بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
سخنگوی قوه قضائیه از صدور کیفرخواست برای بابک زنجانی خبر داد.
 تدبیر24: سخنگوی قوه قضائیه از صدور کیفرخواست برای بابک زنجانی خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، گفت: کیفرخواست پرونده متهم نفتی صادر و پرونده او به دادگاه ارسال شد.
وی گفت: امیدواریم دادگاه بتواند سریعتر به اتهاماتی که در این پرونده وجود دارد مطابق حق و قانون رسیدگی کند.
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه نشست خبری از صدور احکام جدید برای برخی از متهمان پرونده فساد سه هزار میلیاردی خبر داد.
محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: برخی از احکام در پرونده سه هزار میلیاردی در دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده به شعبه دیگری رفت. در این شعبه احکامی صادر شد و دادستان به این احکام اعتراض کرد.
وی ادامه داد: بر اساس این اعتراض، پرونده به شعبه دیگری از دادگاه تجدیدنظر استان تهران رفت و این شعبه تعدادی از متهمان این پرونده را محکوم کرد.
سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ بر این اساس غلامحسین نواری از اعضای شرکت گروه ملی فولاد به حبس محکوم شد. عباسعلی احمدی، جعفر دارابی، یارمحمد محمدی، کاوه نژاددهقان، امیر رمضانی طارمی، محمدحسین اوغلی و شیدا مردعلی به ترتیب به دو، پنج، سه، یک، دو و یک سال حبس محکوم شدند.
اژه‌ای همچنین گفت که داریوش میشانی‌فر معاون بانک صادرات اهواز به هفت سال حبس و 10 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.
وی گفت: بهنام بهزادی مدیرعامل شرکت تجارت گستر نیز به سه سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده است.
سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره پرونده بیمه توسعه، گفت: در جلسات قبل درباره بیمه و موسسه اعتباری توسعه مطالبی گفته شد. در این رابطه 135 نفر از کسانی که به دلیل بدهکاری به بیمه توسعه در زندان بودند، آزاد شدند.
بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی و فرزند شهردار تهران کذب است
سخنگوی قوه قضائیه خبر بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی و فرزند شهردار تهران را در برخی از سایت‌ها تکذیب کرد.
محسنی‌اژه‌ای با بیان این مطلب گفت: در برخی از سایت‌ها که اغلب سایت‌های ضد انقلاب هستند این مطلب را دیدم که کذب محض است و کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند قابل تعقیب هستند و اگر از آنها شکایتی شود قابل پیگیری هستند.
وی افزود: این افراد به جامعه دمت نمی‌کنند و کاری جز تشویش اذهان ندارند و حتی خود رسانه را بی اعتبار می‌کنند.
سلب صلاحیت قضایی 4 نفر از قضات دستگاه قضایی
سخنگوی قوه قضاییه از سلب صلاحیت قضایی 4 نفر از قضات دستگاه قضایی خبر داد.
محسنی‌اژه‌ای گفت: در مدتی که از جلسه قبل تاکنون نشست داشتیم 4 نفر از قضات متخلف سلب صلاحیت قضایی شدند و پرونده‌ی آنها در دادسرا و محاکم عالی انتظامی قضات رسیدگی شد. ما در سال 93 و 94 قصد داریم در داخل و خارج از قوه قضائیه در موضوع مبارزه با فساد تمرکز کنیم.
سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به دستگیری 5 نفر از افرادی که از خانواده‌های متهمان اخاذی می‌کردند، گفت: تعدادی با عناوین جعلی از خانواده‌های متهمان - که در دادگاه پرونده حقوقی و کیفری داشتند- اخاذی می‌کردند که آنها شناسایی و دستگیر شدند. در همین راستا 5 نفر از آنها دستگیر و در حال بازداشت هستند.
وی افزود: خانواده‌ها توجه داشته باشند که این افراد کارشان را حل نمی‌کنند بلکه بر مشکلات آنها می‌افزایند.
محسنی‌اژه‌ای درباره‌ی عفو‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری به زندانیان داده می‌شود، گفت:‌ در سال 94 ، 393 نفر از زنان که در حبس به سر می‌بردند مشمول عفو شده و از زندان آزاد شدند و بیش از این تعداد نیز مشمول تخفیف قرار گرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها