بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه درجه‌بندی مدارس غیردولتی را آغاز کرده‌ایم که هدف از آن استانداردسازی مدارس با رویکرد علمی است، گفت: بازنگری در درجه‌بندی مدارس بسیاری از دلمشغولی‌های مرتبط با مدارس غیردولتی را مرتفع خواهد کرد.
 تدبیر24: مجتبی زینی‌وند در نشست خبری با بیان اینکه فعالیت‌های فوق برنامه مدارس غیردولتی با هدف تقویت بنیه دانش‌آموزان طراحی می‌شود، اظهار کرد: دو نوع فوق برنامه در مدارس غیردولتی وجود دارد نوع اول در متن برنامه درسی یعنی از ساعت 7:30 صبح تا 14:30 برنامه‌ریزی می‌شود و در قالب برنامه درسی و اضافه بر ساعت‌های رسمی مصوب شورای عالی به تناسب هر دوره تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: اما نوع دوم فوق برنامه‌ها در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان است. کلاس‌هایی چون ربوکاپ از این جمله‌اند. این فوق‌برنامه‌های خاص از سوی مدارس به آموزش و پرورش منطقه اعلام و از شورای نظارت تاییدیه لازم را دریافت می‌کند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برنامه‌های فوق‌برنامه در الگوی تعیین شهریه مدارس مشخص شده است، گفت: باید برنامه‌ها در اختیار اولیا هم قرار بگیرد. نوع دوم که فعالیت‌های خاص است برای امسال تعریف مشخصی خواهد داشت و البته به هنگام ثبت‌نام و اخذ شهریه نباید هیچ‌گونه مبلغی از اولیا بابت این فعالیت‌ها اخذ شود.

زینی‌وند در ادامه درباره نحوه نظارت بر عملکرد مدارس درخصوص اخذ شهریه نیز گفت: سال گذشته آموزش و پرورش شهر تهران به همراه نمایندگان سازمان مدارس غیردولتی از مدارس بازدید داشتند که به لغو ابلاغ برخی مدیران هم منجر شد.

وی افزود: در زمینه پیش ثبت‌نام 90 گزارش در سال جاری به ما رسید که بر مبنای آن مشخص شد که 13 مدرسه وجه پیش‌ثبت‌نام دریافت کرده بودند که هیچ‌کدام اضافه بر نیمی از شهریه سال گذشته نبود. روال در سال‌های گذشته این بود که معمولا هر سال به صورت علی‌الحساب نیمی از شهریه سال قبل را دریافت می‌کردند که ما همین را هم ممنوع اعلام کردیم.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از این 13 مدرسه یک مدرسه 2 میلیون و 400 هزار تومان و یک مدرسه 8 میلیون تومان دریافت کرده بود که این بالاترین مبلغ ما بود، با توجه به اینکه دریافت این مبالغ ممنوع شده است، با این مدارس برخورد و مصوب کردیم، مدارس متخلف سال حق افزایش بیش از 2.5 درصد شهریه را نداشته باشند.

زینی‌وند با بیان اینکه برخی مدارس غیردولتی از لحاظ کیفیت آموزشی نیازمند توجه خاص هستند، گفت: این موضوع امسال در دستور کار قرار گرفته و بر مبنای آن تمام معلمانی که کمتر از 3 سال سابقه خدمت در مدارس غیردولتی داشته باشند، موظف هستند دوره‌های بدو خدمت و ضمن خدمت بگذرانند. ما مدارسی را که سال گذشته از نظر کیفیت آموزشی در حد مطلوب نبوده‌اند شناسایی کردیم و برای آنها برنامه داریم.

وی اعلام کرد: درجه‌بندی مدارس غیردولتی را آغاز کرده‌ایم که هدف از آن استانداردسازی مدارس با رویکرد علمی و بازنگری در درجه‌بندی مدارس است. با این کار بسیاری از دلمشغولی‌های مرتبط با مدارس غیردولتی مرتفع خواهد شد.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سال‌های گذشته درجه‌بندی مدارس غیردولتی انجام شده بود که اکنون برخی مدیران مدارس برای تبلیغ مدرسه خود به آن استناد می‌کنند در حالی که این درجه‌بندی‌ها از درجه اعتبار ساقط است و هنوز هیچ مدرسه‌ای رتبه‌بندی نشده است.

زینی‌وند در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری برخی کلاس‌های آموزش موسیقی، سوارکاری و... در برخی مدارس گفت: برگزاری چنین مدارسی در راستای برنامه درسی مجاز نیست اما مدارسی را داریم که با رضایت خانواده‌ها این کلاس‌ها را پیشنهاد کردند و انجمن اولیا و مربیان هم با آن موافقت کرده است و ارتباطی با برنامه‌های آموزشی ما ندارد.

وی درباره نمرات پایین برخی دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی اظهار کرد: سال گذشته حدود 200 معدل بالای اول امتحانات نهایی مربوط به مدارس غیردولتی بود، اینکه تعدادی از مدارس ما در کف هستند و از نظر آموزشی رتبه بالایی ندارند، برای ما نیز حائز اهمیت است و پژوهش‌هایی را برای بررسی علل آن آغاز کرده‌ایم و منتظر تحلیل نهایی نتایج هستیم. براین اساس اگر مدرسه‌ای فاقد کیفیت‌های لازم باشد از طریق شورای مرکزی تعطیل خواهد شد، البته خانواده‌ها در صورتی که به این نتیجه برسند که مدرسه‌ای از نظر آموزشی با کیفیت نیست، آن را کنار خواهند گذاشت.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با مدارسی که انتظارات ما را برآورده نکنند برخورد می‌کنیم.

زینی‌وند در پایان اعلام کرد: شماره تلفن 82284255 که مربوط به سامانه نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی است آماده دریافت هرگونه شکایات و نظرات مردمی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها