بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
امسال کدام ایرانی‌ها در قالب بخش خصوصی و بخش دولتی سینمای ایران در بازار جشنواره فیلم کن حضور دارند؟
تدبیر24 امسال اگر در سایت بازار جشنواره‌ی فیلم کن نام «ایران» را جستجو کنیم، می‌توانیم اطلاعات دقیق‌تری از نام ایرانی‌های حاضر در کن (در بخش بازار) بدست آوریم.

پس از جستجوی نام ایران در بازار جشنواره فیلم کن به نام بنیاد سینمایی فارابی بر می‌خوریم که اسامی کامیار محسنی،سکینه رستم‌خانی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در آن درج شده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان یکی از نهادهای رسمی سینمای ایران دیگر متقاضی حضور در جشنواره فیلم کن با درج نام افرادی چون شیرین نادری،لیلا حسینی و سید محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

از طرف سازمان سینمایی تحت عنوان غرفه سینمای ایران نام آرش امینی مدیر بخش بین الملل فارابی و علیرضا رضاداد مشاور ارشد سازمان سینمایی،حامد صدیقی،محمود گبرلو، سمانه خدا رحیمی و مریم نادعلی به چشم می‌خورد.

و موسسه رسانه‌های تصویری دیگر غرفه‌ی دولتی سینمای ایران در بازار کن است که اسامی چون معین احمدیان،علی حاجی قاسمی،محمد حسن کلاهی،الهه نوبخت،فهیمه پورقاسم را در برمی‌گیرد.

سازمان سینمایی سوره وابسته به حوزه هنری پنجمین سازمان دولتی است که متقاضی حضور در بازار کن است،که در این بخش نام سهیل جهان‌بیگلری،مریم نقیبی،الهه طاهایی به چشم می‌خورد.

اما پخش کنندگان خصوصی سینمای ایران حاضر در بخش "ریویرا" بازار جشنواره فیلم کن عبارتند از:مستقل‌های ایرانی : محمد اطبایی و آیدا رمضانی. رسانه بین‌المللی شهرزاد (تحت عنوان شرکت فرانسوی نوری پیکچرز): کتایون شهابی،عطاء حیاتی و دریم لبز فیلم (شرکت فرانسوی): نسرین میرشب که هر ساله به عنوان بخش خصوصی حضور موثری در بازار کن داشته‌اند.

امسال شرکت ایران نوین (شیرین علیزاده و عبد عبست، که او را بیش تر به عنوان بازیگر تئاتر می‌شناسیم) به طور مستقل در طبقه همکف بازار کن غرفه دارد.

و شرکت‌های انیمیشن آران (حمید نخعی)، صنعت آریا تخیل (داریوش،کیانوش و کوروش دالوند) و انیمیشن اشراق (علی نوری اسکویی و سید وحید اولایی) از جمله شرکت های خصوصی هستند که در بازار کن حاضر هستند.

در این میان، شرکت قرن 21 (محمد جعفری، شاهین بازیل و سمیه عبدالملکی) غرفه‌ای ندارد و به عنوان خریدار در بازار کن حضور دارد.

بنا بر این گزارش، چتر سینمای ایران شامل بنیاد سینمایی فارابی، موسسه رسانه‌های تصویری،مرکز گسترش و سه شرکت انیمشنی است که از آنها نامبرده شد که در یک غرفه واقع شده‌اند.

نکته قابل توجه در بازار کن امسال،صداو سیما است که گفته می‌شود پس از سال‌ها به دلیل مشکلات مالی در بازار کن غرفه‌ای ندارد.

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا در سایت بازار کن امسال سینمای ایران برای دومین بار بعد از سال 84،در دهکده بین ‌المللی (در این دهکده سینمای هر کشوری در قالب پاویون حضور دارد) یک پاویون اختصاصی دارد اما به نظر به دلیل تاخیر در تصمیم‌گیری برای گرفتن پاویون‌ها،پاویونی که به سینمای ایران اختصاص داده شده است نه در محل اصلی است بلکه در محله کم رفت و آمد "پنتیرو" دهکده بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، طبق روال هر ساله اسامی که در سایت بازار کن درج شده است قطعا نمی‌توان پیش بینی کرد که همگی در کن حضور دارند، فقط حضور شرکت‌ها و موسساتی که نام برده شده در بازار کن قطعی است و البته افرادی نیز در آخرین روزها به این بازار ملحق می‌شوند.

و غایبان بزرگ این رویداد هنری حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد حیدری، دبیر جدید جشنواره فیلم فجر هستند.

با توجه به حضور فیلم «ناهید» در بخش نوعی نگاه، باید شاهد حضور آیدا پناهنده و بازیگران اصلی فیلم در جشنواره کن نیز باشیم.

به گزارش ایسنا، خبرنگاران و هنرمندان حاضر در کن نیز گزارش جداگانه‌ای را می‌طلبد که در روزهای برپایی جشنواره‌ی فیلم کن می‌توان به آن پرداخت.

شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن روز 13 می (23 اردیبهشت) با حضور برادران «کوئن» در راس هیئت داوران و با نمایش فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» ساخته‌ی «امانوئل برکوت» کارگردان فرانسوی در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهد کرد و تا 24 می (3 خرداد ماه) ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها