بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
نشست مشترک مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اردن با حضور سفیر ایران در امان برگزار شد .
 تدبیر24: در این نشست مشترک که با هدف بررسی همکاریهای مشترک در حوزه حمل و نقل بویژه راه آهن در ابعاد دوجانبه و در چارچوب فعالیت های UIC (اتحادیه بین المللی راه آهن) برگزار شده بود ،مجتبی فردوسی پور سفیر کشورمان و لینا شبیب وزیر حمل و نقل اردن نیز حضور داشتند .

مجتبی فردوسی پور سفیر کشورمان ، در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری های حمل و نقل بین دو کشور ،خواستار تفاهم و تعامل مشترک از طریق توسعه همکاریهای فنی و مهندسی شد و بر توسعه همکاری ها در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد .

فردوسی پور ضمن برشمردن پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی، به توانمندیهای کشورمان در حوزه ساخت لوکوموتیو و خطوط راه آهن و همچنین ساخت تونل و پل های درون شهری، خطوط سریع‌السیر و مترو در کلان شهر تهران اشاره کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت کمک به توسعه زیرساختهای حمل و نقل و ناوگان ریلی در اردن تاکید کرد.

بر اساس این گزارش "لینا شبیب وزیر حمل و نقل اردن" نیز ضمن ارج نهادن بر دستاوردهای شگرف حوزه حمل و نقل کشورمان بر گسترش همکاری های فنی و مهندسی و ضرورت تبادل تجربیات بین دو کشور تاکید کرد و خواستار کمک به توسعه زیر ساختهای حمل و نقل اردن و توسعه همکاریها در چارچوب تعاملات UIC شد.

در این دیدار هیات راه آهن کشورمان ، عباس نظری مدیرکل امور بین الملل و رئیس دفتر منطقه ای خاورمیانه ای UIC و ابراهیم محمدی مدیرکل سیر و حرکت، که در پانزدهمین اجلاس روسای راه آهن خاورمینه در اردن شرکت کرده بودند، حضور داشتند.

در این نشست مشترک ،عباس نظری نیز ضمن ارائه گزارشی از اجلاس مزبور و دستاوردها و توانمندیهای بخش ریلی جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی کشورمان و UIC برای ارائه خدمات مهندسی و آموزشی به طرف اردنی تاکید کرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها