بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه شورای المپیک آسیا و حضور شیخ احمد و همچنین حواشی اخیر فوتبال ایران توضیحاتی ارائه داد.
 تدبیر24: علی کفاشیان در حاشیه اجلاس شورای المپیک آسیا، درباره برنامه بعد از ظهر فدراسیون فوتبال با روسای فدراسیون‌های کشورهای آسیایی بیان کرد: با توجه به برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا تعدادی از روسای فدراسیون‌های فوتبال آسیا که عضو این مجمع هستند، به ایران می‌آیند و فرصت مناسبی است که بتوانیم از آن بهره‌مند شویم. بر این اساس عصر امروز چهارده، پانزده نماینده ساعت چهار بعد از ظهر به آکادمی فوتبال می‌آیند تا بازدیدی از آنجا و برنامه‌های ما داشته باشند.

وی ادامه داد: ما مراسمی را برای آنها برگزار می‌کنیم. پس از آن شیخ احمد نیز بازدیدی از آکادمی خواهد داشت و نشستی را در آنجا برگزار می‌کنیم. ما دو سه سال است که با فدراسیون‌های آسیای مرکزی و بعضی از کشورهای دیگر در حال مکاتبه هستیم. در این اجلاس کشورهایی مثل ژاپن، کره و برخی کشورهای آسیای میانه حضور دارند که می‌توانیم هماهنگی‌های خوبی انجام دهیم تا به رشد و توسعه فوتبال و ارتباطات بیشتر کمک کند. چرا که در ورزش مهم‌ترین اصل ارتباطات است.

کفاشیان درباره برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در ایران نیز گفت: خوشبختانه در دو سه سال اخیر ارتباطات خوبی میان OCA و AFC برقرار شده است. یکی از نقاط قوت این است که شیخ احمد رئیس OCA عضو هیات اجرایی فیفا و AFC است که این می‌تواند نقطه قوتی برای فوتبال آسیا در آینده باشد. با توجه به ارتباطاتی که بین OCA و آنوک و AFC وجود دارد، یک سری از روسای فدراسیون‌های فوتبال به ایران سفر می‌کنند و بازدید‌هایی خواهند داشت. شیخ احمد نیز سخنرانی برای خانواده فوتبال خواهد داشت.

وی افزود: ما علاوه بر این که خودمان، پنج شش مسابقه مقدماتی در انتخابی المپیک در ایران خواهیم داشت، هفت هشت مسابقه دیگر که مربوط به کشورهایی مانند افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان و ... را در ایران برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره سفر به زوریخ نیز گفت: هفته آینده روز سه شنبه به آنجا سفر خواهم کرد تا در کنگره فیفا شرکت کنیم. ما هم قرار است برنامه‌هایمان را ارائه دهیم و با کشورهای آسیایی و اروپایی مذاکراتی انجام بدهیم. فکر می‌کنم این مساله بتواند به افزایش ارتباطات ما کمک کند. همچنین برای اولین بار یک نماینده از بخش پزشکی فدراسیون فوتبال ایران به کمیته پزشکی فیفا معرفی می‌شود.

وی درباره استعفای عسگری نیز گفت: متاسفانه مدت زیادی است که هماهنگی لازم بین کمیته و دپارتمان داوری وجود نداشت و باعث ایجاد مشکل و اختلاف شده بود. ما چند بار هشدار دادیم. حدود یک ماه پیش عسگری استعفا داد که با توجه به در جریان بودن مسابقات مخالفت کردیم تا لیگ تمام شود. عسگری عملکرد خوبی داشت اما با توجه به این که برای انتخاب داور اختلاف نظر وجود داشت این موضوع نه به نفع کمیته و نه به نفع دپارتمان بود. بنا براین در جلسه‌ای که با اسدی و عسگری داشتیم تصمیم بر این شد که اصلاحاتی را در دپارتمان داوری داشته باشیم. به این دلیل که عضو هیات رئیس در کمیته داوران و غیرقابل تغییر است و برای این که اختلاف وجود نداشته باشد با استعفای عسگری موافقت کردیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا همه تقصیرها بر گردن فغانی انداخته می‌شود، گفت: این طور نیست. ما فکر می کنیم کادر فنی و مدیریت باشگاه تراکتورسازی به این مساله دامن زده‌اند ما تذکر لازم را به باشگاه تراکتورسازی دادیم. فغانی هم برای بررسی عملکردش به کمیته داوری ارجاع داده شد. این به معنای محکومیت نیست. بلکه از کمیته داوران خواستیم عملکردش بررسی شود. در صورتی که گفته شود عملکردش مشکل نداشته که هیچ. اما اگر مشکلی داشت طبق قانون مجازاتی برای او در نظر گرفته می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به صحبت‌های وزیر مبنی بر این که بازی باید تکرار شود، گفت: من در جریان این صحبت‌ها نیستم.

کفاشیان درباره اینکه تعدادی از نفرات تیم امید به تیم بزرگسالان دعوت شده‌اند نیز بیان کرد: این نقطه قوت است که باید تبریک بگوییم. این نشان می‌دهد که کار فنی تیم امید خوب بوده است. البته ما باید هماهنگی را بین تیم امید و تیم ملی ایجاد کنیم تا دو تا تیم قوی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این سوال که آیا بالاخره توانسته به اتاق وزیر راه پیدا کند و آیا با او آشتی کرده است گفت: بالاخره ما را هم به طبقه چهارم راه دادند.

وی درباره حضور نداشتن کی‌روش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: او خسته بود و تازه از راه رسیده بود. او حتما فیلم بازی‌ها را می‌گیرد و ده بار آنالیز می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها