بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۰۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
 تدبیر24: سام سکوتی بداغ - در خبر ها بود یکی از سناتورهای آمریکایی در شبکه توییتر به آقای ظریف بی احترامی کردند و ایشان را دعوت به مناظره در مورد میزان تسلط طرفین به قانون اساسی کشور آقای کاتن نمودند.

نفس دعوت آقای کاتن از وزیر امور خارجه کشورمان به مناظره، نشان از قدرت ایشان و اثبات این توانایی آقای ظریف است که طرف آمریکایی پیشنهاد دهنده مناظره بوده است و ما در همین حد از آقای ظریف قبول داریم و بازهم تکرار می کنیم آقای روحانی متشکریم بابت داشتن چنین وزیر ظریف کاری در کابینه تدبیر و امید به قول خبرنگار یکی از رسانه های محلی شیراز کاش آقای ظریف در کابینه تکثیر می شدند.

یکی از اساتید ایرانی اولین ایراد را به آقای سناتور گرفتند که بر اساس قوانین معمول، دیپلمات ها تا محدوده ۲۵ مایلی نیویورک حق تردد دارند و امکان حضور آقای ظریف در واشنگتن عملا وجود نداشت، آقای کاتن بهتر است ابتدا کمی قوانین را مطالعه کنند سپس دم از مناظره بزنند!

نگارنده از کارشناس امور بین الملل در جمعی شنیده است که برخی از اعضای کنگره و سنای آمریکا سواد قابل قبولی ندارند و این مجالس بیش از ۵۰ هزار مشاور در کنار خود دارند و به نظر میزان ناراحتی آقای کاتن آنقدر زیاد بوده که با مشاورین خود قبل از توییت کردن همفکری نکرده بودند.

ایشان قصد داشتند در مورد قانون اساسی صحبت کنند البته عصبیت ایشان مجال نداده است که به اصول مناظره هم پایبند باشند و اقدام نمودند به پیش کشیدن مسائل غیر مرتبط که ظاهرا به سفسطه بیشتر مانند است تا استدلال منطقی.

جالبتر نتیجه گیری عجولانه ایشان پیش ازدریافت پاسخ از جانب آقای ظریف بود که عدم حضور ایشان را ناشی از ترسی که آنرا به دوران دانشجویی ایشان پیوند زده اند و ترس از جنگ، همان جنگی که خودشان در به پا کردن آن و دامن زدنش نقش فعالی داشتندرا به وسط کشیده اند!

به نظر موفقیت های آقای ظریف برای ایجاد شکاف بین نمایندگان کنگره ، سنا و دولت آقای اوباما ،تندروهای امریکایی را خیلی عصبانی کرده است و جمهوری خواهان به مانند آنانی که نفس های آخر را می کشند دست به هر شگردی می زنند.

آقای کاتن نه آقای ظریف و نه هیچ ایرانی دیگری نشان شجاعت شما را نه اینکه ارزش نمی دانند بلکه نشان شجاعتی که شما اهدا کننده آن باشید علامت ترس است تا عدم حضور در جبهه ی جنگی که امثال شما آتش آنرا شعله ورتر می خواستید.

بسیاری از سربازان ما در دوران جنگ در کشورهای مختلف به مسئولیت های دیپلماتیک و با هماهنگی دولت و ملت مشغول خدمت به نظام بودند و این موضوع هیچ ربطی به شما، آقای سناتور ندارد.

آقای کاتن همانطور که شما نتوانستید فعالیت حقوقی داشته باشید و به سراغ ارتش رفتید بهتر است در همان حوزه اظهار نظر کنید ظاهرا دلیل اشاره شما به جنگ بیشتر به دلیل تجربیات نظامیتان است تا حقوقی و با توجه به پاسخ آقای ظریف ظاهرا ایشان نیز به شما خرده ای نگرفتند .

در پایان لازم است تکرار کنم که آقای سناتور شما نه اینکه به قوانین اساسی و عادی کشور خودتان و همچنین عرف های دیپلماتیک خیلی آشنایی ندارید، بلکه اصول اولیه زندگی را که معیاری جهانی دارد و نام آن اخلاق است را هم خوب نیاموخته اید .بهتر است ابتدا کدهای اخلاقی را برای صحبت کردن با یک وزیر بیاموزید ، سپس اگر فرصتی دست داد قوانین را مطالعه نمایید. البته شما جوان هستید و عملکرد های خام شما در گذشته هم حاشیه ایی را برای شما و خانواده شما داشته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
1
به نظر من سناتور کاتن یک فرد بچه سن در عرصه سیاسی است به دنبال کسب شهرت است و تجربه نشان داده این افراد بعد از یک مانور کوتاه مدت عمر سیاسی خود را از دست می دهند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها