بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۰۲۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری‌اطلاعات وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و همچنین استخدام 5000 نیروی انسانی در آموزش و پرورش را تشریح کرد.
 تدبیر24:  خسرو نظری در نشست خبری امروز با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: اگرچه آموزش و پرورش در دوره‌های گذشته به نوعی رتبه‌بندی را تجربه کرده اما عزم و اراده آموزش و پرورش برای نظم و نسخ دادن به رتبه‌بندی در شرایط حال بنا به مطالبات اسناد بالادستی مدنظر است.

وی ادامه داد: امیدواریم این طرح به توسعه انگیزش معلمان کمک کند.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری‌اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای شش ماهه سال دوم سال 94 تمهید اعتبار از سوی دولت به میزان 1350 میلیارد تومان و برای سال 95، 3500 میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: هم‌اکنون پیگیری‌های لازم در معاونت توسعه وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است و کارگروه‌هایی پیش‌بینی شده که با اخذ نظر همکاران در استان‌ها و اعمال نظرات آنها بتوانیم رتبه‌بندی را در مهرماه امسال اجرایی کنیم.

نظری افزود: عزم آموزش و پرورش برای عملیاتی کردن رتبه‌بندی جدی است و دولت قول مساعد برای پیشتیبانی مالی داده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه پرونده وزیر آموزش و پرورش به محاکم قضایی ارسال شده است، گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری‌اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیز توضیح داد: آموزش و پرورش بر مبنای قول شفاهی از دولت بناست 5000 نفر را بر مبنای ظرفیت ماده 128 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان استخدام کند. براین اساس فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها می‌توانند در آزمون ورودی شرکت و پس از قبولی دو ترم تحصیلی را در دانشگاه فرهنگیان آموزش معلمی ببینند و با آزمون جامع در انتهای آموزش‌ها با احراز صلاحیت در سال 95 وارد سیستم آموزش و پرورش شوند البته همه اینها منوط به اخذ مجوز عملی است.

به گفته نظری، مربیان پیش دبستانی و فرزندان فرهنگیان و موارد دیگر در اولویت این استخدام هستند اما هنوز سازوکارهای اساسی پیش‌بینی نشده است و در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

وی درباره وعده آموزش و پرورش برای پرداخت معوقات فرهنگیان در هفته معلم گفت: دولت در تلاش است معوقات را بپردازد و ممکن است درصدی هم به پایان خردادماه برسد اما در تلاش هستیم پرداخت معوقات حق‌الزحمه و سایر موارد به زودی پرداخت شود.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری‌اطلاعات وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره هوشمندسازی مدارس اظهار کرد: هوشمندسازی مدارس هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود. شاید نتوانیم به علت محدودیت مالی، اعتبارات لازم را تزریق کنیم اما مدیران مدارس را برای به کارگیری ظرفیت‌های بیرون از مدرسه در راستای هوشمندسازی ترغیب می‌کنیم.

نظری افزود: همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم تا استفاده از تبلت دانش‌آموزی را در همه استان‌ها به صورت پایلوت داشته باشیم. براین اساس این طرح در هر استان در یک دوره تحصیلی یک مدرسه و یک پایه اجرا خواهد شد و ظرفیت موجود با کمک اولیا بهره می‌گیریم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
1
بزودی حالا تفسیر کنید بزودی میشه کی!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
1
بزودی یعنی کی؟؟!!
رضا زارعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
بنده با طرح های ارایه شده موافقم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها