بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۱۱۹۰
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
  تدبیر24:  عکس‌های جدیدی از اینستاگرام «بچه پولدارهای تهران» در دو روزنامه معتبر بریتانیا (دیلی میل) و آمریکا (واشینگتن پست) منتشر شده است! اینستاگرام بچه پولدارهای تهران که مدتی بسته شده و رونقی نداشت، بار دیگر فعال شده است.



The Rich Kids Of Tehran claims to reveal the glamorous lifestyle of the young people of Iran
بچه پولدار ها همان هایی هستند که اغلب شغلشان، خوردن، خوابیدن و است و اگر هم فعالیتی می کنند یا عرقی می ریزند در باشگاه های بدن سازی است، شغلی که به لطف ثروت پدرانشان از امنیت بالایی هم برخوردار است و می توان حالا حالاها روی آن حساب کرد.
ساعت حدود ۷.۳۰ شب را نشان می دهد و کارواش خیابان باقرخان پر است از ماشین های مدل بالا.میانگین سن صاحبان این ماشین ها کمتر از ۳۰ سال به نظر می رسد حتی در میان آنها نوجوان هم دیده می شود. "هزینه شستن یک اتوموبیل "بنز” یا "بی ام دبلیو” در این کارواش به ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هم می رسد، هرچند مشتریان این کارواش می گویند اینجا ارزان تر از کارواش های دیگر است! ” این موضوع را یکی از کارکنان کارواش هم تایید می کند و ادامه می دهد: مشتری های ثابت ما اکثرا جوان هستند و هفته ای یکبار برای شست و شوی اتومبیل هایشان به اینجا می آیند.

 چند کیلومتر آنطرف تر در خیابان ایران زمین شهرک غرب، پارکینگ مجتمع تجاری گلستان به خود می بالد که اتومبیلی کمتر از ۵۰ میلیون تومان در خود جای نداده! درست در طبقه همکف مجتمع تجاری ساعت فروشی لوکسی است که برخلاف انتظار مشتریانش برای خرید بعضی از برندهای خاص مذت ها در انتظار می مانند، اجازه عکسبرداری و فیلمبرداری از ویترین مغازه را نمی دهد و می گوید: تنها واردکننده ساعت های "لکچری” و به روز دنیاست.از او در مورد گران ترین ساعت فروشگاه که سوال می کنم ساعتی طلایی رنگ را نشانم می دهد که قیمت ندارد. می گوید این ساعت به بالاترین قیمت پیشنهادی فروش می رود و فعلاً قیمت پایه آن۳۰ میلیون تومان است! وضعیت کت و شلوار،مانتوهای مارک دار،کفش و کیف،حتی دکمه سرآستین هم به همین شکل است.

برخلاف اوضاع نه چندان مناسب مالی بیشتر خانواده های ایرانی در سال های اخیر از سوی دیگر ظهور "پدیده بچه پولداری” در شهرهای بزرگی همچون تهران در حال رشد است، جوانانی که اغلب کار و باری به معنای آنچه در زندگی آدم های متوسط جامعه مرسوم است ندارند.جیب اکثر آنها از پول پدر و مادر پر می شود و مثل ریگ هم خرج می کنند.
براساس آمارهایی که مرکز آمار ارایه داده است ۶.۵ میلیون نفر در بین سال های ۸۴ تا ۹۲ بر تعداد افراد غیرفعال کشور افزوده شده است آماری تکان دهنده و تامل برانگیز که نشان می دهد در حال حاضر ۳۹.۵ میلیون نفر از جمعیت کشورهیچ شغلی ندارند و با اینکه در سن کار قرار دارند در توسعه اقتصادی کشور نقشی را بر عهده نگرفته و تنها مصرف کننده اند. بر این اساس بخش زیادی از این جمعیت دختران و پسران جوانی هستند که متکی به درآمد پدر و مادر هستند و از بیزینس های پدر امرار معاش می کنند، هرچند همه این ۳۹.۵ میلیون نفر از اقشار مرفه نیستند اما تعداد بچه پولدارهای بیکار هم چندان کم نیست.

ترویج زندگی اشرافی در جامعه
صرف نظر اززندگی برخی از پدران و مادران پولدار جامعه که تعداد آنها برحسب وضعیت اقتصادی کشور روز به روز بیشتر می شود، گذران زندگی دختران و پسران این خانواده های مرفه از ابعاد مختلف قابل بررسی است که خواسته یا ناخواسته اثرات سویی در جامعه به همراه دارد.
ترویج زندگی اشرافی به روش های مختلف اگرچه ممکن است اثرات منفی کوتاه مدتی روی افراد بزرگسال بگذارد اما به عقیده رفتارشناسان این سبک زندگی برای جوانان امروز الگو شده و ابعاد زندگی آینده سازان کشور را تحت الشعاع قرار می دهد موضوعی که در حال حاضر شاهد آن هستیم.
بچه پولدارها همان هایی هستند که اغلب شغلشان، خوردن، خوابیدن و است و اگر هم فعالیتی می کنند یا عرقی می ریزند در باشگاه های بدن سازی است، شغلی که به لطف ثروت پدرانشان از امنیت بالایی هم برخوردار است و می توان حالا حالاها روی آن حساب کرد.
کافیست یک شب سری به خیابان های فرشته،جردن،ایران زمین ،شهید اندرزگو و فرمانیه بزنید، در این خیابان ها کالبد جامعه زیر و رو شده است از خانه های چند میلیاردی گرفته تا ماشین هایی که فقط هزینه گمرک آنها به چند صد میلیون تومان می رسد، در این نقطه از شهر همه چیز متفاوت است خیلی از مردم پایین شهر که برحسب اتفاق وارد این خیابان ها می شوند برای لحظه ای هم که شده به فکر فرو می روند، اینجا فرمان ماشین های میلیاردی بیشتر در دست جوان های ۲۵ تا ۳۰ سال می چرخد که البته دارایی آنها تنها به اتومبیل گران قیمت خلاصه نمی شود.

بیکاری بچه پولدارها با جیب پر پول
سهیل یکی از همین بچه پولدار ها است که نمی خواهد نام فامیلش فاش شود.او متولد سال ۶۹ است و برخلاف بیشتر هم نسلان متولد دهه ۶۰ از زندگی اش راضی است.
از او می پرسم قیمت ماشینش چقدر است؟ می گوید ۱۶۰ میلیون تومان و ادامه می دهد: این را پدرم برایم خریده درعوض سربازی رفتنم.
از کار و بار و محل درآمدش سوال می کنم و می گوید: کار خاصی ندارم هزینه زندگی،خرید و تفریحاتم را از خانواده تامین می کنم.وقتی از خانه بیرون می زنم مادر،پدر و اگر پدربزرگم خانه باشد هرکدام ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومان خرج آن روز را در جیبم می گذارند.
در پاسخ این سوالم که اگر روزی پدر و مادر و خانواده پول به تو ندهند آیا توانایی گذران زندگی ات را داری؟ می گوید: قبل از رفتن به سربازی یک ماه که دوستانم سفر اروپایی بودند و تنها بودم، تصمیم گرفتم در یک صرافی مشغول به کار شوم حقوقش برایم مهم نبود و برای گذران روزم به آنجا رفتم. آخر ماه ۸۰۰ هزار تومان که خرج حداکثر دو روز من بود به عنوان دست مزد گرفتم خاطره خوبی بود و البته چیزهای زیادی هم آنجا یاد گرفتم.
از تفریحات سفرهای اروپایی سهیل که بگذریم ،جت اسکی،آفرود،اسکی ،پاراگلایدر تفریحات سالم و البته گرانقیمتی است که روزهای تابستان و زمستان او را پر می کند.می گوید از زندگی اش راضی است وهیچوقت طعم بی پولی را نچشیده!
با وجود آنکه در خبرها و گوشه کنار جمعیت مولتی میلیاردرهای تهران تنها ۲ تا ۵ درصد عنوان می شود اما ماشین های گرانقیمت که خیابان های لوکس تهران را قُرُق کرده اند چیز دیگری را نشان می دهد.
سهیل با خنده از نقشه های دور و درازی می گوید که بعد از هر مذاکره مالی پدر در بیزینس های بزرگ برای سهم خود می کشد.

تاثیرپذیری جوانان خانواده های متوسط از بچه پولدار ها
امان الله قرایی مقدم،جامعه شناس و استاد دانشگاه در این مورد معتقد است: سرمستی جوانان خانواده های پولدار که اکثرا چشم به جیب پدرانشان دوخته اند برای اقتصاد و رفتار جامعه مضر است. در شرایطی که بیکاری بر جامعه مستولی شده عادت های این جوانان پولدار در جامعه که با وجود بیکاری، جیبی پر پول دارند بر اکثریت جامعه غالب می شود.
وی می افزاید: وقتی جوانی از یک خانواده متوسط و فقیر با فردی هم سن و سال خود اما ثروتمند و مرفه رو به رو می شود و زندگی خود را با او مقایسه می کند ممکن است در صورت داشتن زمینه های خارج از عرف وارد کار خلاف شود.متاسفانه عده ای از جوانان از خانواده های تازه به دوران رسیده دارایی خود را به نمایش می گذارند که به تازگی در صفحات شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم.
قرایی مقدم می گوید: بخش اعظم جامعه از دارایی که آنها به نمایش می گذارند محرومند و گمان می کنند حقشان خورده شده و دست عده ای خاص در جامعه است و این موضوع دو گانگی و تنش اجتماعی میان طبقات ضعیف و قوی را بیشتر کرده و از تبعات آن شاهد افزایش دزدی، زورگیری و یا سایر جرائم خواهیم بود.
وی با انتقاد از نحوه تربیت اکثر فرزندان خانواده های مرفه در جامعه می گوید: وقتی فرزندان خانواده های پولدار برای مشاوره به ما مراجعه می کنند شاهد وجود مشکلات عدیده تربیتی در آنها هستیم.اغلب آنها افراد وابسته ای بار آمده اند که بدون تکیه گاه نمی توانند زندگی کنند.استقلال بیشتر این جوانان در داشتن یک خانه مستقل،ویلا و ماشین خلاصه شده است و توانایی تصمیم گیری های بزرگ در زندگی از آنها سلب شده است آن هم به دلیل نوع غلط تربیتی که والدین آنها پیش گرفته اند.

ناهنجاری سندروم هیسترویونی در کمین جوانان مرفه
مجید ابهری،رفتارشناس هم معتقد است:‌ تجمل زدگی به یک فرهنگ تبدیل شده، فرهنگ مسمومی که در دراز مدت و در صورت کنترل نشدن می تواند فرهنگ اصیل را تحت الشعاع قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه فرزندان خانواده های پولدار در ایران اغلب به ناهنجاری رفتاری سندروم هیسترویونی مبتلا هستند می افزاید: یکی ازناهنجاریهای روانی رفتاری سندروم هیسترویونی یا عقده خودنمایی می‌باشد که بعضی ازافراد دچاراین ناهنجاری بوده وبرای ارضای خواسته خود دست به اقداماتی می‌زنند ازقبیل ساخت صفحه بچه پولدار تهران وامثالهم در شبکه های اجتماعی و برای ارضای کاستی ها وخلع روانی و روحی، دراینگونه صفحات عضو می‌شوند و در این مسابقه ورقابت مصرف گرایی واشراف زدگی آغازمی شود.
بعضی ها که توانایی رقابت ندارند به فساد آلوده شده و دست به دزدی و اختلاس می‌زنند تا ازدیگران به قول خودشان کم نیاورند. اثری که اینگونه رفتارها بر جامعه دارد ارائه الگوهای ناهنجاررفتاری برای نوجوانان وجوانان و دعوت آنها به رفاه اشرافی،راحت طلبی ومصرف گرایی است وفساد رفتاری اقتصادی وفرهنگی را بدنبال دارد .

یک پای فرهنگ سازی می لنگد
تارا حسینی وند آسیب شناس و استاد دانشگاه عقیده دیگری دارد. وی معتقد است:‌ پدران و مادران، نظام آموزشی و رسانه ها در شکل گرفتن چنین پدیده هایی آسیب زا در جامعه که میان ثروتمند و فقیر خط کشی می شود دخیل هســتند، وقتی در سریال های ما آدمی که در یک خانه معمولی روی یک تخت نشســته و بیکار هم هست آدم خوب سریال می شود و آن کسی که ماشین مدل بالا و کارخانه دارد یا دزد است یا کلاهبردار، خودمان با رفتارهایمان این باور را پرورش می دهیم.
او می گوید:‌ به اعتقاد من ما باید در سیاست گذاری های کلان این آدم ها را درگیر امورات اجتماعی کنیم و منفعت اجتماعی برای همگان ایجاد کنیم. امروزه بزرگترین دانشگاه های دنیا توســط خیرین اداره می شوند، ما نمی توانیم قشر ثروتمند را به عنوان خیر به مکان های آکادمیک دعوت کنیم بــه این خاطر که در برابر آنها جبهه می گیریم و به آنها برچســب میزنیم. من این را قبول دارم که در تمام دنیا این ناهماهنگی وجود دارد ولی کشورهای دیگر با زیرکی خاصی این آدمها را جذب کردند.

حسینی وند می افزاد: من پولدارشــدن را فی نفســه یک امر ضدارزش و بد نمیدانم اما فردی که پولدار می شــود در جامعه ما آیا مالیات خود را پرداخت می کند؟ آیا دین خود را به جامعه ادا می کند؟ اگر دولت از طریق مالیات تقویت می شد دیگر چه نیازی داشت که به منابع دیگری فشــار بیاورد که بتواند درآمدزایی کند و از گروه های اجتماعی دیگر مثل کارمندان مالیات بگیرد؟ باید شــرایط به گونه ای ایجاد شود که آدمها درمسیر منطقی رشد کنند. لذا فرد برای پولدار شدن باید مسیری را طی کند که هم ارزش های فکری اش و هم از نظر روحی و شخصیتی رشد داشته باشد و اگر فردی اینگونه پولدار شود می داند که چگونه از این پول استفاده کند و چگونه برای جامعه مفید باشد و دین خود را به جامعه ادا کند.
هرچند به گفته جامعه شناسان و اهل فن نگاه "دو قطبی” و "صفر و یکی” به افراد جامعه گسست هایی در ابعاد مختلف ایجاد می کند اما پدیده هایی در جامعه خودنمایی می کنند که ناخواسته عده ای از افراد جامعه را یک سو و عده ای را در طرف دیگر قرار می دهد


















برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱۲
انتشار یافته: ۴۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
11
62
خدارو شکر بچه پولدارا قیافه ندارن و فقط پول دارن ... حداقل یه ضعفی دارن ولی لامصب پول می پوشوندش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
بيخودي به خودت دلداري نده ! پول داشته باشي زيبايي هم دنبالش مياد ولي بعضي هاشون زيبا هم هستند حتي زيباتر از خيلي بي پولها . بنابراين موضوع رو قاطي نكن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
تو خوبی - تو خوش قیافه ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
بی مصرف ترین آدمای دنیا.

یه گوسفند از همه چیزش استفاده میشه. گاوم همینطور.
ولی اینا به درد هیچ کسی نمیخورن و خیرشون به هیچکی نمیرسه.
از خانواده شهدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
اینا مقصر نیستن مقصر اونایی اند که زمینه پولدارشدنه یه شبه پدر مادرانه اینا رو فراهم اوردند..!
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
30
41
خوش به حالشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
65
31
چرا نیرو انتظامی با این خودفروشان به جد برخود نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
چه جوري ؟ كجا ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
خودفروشان!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ اینها صدتا مثل من و تو رو میخرند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
9
134
اینها محصول خود این نظام هستند
دنبال مقصر نگردید
..اون کسانی که میان تو تلویزیون و با قیافه حق به جانب ادای مبارزه با رانت خواری و بیعدالتی را میگیرند خودشان در صف اول ... قراردارند

ما در جامعه ای زندگی میکنیم که ...جمعه اش در خانه های غصبی زندگی میکنند

این افراد که خود رطب خورده اند نمی توانند منع رطب خوردن کنند

این رشته سر دراز دارد... که همه هم به خود سیستم بر میگردد
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
آقای ناشناس حرف رو هوا نزن
مستند بگو
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
آقای ایراني! چشماتو باز کن! مستنداتش رو زنده میبینی توی جامعه و تلویزیون
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
46
از ماست که بر ماست
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
76
11
دیدید گفتم گردانندگان این سایت کلا ترویج کننده بی حجابی و ابتذال و ... هستند....
اینا فقط دوست دارن یکسری مسائل را برای مخاطبانشان عادی کنند
خیلی حقیرید که میخواید نور خدا را کم کنید


سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ﴿۵۴﴾
و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
واقعيت ها را بايد ديد و گفت و مبارزه كرد . نبايد بپوشونيم تا خودش درست بشه . نميشه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
حاجی با بستن چشم واقعیت تغییر نمیکنه !!
ثمن
|
-
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
13
40
اینها جوانانی هستند که تاریخ تولد همه آنها بعداز انقلاب هست خدا به داد این مملکت برسه اگر جنگی در بگیره. جوانان قبل از انقلاب که نمره قبولی گرفتند تا ببینیم جوانان بعداز انقلاب چکاره هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
ما رشد داشته ایم حالا فساد هم مثل اون
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
ثمن جان
حرف ناشناس بهتره
ایران در مقابل این عزیزان آن قدر رشد داشته که خدا میداند
این ها کف روی آب هستند و نمی توانن نور خدا را خاموش کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
اتفاقا اکثر این بچه پولدارهای بچه های آقازاده ها و مدیرکلها و کسایی که بواسطه رانتهایشان پولدارشده اند، هستند.
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
9
33
آقای ایرانی چرا حرف مفت میزنی مگه چشم نداری ببینی مطلبش انتقادیه تو از سر هوست رفتی فقط عکسارو دیدی مشکل از سایت نیست مشکل از چشمای هیز شماست. برو مطلب هم بخون بعد حرف بزن
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
خانم محبوبه
دقت لازمه برای انتقاد
اره من چشمم هیز هر چی شما میگی
ولی بعضی وقت ها ما با انتقاد داریم آب میریزیم تو آسیاب طرف مقابل

این انتقاد + سابقه این سایت با هم نمیخونه
علي
|
Romania
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
9
1
ي عده از دوستان سرشونو كردن زير برف و وقت حرف زدن عصا قورت داده حرف ميزنن. خبر از ريشه اين داستانااا نداريد. پليس جلو اينارو بگيره؟
.... اهل حاله عامووو
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
کی اهل حاله علی جان؟؟؟
صریح و واضح بگو...
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
2
2
واقعا که از دست بعضی هاتون
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
4
13
نه ایرانی.شما مثل اینکه تو اجتماع نیستی چشمتو بستی راه میری میگی من خوبم شما هم خوب میشین. اینا تو جامعه زندگی میکنن چه عکسشون تو این سایت بزنن چه نزنن همه روزی هزار تا ازینا رو میبینیم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
من که شخصا دنبال اینا نمیرم که ببینم
شما هم زنی که راحت میتونی ببینی
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
3
10
انتقاد میشه میگن آب میریزیم تو آسیاب تعریف میشه میگن نگاه داره از امر قبیح تعریف میکنن بهش پرداخته نمیشه میگن جامعه رو به سمت انحطاطه هیشکی هم نیست بهش بپردازه بابا ملت سرگیجه گرفتن رو یه ریتم برقصونین
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
محبوبه خانم این انتقادتون همه چیزش خوب بود
تنها انتشار عکساش خوب نیست
تو جامعه هست باشه
تو سایت های دیگه هست باشه
همه میبینن باشه
ولی شما به عنوان یک سایت اطلاع رسان باید اصول را رعایت کنید
متن زیر را بخونید و برای خوندن تمامش به لینکش مراجعه کنید:
مصاحبه خبرگزاری فارس از یک استاد اخلاق:

"حاج آقا توصیه شما برای ما خبرنگاران چیست؟

دروغ نگوئید، دروغ، گناه است و برای انسان مفسده می‌آورد. دروغ نباشد، هرچه واقع باشد بگوئید. البته اگر واقعیت‌ها هم مُفسد باشد نقل نکنید؛ واقعیاتی که تعلیم‌کننده است و معرفت می‌آورد خوب است وگرنه هر واقعیتی که به درد نمی‌خورد."

لینکش
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931219001516
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
4
4
ایرانی محترم برات کارت دعوت نفرستادن بیای بخونی محبوبه راست میگه ..چیکار به سایت و خبر هاش داری تو خبر رو بخون رو خبر نظر داری بزار نداری هم چرا توهین میکنی آخه ..
نخون.شدی حکایت اون مرده که با انگشت بهش ماه رو نشون میدن میگه کو ماه..انگشتت کجه!:-)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
3
5
چه خوشتیپن
دنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
1
5
خدایی من نمی دونستم بچه پولدارامون این مدلی پولدارن
آقا شما خیلی پولدارینا ...
پول داشتن یه نعمت که خدا به بنده اش میده حالا یه تعدادی این شکلی از پولشون استفاده می کنن
قطعا کسای دیگه هم هستن چون نمی خوان کارشون ریا بشه استفاده بهینه از پولاشونو جار نمی زنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
2
5
زالوها هم میمیرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
3
7
این استخرهای مختلط ایران است؟ خدا را شکر معنویت مردم ساخته شد.
ناشناس
|
Turkey
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
2
3
خدا رحمت كند ...را اصلا اينقدر كه ... فاسد است ان دمان نبود بريد ببينيد كجاي كار ميلنگه
محمد عظیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
3
4
خدا را شکر که ندارم. پول زیاد آدم را فاسد می کند
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
1
6
چه قلیون شیشه ای خوشگلی
پاسخ ها
elk
| - |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
ولی باید قلیون را مات می کردند بغلیش را نشان میدادند!مگر نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
2
لطفا جهت امر به معروف و نهی از منکر به هر مطلبی که سایت میزاره ....آیه مبارکه قرآن رو بهش نچسبانید.
منظورم به شماهاست امثال آقای ایرانی....
بخاطر همین روش های نادرست و بی اساس و اطلاع نداشتن از مسایل دولت و مردم و کشور اینجوری داره فرهنگش تغییر می کنه.
ما هم قرآن میخونینم و به آن عمل می کنیم.ولی نه اینکه فقط خودمونو ببینیم و افراد دیگر رو نبینیم.
برید مطالعه کنید ببینید جای دیگر خداوند چه فرموده در قرآن. و همچنین پیامبران و امامان معصوم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
2
لطفا جهت امر به معروف و نهی از منکر به هر مطلبی که سایت میزاره ....آیه مبارکه قرآن رو بهش نچسبانید.
منظورم به شماهاست امثال آقای ایرانی....
بخاطر همین روش های نادرست و بی اساس و اطلاع نداشتن از مسایل دولت و مردم و کشور اینجوری داره فرهنگش تغییر می کنه.
ما هم قرآن میخونینم و به آن عمل می کنیم.ولی نه اینکه فقط خودمونو ببینیم و افراد دیگر رو نبینیم.
برید مطالعه کنید ببینید جای دیگر خداوند چه فرموده در قرآن. و همچنین پیامبران و امامان معصوم...
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
من خبردار منتظر راهنمايي شما هستم
از مديران سايت ميخوام اگه ميشه ايميل منا به ناشناس عزيز بدهند
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
1
1
سلام به همه عزیزان همه جا وتوی همه اجتماعات از کوچیک تا بزرگ تمام کشور ها اصلا تو فامیل خودت آدم پول دار هست بی پول هم هست آدم باجنبه هست بی جنبه هم هست اگه پول داره بی جنبه باشه این طوری میشه که میخواد همچی را به رخ دیگران بکشه زیاد نگران نباشید اینا دارند کمبودهایشان را جبران میکنند همشون حسودند وبه بالاتر از خودشون حسادت میکنند جامعه ما مشکلش این نیست تو تمام ادوار اینا بودند حتی بدتر از اینا باید فکری به حال حرج ومرج تومملکت کرد که باعث فساد تو تمام زمینه ها شده به خصوص اقتصاد مملکت از دستشون در رفته دیگه هم نمیتونند کنترلش کنند
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
0
1
بقیه چی بقیه که تو جامعه عین اینا پولدار نیسن به اینا حسادت میکنن؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
3
2
با سلام ، عزیزان هدف شما از ارائه این مطلب هرچقدر هم که خیر باشه ولی درج این عکس ها که به گونه ای سطحی سانسور شدن ناخواسته خودش باعث شیوع منکر هست که دقیقا میشه مصداق این آیه شریفه : إن الذین یحبون أن تشیع الفاحشة فی الذین آمنوا لهم عذاب ألیم فی الدنیا و الآخرة؛ [نور 19] کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است.
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
اي خدا از دهنت بشنفه
زدي وسط خال
حالا هر چي ميگيم ميگن نه
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
5
من ادم پولداری نیستم پوششم چادره اما حرفای بعضی از دوستان اینجا رو قبول ندارم به نظرم این که ما بشینیم و این بچه ها رو بکوبیم کار درستی نیست خود شما که ادعاتون میشه معلوم نیست اگه تو موقعیت اینا باشین چیکار میکنین و اینکه اینا کسانی هستن که پول زیاد دارن و احتمالا فرهنگی که بزرگ شدن این جوری بوده مقصر اصلی اینا نیستن باید دلیل این رفتارو یه جا دیگه پیدا کرد به هر حال یک طرفه قضاوت نکنین شاید اینا از خیلی از ما بهتر باشن شاید تنها عیبشون همین باشه
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
عاطفه خانم حرفتون درجه يك
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
2
3
این دخترها شیطان را اغفال می کنند چه برسد به ما..
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
2
7
این همان عدالت اجتماعی بود که در نظام جمهوری اسلامی وعده داده شده بود.فاصله طبقاتی از زمین تا آسمان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها