بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۱۷۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه فنی وحرفه ای
در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سعی داریم نیروهایی را تربیت کنیم که نیاز صنعت را برطرف کند و در این نمایشگاه هم پروژه‌های خوبی را در زمینه‌های هنری، تاریخی و فنی ارائه کردیم.

  تدبیر24:نمایشگاه توانمندی‌های پژوهشی دانشجویان مراکز استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم، نصیری قیداری معاون حقوقی وزیر علوم و شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.



در حاشیه افتتاح این نمایشگاه مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه یک دانشگاه کارآفرین و تقاضامحور است که سعی دارد نیروهایی را برای بازار کار تربیت کند و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در رشته‌هایی تحصیل می‌کنند که دانشگاه‌های دیگر این رشته‌ها را راه‌اندازی نکردند.

وی افزود: در دنیای پیشرفته ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم است تا نیازهای جامعه برطرف شود و ما نیز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سعی داریم نیروهایی را تربیت کنیم که نیاز صنعت را برطرف کند و در این نمایشگاه هم پروژه‌های خوبی را در زمینه‌های هنری، تاریخی و فنی ارائه کردیم.

وی با درخواست از رئیس و نمایندگان مجلس عنوان کرد: انتظار داریم رئیس و نمایندگان مجلس زمانی را برای بازدید از توانمندی‌های دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای در نظر بگیرند و با مشکلات دانشجویان ما آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمک می‌کند تا 80 درصد نیروها جذب بازار کار شوند، گفت: مجلس می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها برای بودجه به ما کمک کند زیرا ما با آماده کردن نیروهای بازار کار به اقتصاد کشور کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته نمایندگان مجلس با دانشگاه فنی و حرفه‌ای آشنا هستند و ما را تشویق می‌کنند ولی توانمندی‌های این دانشگاه طلب می‌کند که بیشتر برای دانشگاه ما زمان گذاشته شود زیرا کارهای فنی مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دنیا می‌درخشند.



شفیعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یک مرکز توانمند و قطب علمی کشور برشمرد و عنوان کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس از مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های خود بازدید کرده و با مشکلات ما آشنا شوند.

 احمدی: ایجاد مراکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

همچنین در حاشیه افتتاح این نمایشگاه وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گستردگی زیادی دارد، گفت: این دانشگاه به کارآفرینی بسیار نزدیک است و با توجه به اینکه وزارت علوم بر توسعه مراکز رشد در دانشگاه‌ها تاکید دارد برای راه‌اندازی مراکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز قطعا مجوز می‌دهیم.

وی افزود: هدف این است که مراکز رشد با بستر و حمایت دولت راه‌اندازی شده و سپس به صورت خصوصی ادامه حیات دهد.



در نمایشگاه توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای دستگاه جت‌هیتر ارائه با اگزوز و بدون اگزوز، برق اضطراری کامپیوتر، دستگاه چرخ‌دنده، پرس دستی، تابلوی تذهیب، سیستم کنترل‌کننده چند کاره اماکن، تابلوهای هوشمند پایانه‌های مسافربری از سوی مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه شد. همچنین طرح‌های قلم‌زنی با استفاده از تاریخ ایرانی- اسلامی کشور نیز عرضه شد.

شایان ذکر است؛ نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تا سه روز آینده در مجلس شورای اسلامی دایر است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
Romania
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
با درود و سپاس از مسیولین محترم که در بر پایی این نمایشگاه تلاش نمودند .به نظر اینجانب دستاوردهای بدست آمده از این نمایشگاه به شرح زیر می باشد:
1.نمایش تلاش مستمر نزدیک به نیم قرن آموزش فنی و حرفه ایی کشور 2. اهمیت آموزش فنی و حرفه ایی در رسیدن به توسعه پایدار کشور 3.علاقه مندی درصد قابل توجهی از جوانان کشور به آموزش فنی و حرفه ای
4.وجود نیروهای انسانی متخصص و مجرب آموزشی در این دانشگاه
لذا برای پیشبرد اهداف آموزشی و فنی و حرفه ای جهت نیل به توسعه پایدار نگاهی واقعیت گرا به این دانشگاه ضروری به نظر می رسد
با سپاس
امیر حاجی بداغی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
من شنیدم فارغ التحصیل این دانشگاه واقعا متفاوت هستن با بقیه دانشگاه ها. اگر امکانش وجود داشته باشه میخوام برای ادامه تحصیل برم اینجا
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها