بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به انتصابات اخیر شهردار تهران گفت: به برخی از این انتصابات گلایه داریم اما اتفاق خوبی که افتاده این است که ۸۰ درصد انتصاب‌های جدید از بدنه شهرداری بودند.
تدبیر24: عبدالحسین مختاباد با اشاره به اینکه ما باید به طرف شهر انسانی گام برداریم، اظهار داشت:‌متأسفانه هم‌اکنون شهر تهران همانند یک شهر پرترافیک، آلوده و مملو از برج‌های سربه فلک کشیده است.

وی تصریح کرد: قطعا هر اتفاقی که در هر نقطه از شهر رخ می‌دهد در نقاط دیگر اثر آن مشخص می شود و همین امر می‌طلبد که ما به سمت شهر فرهنگی و شهر انسانی برویم.

مختاباد در ادامه با اشاره به ساخت و سازهای متعدد و البته غیرمجاز در برخی از مناطق شهر تهران گفت: در حال حاضر مناطق یک، دو و سه برای افراد خاص و محدودی تبدیل شده است و همین امر باعث به وجود آمدن مشکلاتی در این مناطق گردیده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: در حالی برج‌سازان در مناطق یک ، دو و سه در حال ساخت و ساز هستند که اکثر آنها دارای پاسپورت آمریکایی بوده ولی نمی‌توانند در شهرهای آمریکا و یا در شهرهای لندن برج بسازند چرا که در آن کشورها سیستم وجود دارد.

وی ادامه داد: شهر تهران از جمله شهرهایی است که زلزله‌خیز است و همین امر مشکلاتی را برای شهر به وجود خواهد آورد و این در حالی است که ۱۵ درصد از بافت شهر تهران بافت فرسوده محسوب می‌شود و اگر اتفاقی در شهر صورت گیرد در ۲۴ ساعت اولیه آن اتفاق شاهد بحران ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

مختاباد در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اخبار شهری و اجتماعی کمک بسزایی برای رفتن به سمت شهر انسانی به مدیران داشته باشند، گفت: در این زمینه تمامی رسانه‌ها باید به وظیفه خود عمل کنند چرا که ما باید در این حوزه، فرهنگ‌سازی‌های لازم را انجام دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران نیز برای استفاده از تمام ظرفیت‌های نهادها و NGO ها بنا دارد تمهیدات لازم را برای استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها فراهم کند و به همین منظور در دوره جدید از فعالیت شورایاری‌ها شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی گفت: شورای شهر به تمامی اتفاقات در شهر حساسیت ویژه‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به تخریب طبقات اضافی پاساژ علا‌ءالدین اشاره کرد که در این زمینه شورای شهر به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.

مختاباد گفت: پاساژ علاءالدین همانند آزمایش و امتحانی برای شهرداری تهران محسوب می‌شود که امیدواریم شهردار تهران با جدیت، تخریب طبقات اضافی پاساژ علاءالدین را پیگیری کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: تهران از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۷۰ تقریبا بدون مدیریت رها شده بود و اتفاقات عجیبی در گوشه و کنار این شهر افتاده است و هم‌اکنون برای حل کردن این اتفاقات شهرداری تهران نیاز به حمایت بیشتری از سایر دستگاه‌ها دارد.

وی در ادامه با اشاره به انتصابات مدیران و معاونین در شهرداری تهران در ستاد و مناطق مختلف شهر گفت: ما قانونا نمی‌توانیم در عزل و نصب افراد دخالتی داشته باشیم اما به دنبال تعامل با شهرداری تهران هستیم و امیدواریم شهردار تهران نیز افرادی را برای شهرداری برگزیند که دارای قابلیت‌های قابل توجهی باشند.

مختاباد اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شورای شهر طرحی را آماده کند تا شهرداری همانند دولت شهرداران مناطق و مدیران را به شورا اعلام و در نهایت این افراد با رأی اعضای شورای شهر انتخاب شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که هم‌اکنون در شهرداری صورت گرفته است این است که شهردار تهران انتصابات اخیر خود را از بدنه شهرداری انتخاب کرده است به طوری که ۸۰ درصد از انتصاب‌های جدید از بدنه و مجموعه شهرداری بودند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: متأسفانه تعدادی از ساخت و سازها غیرمجاز که در حال حاضر در شهر تهران مشاهده می شود در دوره‌های گذشته (دوره سوم) مجوز گرفته‌اند و هم‌اکنون برای توقف آنها نمی‌توان اقدامی را انجام داد.
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها