بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۰۴۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
در همین حال 14 نماینده مجلس در اقدامی مشابه در تذکر به وزیر ارشاد، خواستار برخورد قانونی با تبعیض در ممیزی کتاب آیت‌الله ....

تدبیر24: حرف و حدیث برخی نمایندگان و سرمقاله‌‏نویس روز گذشته «کیهان» یکی است: «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، سخنان امام(ره) را تحریف کرده و تفسیر به رای داشته، آن هم در موضوع حساسی چون ارتباط با آمریکا.» روزنامه «کیهان» در سرمقاله روز گذشته خود، سخنان «آیت‌‏الله هاشمی‌رفسنجانی» پیرامون رابطه با آمریکا را نقد کرده و آن را تحریف سخنان امام‌خمینی(ره) دانسته است. در همین حال 14 نماینده مجلس در اقدامی مشابه در تذکر به وزیر ارشاد، خواستار برخورد قانونی با تبعیض در ممیزی کتاب آیت‌الله شده‌‏اند. حسین شریعتمداری، در سرمقاله روز گذشته خود چنین نوشته: «آقای هاشمی بارها و از جمله در نامه‌ای که به امام راحل(ره) نوشته بودند تاکید کرده‌اند مذاکره و رابطه با آمریکا از مهم‌ترین مسایلی است که حل و فصل آن فقط از جانب حضرت امام(ره) امکان‌پذیر است و باید در زمان حیات خود ایشان به صراحت درباره آن تصمیم گرفته شود. بنابراین باید پرسید چگونه است که حضرت امام درخصوص این موضوع به قول خود آقای هاشمی «بسیار مهم» هیچ‌ نظری که موافق ادعای اخیر جناب رفسنجانی باشد، ارایه نفرموده‌اند؟ و چنانچه مدعی هستند امام راحل(ره) اعلام برخی نظرات مهم و حساس نظیر حذف شعار مرگ بر آمریکا را به آیت‌الله هاشمی واگذار کرده‌اند. تناقض در پذیرش این ادعا با بند یادشده از وصیتنامه سیاسی الهی حضرت امام(ره) چگونه قابل حل است؟»
«فاطمه هاشمی»، فرزند ارشد خانواده هاشمی و رییس انجمن بیماری‏های خاص در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید: «پدرم بنا ندارد پاسخی به چنین اظهارنظرهایی ارایه کند اما سوال این است که آقای هاشمی به امام نزدیک بوده‌اند یا آقای شریعتمداری؟ ایشان – آقای هاشمی – مورد اطمینان و اعتماد همه‌جانبه حضرت امام(ره) بودند و امام نیز بهتر از هرکسی می‌دانستند، چه مسایلی را با چه فردی در میان بگذارند.»پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به نقل از ایشان نوشت: «امام موافق حذف شعار مرگ ‌بر آمریکا بودند» و سرمقاله‌نویس «کیهان» این ادعا را مطرح کرده که «همزمانی این خبر با مکالمه تلفنی دکتر‌ روحانی و اوباما، هماهنگ‌شده به نظر می‌رسید، چنانچه در فاصله‌ای کوتاه به تیتر و خبر اول روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد. آقای هاشمی و دوستان ایشان نیز در نسنجیده‌بودن مکالمه یادشده تردیدی ندارند و از آنجا که می‌دانند این اقدام نابجا و خسارت‌آفرین با هیچ منطق علمی، سیاسی و اسلامی همخوانی ندارد، برای توجیه آن به گناه نابخشودنی تحریف‌ نظرات حضرت امام(ره) روی آورده‌اند.»
درخواست سانسور کتاب آیت‌الله
در همین حال 14 نماینده مجلس در تذکری کتبی به وزیر ارشاد، خواهان رعایت قانون در مورد سانسور کتاب جدید آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شدند. کوچک‌زاده‌، کوثری، کریمی، آریایی‌نژاد، بیرانوند، طاهری، رسایی، جراره، نوباوه، پژمان‌فر، نبویان، موسوی و سالک در تذکر کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم اعمال و رعایت قانون، به‌طور مساوی، برای همه در مورد سانسور کتاب تاکید کردند و با اشاره مستقیم به شخص آقای هاشمی‌رفسنجانی خواهان رعایت ممیزی کتاب او شدند. وزارت ارشاد دولت دهم در توضیحاتی درخصوص حاشیه‌های مربوط به کتاب اخیر آقای هاشمی اعلام کرده بود که مساله این کتاب، نداشتن مجوز از وزارت ارشاد نیست بلکه مساله این است این کتاب تاییداتی را که لازم بوده از نهادهای مختلف دریافت کند، دریافت نکرده. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی که به تازگی با ماهنامه مدیریت ارتباطات داشته، در پاسخ به این پرسش: آیا کتاب شما ممیزی می‌شود؟ گفته: «به سه‌جا می‌دهیم: یکی به وزارت ارشاد می‌دهیم. البته آنها باید بگویند موافقیم یا مخالف که می‌گویند موافقیم و چیز دیگری نمی‌گویند و دخالت نمی‌کنند. یکی هم به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س) می‌دهیم تا اشاراتی یا بیاناتی که از امام آمده با مستندات تطبیق داده شود. یک نسخه را هم قبل از چاپ به رهبری می‌دهم. هدفم این است که به دلیل آنکه ایشان در همه کارها با من شریک بودند تا اگر در موردی اشتباه کردم یا توضیحات اضافی لازم است به من بگویند.»
البته نقد شریعتمداری به تحریف سخنان امام(ره) تنها محدود به آیت‌الله هاشمی نمی‌شود بلکه او در نوشته خود همچنین تاکید دارد که آیت‌الله صانعی نیز از جمله افرادی است که نسبت به تحریف سخنان امام اقدام کرده. شریعتمداری همچنین از سکوت «موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره)» که وظیفه قانونی حفظ آثار امام(ره) و پیشگیری از تحریف آن را برعهده دارد نیز گله کرده.
----------------------------------------------------
شجونی: هاشمی باید از مجمع اخراج شود
حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با «ندای انقلاب» گفت: هاشمی‌رفسنجانی خودش را برای آمریکا «لوس و نُنور» کرده است و در این شرایط سختی که برای اوباما پیش آمده و حدود یک‌میلیون‌نفر از دولت آمریکا اخراج شده‌اند با این اظهارات به آنها کمک می‌کند. او افزود: کسی دیگر حرف هاشمی را نمی‌پذیرد. هاشمی برخلاف سخنان امام و فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری حرکت و به دشمن کمک می‌کند. خاندان هاشمی انقلاب را به نفع خودشان مصادره کردند و ‌میلیاردر شدند و برخلاف فرمایشات رهبری برای آمریکایی‌ها خودشیرینی می‌کند و کمک به دشمن هم حرام در حرام است. شجونی ادامه داد: هاشمی‌رفسنجانی در حال حاضر باطن سیاه خودش را آشکار می‌کند و همان‌طور که شورای نگهبان او را به درستی ردصلاحیت کرد باید از مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بیرونش کرد. شجونی در پایان، طرفداران هاشمی را یک مشت پیر واداده با شعار زنده‌باد آمریکا دانست و گفت: متاسفانه سیاست پلیدی باعث شده تا هاشمی این وادادگی و غلامی را برای آمریکا انجام دهد.

 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
3
6
گمان کنم شجونی رو اتیش نشسته که اینجوری حرف میزنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
3
4
بلایی که مغولها سر ایران آوردند و بعد از آن خیلی کشورهای دیگر مثل عراق و روسیه و افغانها ... هزاران بار بیشتر ملموستر و پایدار تر از مشکلات سیاسی است که آمریکا ایجاد کرد
آیا توجیهی دارد که هنوز شعار دهیم مرگ بر مغولستان مرگ بر روسیه یا مرگ بر عراق عقل هم خوب چیزی است هر چند باید توجه داشته باشیم حیات عده ای منوط به دشمن و دشمن تراشی است
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
6
3
قطب زاده به امام نزدیک بود یا هاشمی؟
عاقبت قطب زاده چی شد؟ بنظرم امام در وصیت نامه اش به این سوال جواب داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
پر واضح است که هاشمی به امام نزدیکتر بود و امام ره خیلی از موارد کشور را فقط با هاشمی طرح میکرد لذا هاشمی گنجینه اسرار امام ره است !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
3
2
بحث نزدیکی و دوری نیست.اگر بحث نزدیکی و دوری بود شمر به امام علی(ع) نزدیکتر از حر به امام حسین بود ولی شمر سر امام حسین و برید و حر شد فدایی امام حسین بصیرت،بصیرت،بصیرت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
3
1
می ترسم هاشمی فردا جای رجوی رو بگیره
شما ها هم برید تو شبکه منافقین
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
2
1
تندروهای دوطرف نشان داده اندکه دست کمی ازیکدیگرندارند.من به نویسنده این مطلب میگویم چرااستدلال کیهانرابااستدلال جواب نمیدهید؟کیهان بخشی ازوصیتنامه امام راحل رانقل کرده وتضادآنراباادعای آقای هاشمی.بفرماییدآیاقبول دارید که حضرت امام دروصیتنامه خودفرموده اند:چون ممکن است بعدا ازقول من ادعاهایی مطرح شود میگویم هرادعایی بایانوشته وامضا من یاباسخن من که ازصداوسیماپخش شده بایدمطابقت داشته باشد(قریب بمضمون).خانم هاشمی آیاشماچنین مفهومی رادروصیتنامه ایشان تاییدمیکنیدیانه؟اگرتاییدمیکنیدخب به آقای شریعتمداری جواب دهیدعدم تضادآنراباادعای آقای هاشمی واگرمنکر جنین بندی هستیدآنراهم صراحتااعلام کنید.اینکه میگویید ایشان بناندارندباینگونه مطالب جواب دهندبااین تفسیرمواجه میشویدکه اگردانسن حق مردم است پس بایدجواب داد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها