بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معتقدیم رسانه ها باید در راستای روند تکامل انقلاب و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی گام بردارند.
 تدبیر24: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هیچ مقامی حق سلب آزادی های مشروع شهروندان را با عنوان حفظ استقلال ندارد گفت: هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی کشور کمترین خدشه ای وارد کند.

حسین نوش آبادی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مواضع نظام و دولت در رابطه با رسانه ها و مطبوعات اظهارکرد: معتقدیم وابستگی مستقیم مطبوعات و رسانه ها به دولت به اصل آزادی و استقلال خبری لطمه می زند.

وی گفت: دولت به اصل 24 قانون اساسی که برآزادی مطبوعات تصریح دارد احترام و به اجرای آن پایبند است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معتقدیم رسانه ها باید در راستای روند تکامل انقلاب و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی گام بردارند.

وی تصریح کرد: رسانه ها در این زمینه می توانند از برخورد اندیشه های سالم متفاوت نیز بهره مند شوند هر چند که باید از اشاعه ضد فرهنگ نیز پرهیز کنند.

نوش آبادی با بیان این که رسانه ها باید برخی از نکات را مدنظر قرار دهند گفت: رسانه ها باید از انتشار محتوای الحادی و مخالف موازین اسلامی و اهانت به اسلام و نیز تخریب هویت ملی، تمسخر باورها، آیین ها، زبان های قومیتی و اقلیت های دینی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمسخر غرور ملی و روح وطن پرستی و ایجاد روحیه یاس و خودباختگی در برابر فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی و واگرایی از مصادیق بارز تخریب هویت ایرانی و اسلامی است.

نوش آبادی اظهارداشت: همچنین رسانه ها نباید به ترویج مادیگرایی فلسفی، اخلاقی و جریان های مخالف با اسلام بپردازند.

وی با بیان این که ترویج ناهنجاری و اشاعه خرده فرهنگ های مغایر با اسلام نیز از خطوط قرمز رسانه ها است گفت: تبلیغ فرقه های انحرافی، سبک های زندگی مخالف با شریعت اسلامی نباید در دستور کار رسانه ها و مطبوعات کشور باشد.

نوش آبادی گفت: ترویج و تبلیغ عقاید و نهادهای فرقه های ضاله مانند بهائیت ، وهابیت ، سلفی گری ، شیطان پرستی و گروه های فریبکار نباید در رسانه های کشور ترویج شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین اشاعه منکرات و محتوای خلاف اخلاق و عفت عمومی و تضعیف نظام و ضدیت با استقلال کشور از خطوط قرمز رسانه ها به شمار می رود.

وی با بیان این که البته به بهانه استقلال نباید آزادی های مشروع و قانونی سلب شود افزود: اصل نهم قانون اساسی تصریح دارد که در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال ، وحدت و تمامیت ارضی از یکدیگر تفکیک ناپذیر بوده و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است.

نوش آبادی یادآور شد: رسانه ها نباید به تبلیغ نظام های استبدادی ، استکبار سلطنتی بپردازند و نیز نباید خللی در وحدت ، همبستگی ملی و انسجام اسلامی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: توهین ، تخریب ، افترا و هجو نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی و نشر اکاذیب محتوای خلاف واقع و تحریف عقاید مسلم دینی نباید در رسانه های کشور صورت پذیرد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به طور کلی رسالت مطبوعات و رسانه ها در نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر روشن ساختن افکار عمومی ، بالابردن سطح معلومات مردم ، حمایت از منافع ملی و حقوق مردم ، گسترش فضائل اخلاقی ، پیشبرد اخلاق مصرحه در قانون اساسی ، تلاش برای نفی مرزبندی های کاذب و تفرقه انگیز است.

وی گفت: بر اساس قانون حق دسترسی آزاد به اطلاعات از حقوق شهروندی و بنیادین بشری است که در اسناد ملی و بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس ، هر شهروندی حق دارد با استفاده از رسانه ها به درست ترین اخبار داخلی و خارجی دسترسی داشته باشد.

نوش آبادی با اشاره به ارائه قانون حق دسترسی به اطلاعات آزاد به مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این قانون که توسط دولت به خانه ملت ارائه شده ، هرچه زودتر اجرایی شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها