بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
خادم اعلام کرد:
معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان می‌گوید که باید ورزش را برای بخش خصوصی جذاب کرد. او گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استقلال و پرسپولیس ضرر کرده‌اند.
 تدبیر24امیررضا خادم در نشست صمیمی با جامعه ورزش و جوانان استان هرمزگان، با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید برای فراهم کردن شرایط حضور و جذب بخش خصوصی، افزود: در حوزه ورزش حضور خیرین نیز تاثیرگذار است و نیاز است خیرین را به سمت حمایت از ورزش ترغیب کنیم که موجب پرکردن اوقات فراغت و سلامت و نشاط اجتماعی می شود.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استانهای وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باید شرایطی فراهم کنیم که بخش خصوصی در ورزش حضور پیدا کند و از این حضور سود ببرد و در موضوع باشگاه های استقلال و پرسپولیس این مساله نمود داشته که در این حوزه افرادی آمده و هزینه کرده‌اند اما هیچ نفعی نبرده و حتی ضرر هم کرده‌اند.

خادم همچنین با بیان اینکه صنایع به ما بدهکار نیستند چون در تولید و توسعه کشور پیشگام اند، اظهار کرد: برخی استان ها دارای صنایع ملی هستند و اگر در هرمزگان چنین صنایع ملی داریم باید شرایط به این سمت سوق یابد که بخشی از درآمد آنان که حالت ملی دارد به سمت ورزش و جوانان سوق پیدا کند.

وی گفت: وزارت ورزش و جوانان در مجموع توجه و ترغیب بخش خصوصی و فراهم کردن شرایط برای منتفع شدن بخش خصوصی از ورزش را در نظر دارد.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان در ادامه از آمایش رشته های ورزشی خبر داد و گفت: اینکه ما هیات های نزدیک به 60 رشته ورزشی را در تمامی استان ها فعال داشته و برای آن هزینه کنیم خوب است اما امکان پذیر نیست و آمایش رشته های ورزشی جزو اولویت های ما برای سال 94 است که در هرمزگان نیز رشته های آبی و ساحی در این زمینه شرایط مناسبی دارند.

خادم با بیان اینکه ما در بخش ورزش میراث دار بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام هستیم، اضافه کرد: پروژه های نیمه تمام در بخش های مختلف ترمز بسیار جدی برای توسعه کشور است اما دولت متعهد به تکمیل این طرحهاست.

وی عنوان کرد: حتی یک طرح جدید ملی توسط وزارت ورزش در دوره اخیر آغاز نشده، چون حدود 3 هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم و حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح ها نیاز است و با اعتبارات امروز این وزارتخانه حدود 16 سال برای تکمیل آنها زمان نیاز است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مساله اعتبارات پژوهشی، افزود: پژوهش ها در حوزه ورزش خیلی کاربردی نبوده و نیازمندیم به صورت کاربردی ارتباط منطقی با دانشگاه در حوزه ورزش برقرار کنیم.

خادم ادامه داد: توجه به نظام باشگاهداری از موارد اصلی مورد نظر وزارت ورزش است و در این وزارتخانه یکی از نگاه های جدی برای توسعه ورزش نگاه به این مقوله است که بهره های خوبی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری لیگ های ورزش بانوان باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: برای تامین هزینه این لیگ ها می توان از لیگ های دارای درآمد درصدی را دریافت و به لیگ های بانوان اختصاص داد.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به مسائل حوزه جوانان، بیان کرد: واقعیت این است که چیزی در کشور وجود ندارد که جوان به آن ارتباط نداشته باشد و در وزارت ورزش و جوانان نیز بودجه عملیاتی در حوزه جوانان تنها 7 میلیارد تومان بوده که بسیار کم است و این وزارتخانه تنها وظیفه نظارت و ساماندهی امور جوانان را دارد.

خادم گفت: در این زمینه نیازمند کمک ویژه استانداران در استان ها هستیم و ادارات کل ورزش و جوانان نیز باید بر دیگر ادارات نظارت کنند که تا چه حد در بخش جوانان کار کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ادارات کل ورزش و جوانان باید به طور ویژه به سمن ها و تشکل های مردمی و غیردولتی توجه کنند و از آنها حمایت و حداقل محیط و جایگاه را برای آنان فراهم کنند.

خادم در پایان گفت: وزارت ورزش در دوره جدید تلاش کرده تفاوت معنی دار حقوق کارکنان این وزارتخانه و سایر وزارتخانه ها را رفع کند. با تمامی سر و صدا و حواشی که ورزش دارد اما به خود کارکنان این وزارت توجه چندانی نشده و به نوعی پیمانه این وزارتخانه کم برداشته شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها