بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۰۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح رایگان‌شدن اتوبوسرانی در این کلانشهر روی ریل کارشناسی قرار گرفته و در حال ارزیابی نقاط ضعف و قوت آن هستیم.
 تدبیر24: سعید فیروزگاه امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به بار مالی اجرای طرح رایگان شدن ناوگان اتوبوسرانی در کرج گفت: شاید در نگاه کلی طرح چنین موضوعی منطقی به نظر نرسد؛ چرا که با رایگان شدن استفاده از اتوبوس‌های خطی قطعا شاهد هجوم خیل عظیم مسافرین به این سمت بوده و با توجه به امکانات محدود در ناوگان اتوبوسرانی با مشکلاتی مواجه خواهیم شد اما بی‌شک غلبه بر بحران ترافیک نیاز به یک رویداد ویژه دارد که نگاه‌ها را از سمت خودروهای شخصی و تک سرنشین به ناوگان حمل و نقل عمومی معطوف سازد و بتواند بخشی از مشکلات کنونی را بکاهد.

وی افزود: حتی در صورت رایگان شدن استفاده از اتوبوس‌های درون شهری، برخی شهروندان حاضر به استفاده از برخی اتوبوس‌های قدیمی و نازیبا نیستند و حرکت آنها در شبکه معابر درون شهری را با شان خود مغایر می‌دانند که می‌توان بخشی از اعتبارات حمایتی را صرف نوسازی، بهسازی و خریداری اتوبوس‌های مدرن و بکارگیری آن در خطوط موجود کرد.

عضو پارلمان شهری کرج گفت: مدیریت شهری هرگز خواستار اجرای دایمی طرح رایگان شدن استفاده از ناوگان اتوبوسرانی نیست و در حال حاضر نیز شهروندان تنها بخش اندکی از کرایه واقعی خود را برای جابه جایی بین خطوط اتوبوسرانی پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر سازمان اتوبوسرانی به عنوان مجری اصلی طرح مذکور به این جمع‌بندی برسد که محدودیت‌های موجود امکان اجرای کامل طرح را نمی‌دهد؛ می‌توان تحققش را به صورت فاز به فاز پیش برد و در وهله نخست استفاده از خطوط در نقاط پرتردد و اصلی کلانشهر را رایگان اعلام یا اینکه درصدی از کل کرایه‌ها در تمامی خطوط را تعدیل کرد.

فیروزگاه گفت: طرح "رایگان شدن استفاده از ناوگان اتوبوسرانی در کرج" پیشنهادی کارشناسی و دارای پیوست‌های فرهنگی و مطالعاتی است که می‌تواند طی یک برنامه‌ریزی مدون میان مدت و بلند مدت اجرایی شود.

عضو شورای شهر کرج در پارلمان شهری در بخش دیگری از سخنانش توزیع اتوبوس‌های مدرن یا نوسازی شده در خطوط موجود بر اساس عدالت اجتماعی و محور قرار دادن اصل توزیع متوازن امکانات شهری را خواستار شد و از اینکه در بعضی از خطوط منتهی به محلات محروم و کم برخوردار کلانشهر شاهد تردد اتوبوس‌هایی قدیمی و فاقد استاندارد و در مقابل بکارگیری اتوبوس‌های نو در خطوط مناطق مرفه‌نشین هستیم، انتقاد کرد.

فیروزگاه در پایان از برگزاری جلسات بعدی به منظور چکش‌کاری بیشتر طرح مذکور و بررسی نقاط ضعف و قوت آن خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در سایه همکاری کارشناسان و انعطاف بیشتر سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه بتوان بخشی از آثار منفی روانی تاخیر در بهره‌برداری از پروژه متروی کلانشهر را جبران کنیم و مشوق‌های خوبی را برای عدم استفاده شهروندان از خودروهای شخصی و تک سرنشین و گرایش بیشتر به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد نماییم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
ما اب و برق رو مجانی می کنیم اتوبوس رو مجانی میکنیم مسکن میسازیم این که چیزی نیست ما شما را ادم میکنیم .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها