بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۰۴۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
سیج دانشگاه‌های مشهد در نامه تهدیدآمیز خود به مطهری نوشته است: اگر قرار است این‌بار نیز در سفری که پیش رو دارید با همان رویکرد همیشگی و همان مواضع قبلی در دانشگاه حضور یابید و از آن دفاع کنید ما دانشجویان انقلابی ساکت نخواهیم نشست..
 تدبیر24: شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در واکنش به حضور علی مطهری در همایش "بزرگداشت مقام معلم همراه با بررسی اندیشه‌های شهید مطهری" نامه تهدیدآمیزی خطاب به وی منتشر کرد و نوشته است: سفرتان به مشهد مقدس را لغو کنید که اگر غیر از این باشد و شما همان مواضع را مطرح کنید، دانشجویان انقلابی مشهد ساکت نخواهند نشست.

به گزارش آفتاب، در حالی که هنوز پرونده "حادثه شیراز" و حمله به علی مطهری مختومه نشده است، گروه‌ دیگری این نماینده اصولگرای مجلس را تهدید کرده است که از سفر به مشهد و سخنرانی در این شهر خودداری کند. این گروه که در این نامه خود را " دانشجویان انقلابی مشهد" نامیده‌اند، گفته‌اند که در غیراین صورت "ساکت نخواهند نشت".

بسیج دانشگاه‌های مشهد در نامه خود به مطهری با اشاره به "آخرین سفر مطهری به مشهد"، نوشته است:...با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد و سخنرانی جنجالی خود که شادی دل دشمنان قسم‌خورده این نظام مقدس و خشم و اندوه دوستان و یاران انقلاب را باعث گردید، در هفته معلم بار دیگر قرار است در مکان مقدس دانشگاه به ایراد سخن بپردازید.

این تشکل با یادآوری این نکته که "استاد شهید مرتضی مطهری که پاره‌تن اسلام و امام بود، مدرس حریت و آزادی و دینداری و اخلاق بود"، می‌نویسد: عمل و رفتار و کردار استاد شهید از او برای بشریت الگوی مکارم اخلاق و دینمداری در عصر خمینی گردید و چراغ راه جویندگان توحید شد... ما درس‌های مبارزه را از لابلای آثار استاد آموختیم و در فتنه اسلام ستیز 88 پس دادیم و معدل قبولی خود را از لسان نوح کشتی انقلاب حضرت امام سید علی خامنه‌ای دریافت کردیم، آن‌جا که فرمودند فتنه 88 را جوان‌های ما خواباندند.

بسیج دانشگاه‌های مشهد در ادامه نامه خود و در تذکراتی خطاب به مطهری نوشته است: ...در مقام نمایندگی ملت عاشورایی ایران بدانید که گناه سران فتنه اسلام ستیز سال 88 با هیچ آبی تطهیر نخواهد شد...شما فرزند مرتضای عزیز انقلابید. انتظار ما حرکت شما در مدار بصیرت ملت است نه در رکاب فتنه‌گران و اسلام‌ستیزان!جناب دکتر ژست روشنفکری دینی بیماری مضاعفی است که در این روزگار سکه بازار شده و متاسفانه شما خواسته یا ناخواسته جزو مبتلا شدگان این بیماری مضمن شده‌اید.

در ادامه این نامه آمده است: اگر قرار است این‌بار نیز در سفری که پیش رو دارید با همان رویکرد همیشگی و همان مواضع قبلی در دانشگاه حضور یابید و از آن دفاع کنید ...اگر قرار است یکبار دیگر در مقام وکیل مدافع فتنه‌گران جسارت کرده و عدالت رهبری را زیر سوال ببرید؛ ما دانشجویان انقلابی ساکت نخواهیم نشست....

بسیج دانشگاه‌های مشهد در پایان نامه خود به مطهری و با "بی‌بصیرت‌"خواندن وی، تهدید‌کرده است: پیشنهاد می‌کنیم سفرتان به مشهد مقدس را لغو کنید که اگر غیر از این باشد و شما همان مواضع را مطرح کنید، دانشجویان انقلابی مشهد ساکت نخواهند نشست.

به گزارش آفتاب، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در جریان سفر به شیراز نیز مورد حمله نیروهای تندرو قرار گرفت. علی مطهری روز دوشنبه ۱۸ اسفند سال گذشته برای سخنرانی در دانشگاه شیراز وارد این شهر شد که با حمله نیروهای تندرو مواجه شد. این نماینده اصولگرای مجلس پس از ورود به شیراز از فرودگاه به سمت دانشگاه شیراز حرکت کرد که پس از جلوگیری افراد موتورسوار و شکسته‌شدن شیشه‌های ماشین حامل او، به کلانتری منتقل شد. مطهری سپس به فرودگاه بازگردانده و به تهران بازگشت. این افراد که سوار بر موتورهای سنگین بودند، جلوی حرکت خودرو مطهری را گرفته و با گوجه‌فرنگی، سنگ و پاره‌آجر به وی حمله کردند.

بعد از آن حادثه که مورد انتقاد رئیس‌جمهور و  بسیاری از جریان‌ها و فعالان سیاسی نیز قرار گرفته بود، امام جمعه مشهد ضمن دفاع از کسانی که به مطهری حمله کرده بودند از واکنش رئیس‌جمهور و دیگر اعضای دولت به این حادثه انتقاد کرد و حمله‌کنندگان را "متدین و ارزشمدار" خواند! گرچه رئیس‌جمهور نیز دستور داده بود که مسئله پیگیری و با عاملان آن نیز برخورد شود و پرونده‌ای نیز در این‌باره در مراجع قضایی تشکیل و در حال پیگیری است اما حالا نیز گروهی دیگر و البته این‌بار در شهری دیگر به خود اجازه داده‌اند تا دوباره حادثه‌ای مشابه "حادثه شیراز" به‌وجود آورند.

همچنین چندی پیش انصار حزب‌الله گلستان درخصوص احتمال سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی در یادواره سقوط هواپیمای «یاک 40» و احتمال تکرار "حادثه شیراز" هشدار داده بود که یادگار امام در واکنش به این تهدید، اظهار داشته بود "اگر برنامه‌ی سفری بود، با چنین تهدیداتی سفرم را به هم نمی‌زدم و مطمئن هستم مردم و علاقه‌مندان امام به گونه‌ای هستند که این جریانات افراطی بسیار کم‌عدد را سرجای خود می‌نشانند....به‌نظرم این امور را وزارت کشور باید پیگیری کند. ضعف برخورد وزارت کشور در حادثه شیراز مقداری جریانات دیگر را هم جری کرده است.

 پیش از این هم موارد دیگری از اقدامات غیرقانونی تندروها را شاهد بوده‌ایم. بی‌شک اگر برخورد مناسبی با متهمان این پرونده‌ها انجام می‌شد، چه‌بسا مانع تکرار حوادث بعدی می‌شد. بنابراین به‌نظر می‌رسد اگر در این‌‌گونه حوادث و پرونده‌ها، مهاجمان به مجازات قانونی نرسند، این گروه‌های تندرو احساس خواهند کرد که در حاشیه امن هستند –گرچه اکنون نیز چنین مصونیتی دارند- و اقدامات خود را تکرار خواهند کرد و امنیت کشور را با تهدید جدی مواجه خواهند کرد.
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
تا حالا تندرو ها دانشجو نبودن یا اگرهم بودن دانشجو بودنشونو ابراز نمی کردن. حالا ببین کار به کجا رسیده که یک عده بی ...تبیین مواضع می کنند. کسانی که املای درست کلمات رو بلد نیستن و «مزمن» رو «مضمن» می نویسن. احتمالاً همین باسوادها به متن انگلیسی بیانیۀ سوییس هم ایراد میگیرن.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
... ها همان خوارج هستند و بی شباهت به گروه داعش هم نیستند
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
مطهري نبايد با سخنانش دل دشمنان را شاد كند .پسر كو ندارد نشان از پدر.آقاي مطهري اين راه كه تو مي روي به تركستان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
دکتر مطهری دوستت دارم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها