بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی ما برای آزادی بیان، مطبوعات، حاکمیت قانون و ... وقوع پیوست
 تدبیر24: اول : نباید فراموش کنیم که دانشگاه پلی تکنیک ، دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف پیشاهنگ مبارزات دانشجویی علیه استبداد و دیکتاتوری پیش از انقلاب بودند. یعنی حکومت شاه توانسته بود همه مکان های آموزشی و غیره را ساکت کند اما از پس این سه دانشگاه برنیامده و همچنان فریاد اعتراض این سه دانشگاه بلند بود. مع الوصف حضور و سخنرانی آقای هاشمی در دانشگاهپلی تکنیک و استقبال دانشجویان از ایشان، یک ارزش معنوی و تاریخی دارد . این موضوع نشان می دهد همچنان دانشگاه پلی تکنیک در جهت تحقق دموکراسی و جامعه مدنی گام برمی دارد.
دوم : اظهارات اصلی آقای هاشمی در این دانشگاه عمدتا در جهت خطی بود که همواره ایشان آن را دنبال می‌کنند؛یعنی تقویت و تاکید بر خط اعتدال، میانه‌روی، پرهیز از خشونت و رادیکالیسم. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حقیقت با این سخنان خود خواستار بازگشت به ارزش‌های واقعی، اولیه و اصیل انقلاب اسلامی شدند. نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی ما برای آزادی بیان، مطبوعات، حاکمیت قانون و ... وقوع پیوست؛ این ارزش ها در واقع اهداف اصلی و مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌شدند و می شوند که متاسفانه بعدها کمی تحت تاثیر ادبیات رادیکال چپ برخی قرار گرفت.
سوم :به نظر می‌رسد تلاش آقای هاشمی رفسنجانی این است که نگذارد انقلاب از ریل اصلی خارج شود؛ ریلی که میلیون‌ها نفر در سال 57 به خاطر آن انقلاب کردند و دارای اهداف متعالی بودند. قطعا آقای هاشمی در این راستا با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو خواهند بود زیرا برخی با قدرتی که دارند سعی می کنند گفتمان خاص خود را حاکم نمایند.این گفتمان از هر تلاشی در جهت آزادی و دموکراسی استقبال نخواهد کرد. اما به نظر می‌رسد آقای هاشمی رفسنجانی مصمم هستند رسالت اصلی انقلاب اسلامی رابه نسل جوان یادآوری نمایند و بگویند ارزش ها چه بوده است.
چهارم: نکته جالب مراسم دیروز استقبال برجسته دانشجویان پلی تکنیک و نسل دوم و سوم انقلاب از آقای هاشمی بود. من فکر می‌کنم دیدار ایشان از این دانشگاه یک دیدار تاریخی و نقطه عطفی درراستای تلاش ها در جهت تحقق دموکراسی در تاریخ یکصد ساله ایران (از انقلاب مشروطه به بعد) به شمار می‌رود.
منبع: روزنامه آفتاب زد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها