه سواران میرسد؟ چگونه عده ای کیسه هایی پر ازپول سمت آنها سرازیر میشود ؟ و جای تامل دارد که واقعا در ایران پول وبودجه و سرمایه نیست یا اینکه سرمایه ها هست اما جایی که باید، نمیرود و دست کسانی که باید، نمیرسد؟

مسعود کیخا- کارشناس ارشد مسائل سیاسی


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
2
کجا رفت شعار ماشیفتگان خدمتیم ن تشنگان قدرت
حالا انتخابات قدرت و پولهای کثیف!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
از کارگزاران سازندگی بپرسید
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
2
انقلاب بنام مستضعفين بكام مستكبرين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
2
کجا رفت شعار شیفتگان خدمت ن تشنگان قدرت شهید بهشتی؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها