بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۵۱۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران رشد سرانه‌ای مدارس در سال تحصیلی جاری را اعلام و عنوان کرد: برای تامین سرانه در سال آینده تلاش می‌کنیم سرانه مدارس را برای هر دانش آموز از 3500 تومان به 5000 تومان افزایش دهیم.
 تدبیر24 اسفندیار چهاربنددر پاسخ به پرسش مخاطبان مبنی بر چرایی تاخیر در پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار کرد: برای سال تحصیلی جاری به آنچه که قبلا مصوب شده و جزو تعهدات ماست عمل خواهیم کرد.

وی افزود: اما بخشی از معوقات مربوط به سال 88 به بعد و جزو تعهدات دولت قبلی است که البته پیگیر هستیم تا حق مسلم همکاران را به هر شکلی استیفا کرده و به آنها بازگردانیم. تلاش می‌کنیم از محل مدیریت درآمدهای اختصاصی شهر تهران این بخش از معوقات را بپردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه رقم ریالی این معوقات از 48 میلیارد تومان گذشته است، عنوان کرد: اضافه کار مدیران، حق التدریس ها و... در این ردیف قرار می‌گیرد و حدود 22هزار نفر در این گروه قرار می‌گیرند. البته معلمان گلایه دارند که درباره معوقات آنها صحبتی به میان نمی‌اید، اما به مطالبات آنها به طور جدی پرداخته شود که اصلاح نظام پرداخت از جمله این مطالبات است.

چهاربند در ادامه رشد سرانه‌ای مدارس در سال تحصیلی جاری را اعلام و عنوان کرد: برای تامین سرانه در سال آینده تلاش می‌کنیم سرانه مدارس را برای هر دانش آموز از 3500 تومان به 5000 تومان افزایش دهیم.

وی افزود: این رقم تنها بخشی از هزینه قبوض برق و گاز و... را تامین می‌کند و مدارس ما کماکان برای اداره کردن خودشان به مشارکت مردم نیاز دارند. به عنوان مثال تنها حقوق معلمان یک مدرسه 12 کلاسه ابتدایی با 360 دانش‌آموز با احکامی که بعد از عید صادر کردیم سالانه به 850 میلیون تومان می‌رسد که دولت آن را تقبل می‌کند، همچنین 30 میلیون تومان برای هزینه‌های جاری نیاز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه از مدیران مدارس درخواست داریم طوری مدرسه را اداره کنند که اعتماد خانواده‌ها برای مشارکت جلب شود گفت: کمک‌های مردمی چهار درصد کل هزینه‌ای می‌شود که دولت می‌پردازد و این قضاوت که دولت به مدارس کمک نمی‌کند منصفانه نیست. باید خدمات خوب به مردم بدهیم و اعتمادسازی کنیم و مردم هم مشارکت کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
فقط شعار و وعده!!
اش نخورده و دهن سوخته!!
معلم ناامید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها