بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
رئیس سازمان محیط زیست کشورگفت: بحران‌های زیست محیطی کشور را فرا گرفته و اگر علاجی برای آن نشود به نقطه حاد می‌رسیم.

 به گزارش تدبیر24 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه بحران زیست سراسر محیطی را فرا گرفته است، تأکید کرد: طرح کاهش آلودگی هوای کرج با جدیت دنبال شود.

 
معصومه ابتکار در کارگروه کاهش آلودگی هوا که در استانداری البرز به ریاست استاندار و با حضور جمعی از اعضای کارگروه برگزار شد، یکی از امتیازات استان البرز را داشتن برنامه توسعه محیط زیست دانست و اظهار داشت: حرکت استان البرز در مسیر حفاظت از محیط زیست این استان را بر روی ریل پایداری حفظ محیط طبیعی قرار می دهد.

کشور دچار بحران زیست محیطی است

معاون رئیس جمهور در ادامه با مصداقی عینی از وضعیت بحران زیست محیطی شهر اراک و با بیان اینکه کشور دچار بحران زیست محیطی شده است، تصریح کرد: بحران های زیست محیطی امروز کشور را فرا گرفته و اگر علاجی برای آن نشود به نقطه حاد می رسیم.

وی افزود: علاوه بر خسارت های سنگین از هر شکست بازگشت به دوران تعادل نیز هزینه های بالایی را در بر خواهد داشت.

دکتر ابتکار هشدار داد: هم اکنون که فرصت داریم باید برنامه ها را جدی گرفته و در سیاست گذاری ها گامها را رو به جلو برداریم. برنامه ریزی و سیاست گذاری محیط زیست توسعه پایدار را رقم زده و کشور را از بسیاری بحران ها نجات می دهد و رسیدن به توسعه پایدار نیز به نوبه خود تعادل در اقتصاد و صنعت را در برخواهد داشت.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تدوین سند توسعه پایدار در استان ها را نیز حرکتی رو به شتاب در این حوزه قلمداد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون به جهت آلودگی های زیست محیطی هزینه های سرسام آوری از سوی مردم پرداخته می شود، تصریح کرد: هزینه هایی که امروز مردم در بخش درمان متحمل هستند و تحت عنوان بیماری های آلرژی ، آسم و ...به بیمارستانها مراجعه می کنند همگی ریشه در آلودگی زیست محیطی دارد و همین امر نیز وظایف دست اندرکاران این حوزه را خطیر تر می سازد.

ضرورت واگذاری بخشی از وظایف زیست محیطی به شهرداری ها و شوراها

دکتر ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با مطلوب ارزیابی کردن طر ح های استان البرز برای رسیدن به شاخص های هوای پاک گفت: رویکرد استان البرز با « سند توسعه محیط زیست» که به تصویب شورای برنامه ریزی نیز رسیده است، مثبت بوده و ضروری است که بخشی از وظایف نیز در این حوزه با محوریت محیط زیست به شهرداری و شوراها واگذار شود.

وی اجرای طرح کهاب به عنوان پایلوت کشور در استان البرز را نیز گامی در جهت رسیدن به شاخص های هوای پاک ذکر کرد.

تدوین سند آمایش سرزمین البرز مهمترین اولویت استان است

حسن پسندیده مدیرکل محیط زیست استان البرز ،در این کارگروه ضمن تشریح وضعیت استان البرز در حوزه محیط زیست، آلودگی هوا، حمل ونقل عمومی و... بر ضرورت تدوین سند آمایش سرزمین استان تأکید کرد و اظهار داشت: استان البرز از جمله استانهای تازه تأسیس کشور است که روند شتابان و رو به توسعه ای را داشته است.

وی افزود: احصاء پتانسیل های استان در شرایط فعلی مستلزم تدوین سند آمایش سرزمین است .
مدیرکل محیط زیست استان البرز عنوان کرد : در حال حاضر در فاز جمع آوری اطلاعات این سند هستیم و تا به اکنون نیز تنها 45 درصد از اطلاعات مذکور به دست آمده است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز یادآور شد: استان البرز از حیث وجود امکانات صنعتی، توریستی، گردشگری و.... ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است که با تدوین این سند می توان به نحو مطلوبی آن را مدیریت کرد.

حسن پسندیده در ادامه با بیان اینکه 3 هزار و 600 صنایع آلاینده در استان البرز مستقر است، به مصوبه هیئت وزیران در خصوص ساماندهی صنایع نوین اشاره کرد و گفت: ساماندهی صنایع نوین در استان ضرورتی انکار ناپذیر است و باید به عنوان یکی از اولویت های صنعتی استان در دستورکار قرار گیرد.

پسندیده در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین سند محیط زیست از جمله برنامه های پنجم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: هماهنگونه که در برنامه پنجم توسعه نیز تدوین سند محیط زیست در استانها به تصویب رسیده است کلید آن در استان البرز از سال 90 زده شد و با طرح در شورای برنامه ریزی استان دنبال می شود.

تحلیل و بررسی طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهرکرج، وضعیت حمل و نقل عمومی استان و نقش آن در آلودگی هوا و پیشنهاداتی به منظور رفع آلودگی هوا از دیگر محورهای این کارگروه بود.

 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها